Espai de Recursos Valencians Tirant lo Blanc

L’Espai de Recursos Valencians és una iniciativa conjunta de l’Associació Cívica Valenciana Tirant lo Blanc amb la Universitat Jaume I de Castelló l’objectiu de la qual és bastir un espai de recursos bibliogràfics que permeten “pensar i repensar el país en una clau eminentment valenciana“.

Aquest espai de recursos vol esdevenir així un punt de referència pel que fa a l’oferta bibliogràfica de temàtica valenciana. L’Espai es planteja amb caràcter multidisciplinari i reuneix textos acadèmics o divulgatius, d’assaig i investigacions sobre temàtiques rellevants vinculades al País Valencià, incloent-hi també alguns elements audiovisuals, així com obres de ficció d’autors destacats.

L’Espai Tirant lo Blanc es va inaugurar l’any 2008, coincidint amb les commemoracions del 800 aniversari del naixement del rei Jaume I. A la inauguració van assistir Manuel Chust, vicerector de Relacions Institucionals i Benestar Social; Vicent Falomir, director de la Biblioteca de la Universitat Jaume I; David García, president de l’ACV Tirant lo Blanc, i altres membres de la comunitat universitària.

Actualment és una col·lecció en constant creixement, donat que l’ACV Tirant lo Blanc realitza periòdicament gestions amb diverses editorials i institucions per tal d’engreixar el catàleg disponible.

Una de les darreres i més importants aportacions ha estat la donació de part de la biblioteca personal del professor Enric Ramiro Roca, el que ha permés incrementar quantitativament i qualitativa el fons de la col·lecció. Entre els diversos materials que per aquest motiu s’han incorporat a la col·lecció podem trobar monografies d’història i geografia del País Valencià, història local, literatura valenciana, educació ambiental, materials didàctics de diferents nivells educatius, etc.

Cada any es realitza una campanya de promoció de l’espai amb motiu del dia del llibre valencià (20 de novembre).

L’Espai es pot trobar en un “corner” o localització a banda de la col·lecció general de la Biblioteca de l’UJI, situat a la Planta 1,  per a facilitar l’accés als membres de la comunitat universitària -alumnat, investigadors, etc.- a les obres seleccionades, bibliografia de referència en l’estudi multidisciplinari de la realitat valenciana. Amb la signatura ERV podràs localitzar aquest fons al nostre catàleg en línia, en el qual actualment disposem de 383 monografies, a més de nombrosos títols de revistes.