Luxe de científics #CiènciaUJI

Presentació #ÀgoraDigital. Comunicació científica transmèdia

La trobada era a Espaitec. Estaven convidats membres de deu grups d’investigació, dos instituts de recerca i representants del Parc científic, tecnològic i empresarial de l’UJI. Tot un repte. Quan hem arribat patíem per l’assistència, tothom està molt ocupat i atansat pels horaris. Tanmateix, amb puntualitat, els investigadors han arribat a la presentació d’#ÀgoraDigital, el projecte de comunicació científica transmèdia la UCC+i del Servei de Comunicació i Publicacions, el qual compta amb el suport de la FECYT.

Tot l’equip del Servei de Comunicació hem preparat el llançament d’aquest projecte amb molta il·lusió –Rosanna Sanahuja, Mari Luz Blanco, Amparo Soriano…-, sabent que res no tindrà sentit si els investigadors no s’impliquen amb generositat en ell i incorporen la difusió de la ciència “en les seues rutines de treball”, com recordava en nostre director, Francisco Fernández Beltrán.

La resposta de la comunitat investigadora ha estat molt positiva; el diàleg dinàmic, molt enriquidor i certament interessant sobre la necessitat de construir ponts entre la ciència i la societat. Esperem que la innovadora aposta de la difusió de continguts científics fent servir les narratives transmèdia obtinga bons resultats.

Participar en #ÀgoraDigital implica un esforç més de comunicar en l’entorn digital i a través de les xarxes socials accions quotidianes de la recerca científica. Avui ha començat formalment l’aventura d’explorar noves eines per a aproximar la ciència a la ciutadania. Iniciem el camí amb un col·lectiu de persones, però convidem a participar-hi a tota la comunitat investigadora de la Universitat Jaume I. Un luxe compartir el viatge amb #CiènciaUJI.

Maria Josep Picó
@mariajpico
UCC+i SCP UJI

Esta entrada fue publicada en Sin categoría. Guarda el enlace permanente.