Resum de la sessió 6 del Claustre (7 de novembre de 2016)

claustre7_11_2016Davant la informació que ens va arribar divendres passat sobre les línies de govern que anàvem a debatre al Claustre de 7 de novembre, a continuació teniu un breu resum de la intervenció del nostre company Pepe Iglesias al respecte:

Volem manifestar la nostra oposició a la manera en que es planteja l’eliminació de la Paga de Productivitat del PAS per causa de la implantació de la Carrera Professional.
En primer lloc dir que ho considerem un atac directe als nostres drets econòmics i laborals, donat que els emoluments són consubstancials a aquests drets.
Aquesta mesura, encara en projecte, també ha obviat la necessària convocatòria d’una Mesa de Negociació, tràmit necessari per poder aplicar-ho.
Els conceptes de què parlem, Carrera professional i Paga de productivitat, al nostre parer, no són antagònics i/o excloents entre ells.
La productivitat té l’origen en una negociació entre els sindicats i l’empresa. En ell s’estableix les condicions per complir el Pla de productivitat per part dels serveis i departaments de la universitat i en cap moment ha estat denunciat.
La Carrera professional té com objecte compensar econòmicament la falta de promoció que pateixen molts llocs de treball i per això també es coneix com a promoció horitzontal. De fet (a falta de negociar) pot ser que qui promocione puga veure’n reduïda la quantia.

Com a representants del PAS al Claustre demanem que es negocie als òrgans corresponents abans de dur-los a aprovació per part d’altres òrgans.
Volem manifestar que promourem una resposta conjunta per part de les treballadores i treballadors i la seua representació en contra d’aquest atemptat als nostres drets.

En resposta a aquesta intervenció, el vicerector de PAS va dir que n’era necessària l’eliminació, donat que no podríem cobrar un concepte dues vegades i la Carrera Professional ja inclouria la productivitat. Vam insistir, el lloc per a debatre i consensuar (si és adient) és la Mesa de Negociació i no el Claustre.
Finalment NO es va sotmetre a votació i el rector va dir que intentaria arreplegar les iniciatives i qüestions que havien sorgit, diferents i diverses, insistint que no volien fer les coses contra les treballadores i treballadors.

A més el nostre company Raül Burriel va fer dues intervencions:

TRANSPARÈNCIA I PARTICIPACIÓ:
Cal augmentar la participació dels membres del Claustre en les comissions. El claustre és poc dinàmic i és difícil que hi haja debat. Els debats i les decissions tenen lloc en les comissions que emanen del Claustre (Comissió Econòmica, de política lingüística, CEP, etc.). Aquestes comissions es reuneixen, debaten i prenen decisions de manera opaca. Caldria que fora públic la convocatòria d’eixes reunions i les actes de decisions. També es deuria de poder anar com a públic, pot ser inclús amb dret de veu.

Cal que la universitat incloga clàusules socials en els contractes de serveis externs. Caldria algun òrgan que controlara o supervisara açò, que podria ser el futur comitè ètic que s’ha de crear en el desplegament de la Responsabilitat Social Universitària.

El rector va respondre que era conscient que calia dinamitzar més el Claustre i que pensarien sobre el tema.

Des del punt de vista de la RSU, en el futur immediat, la universitat haurà de prendre decisions per acabar en la situació de precarietat de diversos col·lectius de treballadors de l’UJI (35 hores, laborals, etc.)

ACCIONS PER A LA MILLORA DE L’US DEL VALENCIÀ:
Cal integrar e incorporar al funcionament ordinari de la universitat l’ús del valencià. Es podrien prendre com a exemples la manera en que s’han desplegat en la universitat (i l’administració en general) dos qüestions com la prevenció de riscos laborals i les polítiques d’igualtat. [De partida eren dos temes desconeguts, amb actituds contràries, però obligatòries per llei]. Caldria fer accions de informació i sensibilització sobre l’ús del valencià i que foren de dalt a baix.

La vicerectora de multilingüisme va respondre que s’ha aprovat el nou pla de multilingüisme, que s’han fet i es fan moltes accions i que hi ha moltes vies de participar i aportar idees i propostes en aquesta línia.

Finalment també vaig fer una intervenció en el torn obert de paraula, on em vaig queixar del poc de temps en que se’ns va donar la documentació abans del Claustre. El divendres se’ns va donar la documentació que havíem de tractar en el Claustre de dilluns.

El rector ens va donar la raó i va dir que en el futur intentarien no tornar-ho a fer.

El nostre company Andrés Piqueras va intervindre per a denunciar que la falta de finançament és una estratègia per carregar-se la educació pública no només al País Valencià, si no a nivell global. També va demanar explícitament al rector i equip de govern que es posicionara i que diguera quines accions concretes va a dur a terme per a oposar-se a açò.