pòster: Dipòsit científic a la Universitat Jaume I

poster UJI_DipositCientificEn el marc de les II Jornades Valencianes de Documentació, organitzades pel Col·legi Oficial de Bibliotecaris i Documentalistes de la Comunitat Valenciana (COBDCV) els dies 17 i 18 d’octubre baix el títol “Innovació i ocupabilitat”,  personal de la Biblioteca va presentar el pòster: Dipòsit Científic a la Universitat Jaume I.

Per què aquest pòster?

L’assessorament i recolzament a l’investigador ha esdevingut una de les principals línies estratègiques per a les biblioteques en els últims anys . Una de les activitats que inclou aquesta nova tasca és l’arxiu de la producció científica en el Repositori UJI.

El Repositori UJI és l’espai digital per a la investigació que gestiona la Biblioteca com un servei orientat a l’investigador i caracteritzat per una política de continguts oberts i la interoperabilitat amb altres repositoris i recol·lectors.

Per donar a conèixer  als nostres usuaris el resultat del nostre treball presentem aquest pòster, que es pot consultar a: http://hdl.handle.net/10234/74527

El pòster consta de 4 apartats:

1. Finalitat: difondre la experiència de la Biblioteca en el desenvolupament del dipòsit científic de la Universitat Jaume I.
  2. Mètode: Mitjançant un diagrama de procés expliquem la metodologia de treball per a l’arxiu de les publicacions de professors/es i investigadors/es de la universitat en el Repositori UJI, des de la gestió de permisos de les revistes, passant per l’obtenció del fitxer adient (versió i format), fins a l’assignació de metadades dels articles en el repositori.
  3. Resultats: Analitzem les estadístiques d’introducció de dades i les estadístiques d’ús del repositori durant el primer quinquenni des de la posada en funcionament  del Repositori UJI: 2008 -2012.
  4. Conclusions:  La tendència positiva de les gràfiques mostra com amb la gestió de l’arxiu i difusió dels resultats de la investigació en el Repositori UJI per part de la Biblioteca s’aconsegueix recolzar el treball dels investigadors/es i augmentar la visibilitat de la producció científica de la Universitat Jaume I.
  5. Referències bibliogràfiques per a fer aquest pòster: FALOMIR DEL CAMPO, Vicent; FERRER SÁNCHEZ, Joaquim; PARÍS FOLCH, Mª LIDÓN. El Repositorio UJI: espacio para la investigación. RUIDERAe: Revista de información, descripción de experiencias y resultados aplicados, 2012, nº 1 (ISSN 2254-7177)

Pots consultar les diapositives que acompanyen la presentació del pòster.