«Promediando formas»

Esta entrada también está disponible en: English, Spanish

La professora Mª Victoria Ibáñez explica en la seua intervenció «Promediando formas» la recerca que va servir per fer un model de la figura femenina espanyola mitjana. Per mitjà d’escáneres tridimensionals, els investigadors van gravar les mesures de més de 10.000 dones espanyoles i amb l’ajuda de la teoria de conjunts convexes, i de l’anàlisi estadística de formes mitjançant landmarks, van aconseguir caracteritzar la forma mitjana del cos amb la finalitat d’homologar les talles en la indústria tèxtil i també promoure una imatge real i saludable de la dona. La xerrada s’emmarca dins de les Jornades «En què investiguen els matemàtics de l’UJI?», organitzades pels responsables del Grau de Matemàtica Computacional i del Departament de Matemàtiques de la Universitat Jaume I de Castelló amb la finalitat d’explicar de forma senzilla el seu treball de recerca.

Vídeo amb subtítols en anglès i en espanyol per a persones sordes.

UCC+i UJI. Febrer 2015

Enllaços d'interès