Comencem el repte d’un nou curs!!!

Aquesta setmana comencem el nou curs 2019/20 a la Universitat Jaume I i des de Biblioteca volem donar la benvinguda als nous estudiants i estudiantes, que per primera vegada vindreu a la nostra biblioteca universitària.

El propòsit d’aquesta entrada no és més que informar-vos dels serveis i recursos que oferim a la comunitat universitària, en general, i a vosaltres, l’estudiantat de primer curs, en particular.

El primer que  heu de conèixer és la web de la Biblioteca. Hi veureu tot el que us interessa, com ara: l’horari de la biblioteca, els espais i distribució de la col·lecció , el nostre catàleg en línia, les condicions de préstec; i les reserves de llibres que podeu fer segons el tipus d’usuari, etc. Una vegada conegueu els serveis més bàsics, us interessa saber com pots trobar llibres, revistes, etc., a la biblioteca.

Si aquest és el vostre primer curs, us cal saber que tenim en la nostra web, la bibliografia recomanada de cada una de les assignatures que tens al grau. Es tracta d’un llistat de llibres i recursos que recomana cada professor o professora per a cada curs; i que en la biblioteca podeu localitzar i prestar, si estan disponibles.

També és interessant que conegueu com instal·lar-vos el programa Client VPN per a poder accedir als recursos d’informació electrònics des de fora de l’UJI, o bé com connectar i configurar el vostre dispositiu mòbil a la xarxa de la Universitat. A més, tenim a la vostra disposició cabines de treball een grup, on podreu fer els vostres treballs amb altres companys i companyes, i no molestar a la resta dels usuaris que hi ha a les sales d’estudi.

Com a novetat, heu de conèixer l’App de la biblioteca, que presentarem al mes d’abril d’enguany i que està disponible per a sistemes Android i iOS. Amb aquesta app podeu consultar la disponibilitat dels materials al catàleg bibliogràfic i les cabines d’estudi; i la seua ubicació concreta a la biblioteca. A més, l’aplicació també us indicarà la ruta a seguir per arribar a la prestatgeria on es troba el llibre, o bé a la cabina.

Per a acabar, dir-vos que si voleu ampliar tota aquesta informació o bé voleu conèixer més recursos d’informació, la biblioteca disposa d’una sèrie d’activitats (visites guiades, sessions introductòries a l’aula…) i tallers de formació d’usuaris «a la carta», que us pot ser de gran ajuda, per a afrontar aquest nou repte universitari.

I si quan vingueu, teniu algun dubte, no us ho penseu i pregunteu-nos! Estem ací per a ajudar-vos!