Set anys de projectes de comunicació de la ciència amb la FECYT

PROJECTES-UCCRecopilar i ordenar la feina feta ens dóna una perspectiva del treball que hem anat desenvolupant. Crear un espai web dedicat als projectes realitzats des de la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació gràcies al finançament de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) del Ministeri d’Economia, Industria i Competitivitat ens ha donat l’oportunitat de posar en perspectiva el treball desenvolupat, a la vegada que donem visibilitat als projectes i els fem més transparents.

Es tracta de vuit projectes que al llarg dels darrers set anys han permès crear i consolidar l’UCC+i de l’UJI i engegar projectes de comunicació de la ciència com ara el vidoblog Ciència UJI TV, el vocabulari científic audiovisual, el projecte Labcom-ciència de realització de vídeos científics per part de l’alumnat de Comunicació Audiovisual, l’espai radiofònic “Una finestra a la ciència”, el butlletí digital Ciència UJI o la millora de l’accesibilitat dels continguts audiovisuals per a persones amb diversitat funcional, entre d’altres. La col·laboració de la FECYT ens ha permès a més posar en marxa estudis sobre el paper de la comunicació per avançar cap a una Investigació i Innovació Responsables (RRI per les sigles en anglès). I, com no, engegar el projecte #ÀgoraDigital, en el que s’emmarca aquest post i des del que UCC+i i investigadores i investigadores de l’UJI col·laborem per establir nous canals de comunicació i diàleg sobre ciència amb la societat.

Vuit projectes que han anant consolidant l’UJI com una universitat compromesa amb la comunicació pública de la ciència, vuit projectes amb els quals hem tractat d’anar avançant i millorant. Seguim…

Rosana Sanahuja
@RosanaSanahuja
Servei de Comunicació i Publicacions
UJI

Esta entrada fue publicada en Sin categoría. Guarda el enlace permanente.