L’UJI desenvolupa un model innovador per a conèixer com sorgeix l’agressivitat en el cervell

Esta entrada también está disponible en: English, Spanish

Investigadors de la Universitat Jaume I han desenvolupat un model que representa un important avanç cap al coneixement dels mecanismes cerebrals que desencadenen l’agressivitat. El model ha sigut publicat en la revista Frontiers in Behavioral Neuroscience i constitueix una estratègia innovadora que permet analitzar la zona cerebral coneguda com «el cervell soci-sexual» a través de la comparació de cervells de ratolins femelles en situacions fisiològiques en les quals el seu comportament difereix substancialment.

El mètode proposat ha sigut desenvolupat a partir de les recerques de la doctoranda de la Universitat Jaume I i la Universitat de València, Ana Martín Sánchez, en el marc de l’elaboració de la seua tesi doctoral realitzada en el Laboratori de Neuroanatomia Funcional (NeuroFun) de l’UJI.

UCC+i UJI. Octubre 2015.

Enllaços d'interès