‘Tupper’ robots i smartphones en família

robots_UJI1

Fomentar la curiositat per la tecnologia i promoure activitats extraescolars en família són les dues prioritats de la iniciativa impulsada aquest curs pel professor Òscar Belmonte i l’informàtic Juan José Girón, ambdós de la Universitat Jaume I, al CEIP Manel Grau de la ciutat de Castelló de la Plana.

Belmolte i Girón han organitzat un taller setmanal de construcció de robots comandats amb smartphones amb materials quotidians com ara carmanyoles i motors de joguet, fent servir la plataforma open hardware Arduino, i dirigits a estudiants de d’educació primària acompanyats amb els seus pares.

«El nostre objectiu ha estat acostar la programació i la robòtica a xiquets i xiquetes d’educació primària de la mà dels seus pares i mares, amb materials fàcils d’aconseguir i projectes adequats a aquestes edats», assegura Óscar Belmonte (@oscarbelmon), professor del Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics de l’Escola Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals. Aquest projecte, a més a més, ha comptat amb el suort de la Càtedra Enric Soler i Godes.

robots_UJI2

«Per a nosaltres ha estat molt enriquidor comprovar com els pares i les mares de deu famílies treballaven amb els seus xiquets en les activitats. Sense dubte, l’èxit de l’experiència ha sigut l’interès dels xiquets, però també dels seus pares i mares els quals han assistit regularment als tallers estimulant la curiositat dels més menuts»

BRAÇOS ROBÒTICS EN IMPRESSORES 3D
El taller de robots es tornarà a repetir el pròxim curs al CEIP Manel Grau amb la novetat principal que es farà servir una impressora 3D, adquirida amb l’ajuda de la Càtedra Enric Soler i Godes. D’aquesta manera, els participants podran  construir models de braços robòtics que permetran desenvolupar el raonament espacial als xiquets i xiquetes, mitjançant la seua programació a fi de realitzar tasques senzilles com ara moure peces d’escacs.

@UJI_noticies
Servei de Comunicació i Publicacions
UJI

Be Sociable, Share!
Esta entrada fue publicada en Sin categoría. Guarda el enlace permanente.