Rodríguez Tranche: «La crisi del cinema espanyol és un tòpic del qual és difícil desprendre’s»

Esta entrada también está disponible en: English, Spanish

«La societat considera que el cinema espanyol és un sector fràgil cal cuidar i protegir, però del qual se sent desenganxada», ha indicat el professor de Comunicació Audiovisual de la Universitat Complutense de Madrid, Rafael Rodríguez Tranche, durant la seua intervenció en el curs d’estiu «El cinema espanyol en la cultura actual: nous models de gestió i creació» celebrat ala Universitat Jaume I de Castelló.

Per a Rodríguez Tranche, parlar sobre la crisi del cinema espanyol «és un recurs fàcil i autoexplicatiu» basat en la seua història i en la seua forma de desenvolupament, que, a excepció de l’època de la Segona República, «sempre s’ha mogut en una inestabilitat permanent» recolzada en el proteccionisme de les administracions públiques, perquè «és cert que s’han fet pel·lícules adaptades a la legislació que han pervertit el funcionament econòmic del sector cinematogràfic espanyol».

Més informació.

Vídeo complet de la conferència en diferents formats.

[Vídeo subtitulat en espanyol per a persones sordes]

SCP UJI. Juliol 2014

Enllaços d'interès