Publicats els nous criteris d’acreditació ANECA

ANECA ha publicat amb data 20 de març de 2024 els nous criteris d’avaluació dels mèrits i les competències requerits per obtenir l’acreditació als cossos docents universitaris (Professor/a Titular d’Universitat i Catedràtic/a d’Universitat), i els nivells de referència exigibles per obtenir una avaluació favorable. El nou procediment comptarà amb una aplicació informàtica renovada i simplificada, que esperem que funcione millor que l’actual.

Criteris d’avaluació: https://www.aneca.es/documents/20123/53669/Criterios200324_anexos.pdf/012ed67e-cff4-553e-9216-249dfc53cab3?t=1710918562335

Segons l’ANECA, s’aposta per una avaluació més qualitativa de la trajectòria acadèmica narrada al CV. Com ja s’havia dit, s’han ampliat de 21 a 30 les comissions d’acreditació, per tal de reduir els temps de resolució, i s’hi incorpora a cada comissió una persona especialista en integració de l’anàlisi de gènere a l’avaluació i una altra amb un perfil interdisciplinari o multidisciplinari.

Comissions d’acreditació: https://www.aneca.es/estructura-personal-funcionario

Pel que fa a l’esborrany inicial, després del procés de participació, l’ANECA assenyala que els canvis més importants incorporats al document publicat fan referència a l’eliminació de mínims obligatoris per a la major part dels mèrits (incloent-hi estades, projectes de recerca, transferència, lideratge, tasques de tutorització…) —de forma que es facilite la transició entre sistemes d’avaluació—, la inclusió de les activitats d’activitat professional i altres possibles mèrits no esmentats a l’Annex del Reial Decret, la millor connexió i coherència amb els diferents programes d’avaluació d’ANECA (sexenis de recerca i de transferència i programa d’avaluació de la qualitat docent DOCENTIA), el reconeixement expressament de la direcció de TFG i TFM, l’ampliació del concepte de lideratge a l’àmbit docent, així com l’avenç en la concreció de regles especials en matèria d’igualtat, conciliació i discapacitat.

Segons l’ANECA, el nou sistema d’acreditació incorpora també principis com el de l’impuls a la ciència oberta, el reconeixement de la multidisciplinarietat i interdisciplinarietat, l’ampliació del concepte de transferència al d’intercanvi del coneixement, o la valoració de la capacitat de lideratge i de transformació i innovació, a més de reconéixer una major diversitat de carreres i perfils docents i investigadors, facilitar la concurrència de professorat a l’exterior i fomentar l’excel·lència a través del reconeixement de programes estatals com I3 o R3, o internacionals com els finançats pel Consell Europeu de Recerca (ERC).

Mesa de les Universitats Públiques: El professorat ajudant doctor cobrarà els sexennis

El passat dimarts, 27 de febrer, ha tingut lloc la Mesa General de Negociació de les Universitats Públiques.

En aquesta mesa, s’han aprovat els criteris generals comuns a les convocatòries de processos selectius d’estabilització del professorat associat de les universitats públiques valencianes, d’acord amb el que s’estableix la LOSU, que són els següents:

  1. El temps d’experiència com a professorat associat a l’àrea de coneixement de la plaça tindrà un pes del 60% de la puntuació global del concurs.
  2. El màxim de puntuació en aquest apartat es pot assolir amb un temps d’experiència com a professorat associat d’entre cinc i quinze anys en l’àrea de coneixement a la Universitat convocant.
  3. Al temps d’experiència com a professorat associat a l’àrea de coneixement en altres universitats públiques se li atorgarà el 40% del valor reconegut a aquesta experiència a la Universitat convocant.

La notícia del dia ha estat l’anunci del pagament dels sexennis reconeguts als ajudants doctors des de l’1 de gener de 2024, que arribarà amb una modificació del decret de retribucions. No s’ha concretat quan abonarà cada universitat aquest complement, si bé ha de fer-se amb caràcter retroactiu des de l’1 de gener de 2024.

La directora general d’Universitats ha informat, també, dels següents assumptes

  • El Ministeri permetrà endarrerir el procés d’estabilització del professorat associat mitjançant una disposició afegida a la llei d’ensenyaments artístics (que està previst que s’aprove el 14 de març).
  • La Generalitat ha informat que ja té molt avançada l’excepció en la llei de la funció pública perquè el treball de professorat substitut puga ser compatible amb l’ocupació pública.
  • El Ministeri només es fa càrrec de les ⅔ parts de places addicionals d’ajudant doctor que preveu la LOSU del primer any i que la resta i els anys següents previstos haurien d’anar a càrrec de les comunitats autònomes, per la qual cosa des de la GVA estan reclamant més finançament per tal de poder executar-ho.

Estan treballant en la modificació de la llei de Consells socials per tal d’adaptar-la a la LOSU, de la llei de coordinació del sistema universitari valencià i del decret de retribucions addicionals.

Convocatòria de Mesa Negociadora, dimecres 21 de febrer

Convocatòria per al dimecres 21 de febrer de 2024, de les 10 h, per celebrar la reunió de la Mesa Negociadora, amb el següent ordre del dia:

  1. Informe del President.
  2. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta d’Oferta Pública d’Ocupació del personal docent i investigador per a l’any 2024.
  3. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta del Programa de suport a les activitats d’investigació i d’innovació i transferència del PDI de la Universitat Jaume I.
  4. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de Modificació DCDI per donar cobertura a la creació de figures interines per esgotament de contracte.
  5. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de la Instrucció per regular la constitució de les comissions de selecció de places de personal docent i investigador de la Universitat Jaume I.
  6. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de transformació d’un contracte Beatriz Galindo vinculada a la promoció de places 2023.
  7. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta del Reglament de permutes del Personal Tècnic, de Gestió i d’Administració i Serveis funcionari de carrera de la Universitat Jaume I de Castelló.
  8. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta del Reglament de creació i gestió de borses de treball per al nomenament de personal temporal en les diferents escales i especialitats del Personal Tècnic, de Gestió i d’Administració i Serveis de la Universitat Jaume I de Castelló.
  9. Torn obert de paraules.

Calendari Laboral 2024

Ja podeu consultar el Calendari Laboral 2024 i descarregar o imprimir el PDF.

Acordat en mesa negociadora del 18 de desembre de 2023
Modificat per mesa negociadora del 22 de gener de 2024
Aprovat pel Consell de Govern de 25 de gener de 2024

Mesa General de Negociació de les Universitats Públiques: Es negocia el barem marc per a l’estabilització del professorat associat

Amb data 1 de febrer,  hem tingut una reunió de la Mesa Tècnica de la Mesa General de Negociació de les Universitats Públiques per tal d’acordar el barem marc per als processos d’estabilització del personal associat.

Es presenta una proposta de criteris generals comuns per als processos selectius d’estabilització de professorat associat de les universitats públiques valencianes d’acord amb el que estableix la LOSU.

Ací podeu veure un resum detallat de la reunió:

REUNIÓ DE LA MESA TÈCNICA D’UNIVERSITATS PÚBLIQUES VALENCIANES

Convocatòria de Mesa Negociadora, dilluns 22 de gener

Convocatòria per al dilluns 22 de gener de 2024, de les 10. h, per celebrar la reunió de la Mesa Negociadora, amb el següent ordre del dia:

  1. Informe del President.
  2. Anàlisis, discussió i informe sobre la proposta de calendari acadèmic del curs 2024/25.
  3. Anàlisis, discussió i Informe sobre la proposta de límits d’admissió de graus i màsters oficials per al curs 2024/25.
  4. Anàlisis, discussió i Informe sobre la proposta de Documentació per a l’Organització del curs 2024/25.
  5. Aprovació canvis en el Calendari PTGAS i Condicions de Treball PTGAS OJO, aquest punt s´ha inclós en l’ultim moment
  6. Torn obert de paraules.

Convocatòria de Mesa Tècnica PDI, divendres 19 de gener

Convocatòria per al divendres 19 de Gener de 2023, de les 11.00.h, per celebrar la reunió de la Mesa Tècnica del PDI, amb el següent ordre del dia:

1. Informe del president.
2. Informe línies estratègiques de la dedicació del PDI per al curs 2024/2025.
3. Informe proposta transformació d’una plaça de visitant vinculada a la promoció de places 2023.
4. Torn obert de paraules.

Convocatòria de Mesa Negociadora, dilluns 18 de desembre

Convocatòria per al dilluns 18 de desembre de 2023, de les 16.30. h, per celebrar la reunió de la Mesa Negociadora, amb el següent ordre del dia:

  1. Informe del President.
  2. Anàlisis, discussió i informe sobre les condicions de treball del personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis (PTGAS) de la Universitat Jaume I.
  3. Anàlisis, discussió i Informe sobre el calendari laboral del PTGAS per a l’any 2024.
  4. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de pròrroga per a 2024 del Pla anual d’avaluació per a l’ascens en el sistema de carrera professional horitzontal per l’any 2018.
  5. Torn obert de paraules.

RESUM

Durant aquest any hem fet una enquesta al PTGAS per recollir de manera ordenada l’opinió del col·lectiu PTGAS sobre la implantació del nou calendari, degut al gran nombre de queixes que ens han arribat per correu, telèfon o en converses i que vam presentar a l’equip de gerència.

A la negociació del nou calendari de 2024 plantejarem tota una sèrie de millores que es van debatre en les assemblees del sindicat i que finalment la universitat no ha acceptat en la gran majoria.

Per això en la mesa de negociació de 18 de desembre hem votat EN CONTRA d’aquest calendari, principalment per les següents raons:

  • Suposa un empitjorament de les condicions respecte al calendari anterior;
      • És un calendari amb poca flexibilitat i no afavoreix la conciliació del personal
      • Està redactat i reflecteix una percepció del PTGAS molt negativa per part de la universitat
      • Manca de disponibilitat dels dies lliures addicionals…
  • L’eliminació unilateral del document de compensació horària fora de l’horari habitual

A més, la manera en què hem rebut les convocatòries i la documentació de les meses tècniques, sense tindre temps material per poder-la debatre internament, almenys, ens ha fet perdre capacitat de negociació a tots els representants sindicals.

Per altra banda, vam votar a favor de la pròrroga del Pla anual d’avaluació per a l’ascens en el sistema de carrera professional horitzontal.

També a favor de la separació de les Condicions de treball del personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis (PTGAS) de l’UJI del Calendari pròpiament dit, encara que no és el que nosaltres hem demanat històricament.