El INAM participa en el projecte europeu A-LEAF finançat amb prop de 8 milions d’euros

Els investigadors Juan Bisquert i Sixto Giménez de l’Institut de Materials Avançats (INAM) de la Universitat Jaume I de Castelló participen en el projecte A-LEAF, un dels majors projectes d’investigació en fotosíntesi artificial finançats per la Comissió Europea, amb prop de 8 milions d’euros.
CapturaEl projecte A-LEAF té com a objectiu dissenyar, construir i validar un dispositiu fotoelectroquimic capaç de transformar el CO2 en productes de valor afegit d’una manera sostenible i rendible per a ser transferits a la indústria europea. La idea bàsica és reproduir el procés de la fotosíntesi de les plantes per a obtindre combustibles nets utilitzant com a matèries primeres llum solar, aigua i CO2. d’esta manera, la investigació contribuirà a la transició del model energètic actual, basat en combustibles fòssils, a un model sostenible i respectuós amb el medi ambient centrat en l’energia solar.
El projecte A-LEAF proposa un enfocament fortament multidisciplinari que comprén ciència dels materials, física i química computacional física de superfícies, enginyeria de dispositius i tècniques de caracterització avançades. El projecte està coordinat pel Prof. José Ramón Galant-Mascarós, de l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ) i participen 13 institucions associades de huit països: ETH Zuric, Universitat de Leiden, IMDEA Nanociència, EPFL, Technische Universität Wien, Universitat Jaume I de Castelló, Imperial College, Universitat Tècnica de Darmstadt i Forschungszentrum Jülich, Université de Montpeller, INSTM i COVESTRO.

Sixto Giménez

@inam_uji

Universitat Jaume I

Esta entrada fue publicada en Sin categoría. Guarda el enlace permanente.