Creant identitat digital #CiènciaUJI

agora_digital

Espaiec va acollir ahir una trobada molt entusiasta d’investigadores i investigadors de la Universitat Jaume I (UJI) que participen al projecte pilot de comunicació científica transmèdia #ÀgoraDigital #CiènciaUJI, el qual compta amb el suportarla de la FECYT. Al final d’aquest post trobareu la informació oficial que vam enviar als mitjans de comunicació ahir des del Servei de Comunicació i Publicacions. Tanmateix, com que aquest blog vol esdevindre un lloc de trobada on comunicar i establir diàleg mitjançant vies més informals, us hem de confessar que la reunió d’ahir amb científics de dotze grups de recerca i dos instituts de l’UJI va ser tant interessant com il·lusionant.

Entre totes i tots estem explorant noves vies de comunicació científica amb la societat, a través de les noves eines digitals, com ara aquest blog o la xarxa Twitter, fent servir els hashtags #ÀgoraDigital #CiènciaUJI -i sempre citant el perfil oficial de l’UJI: @UJI_noticies o @UJI_noticias. Encara no han passat tres mesos de la presentació d’#ÀgoraDigital i el projecte comença a tindre entitat pròpia, a demostrar les noves possibilitats de l’entorn 2.0 i 3.0 per transferir els coneixements generats a l’UJI a la societat, afavorir la cultura científica i, alhora, afavorir el prestigi i projecció de la nostra universitat.

Des de la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació (UCC-i) de l’UJI hem d’agrair molt sincerament l’esforç i temps de la comunitat investigadora integrada a #ÀgoraDigital, en especial, als professors del Grup ITACA Emilio Sáez i Esteban Galán, per l’ajuda en la construcció de les bases d’aquesta iniciativa tan innovadora, impossible sense la col·laboració d’un gran equip. I també l’agraïment especial al professor Francesc Esteve, del grup GREAT, per la magnífica, amena i utilíssima sessió sobre creació d’identitat digital per a la comunitat investigadora. I jo també la complicitat i professionalitat de les companyes Rosana Sanahuja i Amparo Soriano.

Pròximament, us explicarem l’enorme repte #narratives #transmèdia que, junts, vam definir per a aquestes vacances… Inspiració: Serra d’Irta… 😉

agora_digital_taula

Ara sí, la informació oficial de la jornada:

LA UJI IMPULSA LA IDENTITAT DIGITAL DE LA COMUNITAT INVESTIGADORA
PER COMUNICAR LA CIÈNCIA

El projecte de comunicació científica transmèdia Àgora Digital, promogut per la Universitat Jaume I, impulsa el desenvolupament de la identitat digital de la comunitat investigadora amb la finalitat d’aproximar la ciència a la ciutadania a través de canals innovadors. Científics de dotze grups de recerca i empreses i representants d’Espaitec, el Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de l’UJI, han participat en la jornada sobre les eines i xarxes socials per a crear la identitat personal en l’entorn digital impartida en el campus pel professor del Departament d’Educació Francesc Esteve, membre del grup de recerca GREAT.

Els professors del Departament de Comunicació de l’UJI Esteban Galán i Emilio Sáez, del grup de recerca ITACA, han participat en el diàleg d’anàlisi i desenvolupament de la iniciativa «Àgora digital: narratives transmèdia i cultura participativa en la comunicació científica», la qual compta amb el suport de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) del Ministeri d’Economia, Indústria i Competitivitat. Durant la sessió també s’han abordat nous desafiaments per a la ciència com ara la perspectiva RRI (Responsible Research & Innovation) fomentada per la Comissió Europea.

Maria Josep Picó
@mariajpico
UCC+i
Servei de Comunicació i Publicacions
UJI

Esta entrada fue publicada en Sin categoría. Guarda el enlace permanente.