L’STEPV exigeix a l’UJI l’avaluació dels sexennis de tot el personal contractat per temps determinat

L’STEPV exigeix a l’UJI l’avaluació dels sexennis de tot el personal contractat per temps determinat,  principalment: Ajudants doctors, PIC’s, Juan de la Cierva, Ramón y Cajal i Associats.

La situació laboral dels contractats per temps determinat de la Universitat Jaume I, tal i com ocorre a la resta de les universitats de l’estat espanyol, s’ha tornat molt complicada. La imposició de la injusta taxa de reposició paralitza les possibilitats de promoció de tot el PDI. El personal ha estat acumulant mèrits, tots els que se’ns requereixen, però la trajectòria vital i de treball es veu truncada per les penoses expectatives laborals derivades de la taxa de reposició. A més a més, com a conseqüència de les poques places que a tot l’estat són públicament convocades, és cada volta més important per a tots que, mentre s’espera una possibilitat de promoció, se’ns ajude a certificar el nostre currículum mitjançant l’avaluació de la nostra investigació.

És molt important que puguem acreditar una investigació de qualitat. De seguir amb l’actual ritme, tardarem anys en tenir-la reconeguda.

Les universitats del nostre voltant, – catalanes¹ i aragoneses²- ja acrediten, mitjançant les seues agències autonòmiques, la investigació  del personal contractat per temps determinat. Però no sols ho acrediten altres agències: la nostra AVAP ja fa almenys dos anys (convocatòries) que està acreditant a tot el personal doctor de algunes universitats valencianes.

En particular, la Universitat d’Alacant³,  una de les universitats públiques d’aquelles comarques del sud, està acreditant la investigació de tot el seu personal doctor. Efectivament, sols està acreditant la investigació, ja que no hi ha reconeixement en POD ni tampoc monetari, però aquesta és una manera clara de mostrar que a eixa universitat, a pesar de les dificultats, el seu personal està fent mèrits investigadors. A més a més, és la mateixa Generalitat Valenciana la que està reconeixent la qualitat investigadora d’este personal.

Per tot això,
La secció sindical de l’STEPV a l’UJI engegarà negociacions amb la nostra universitat per tal que aquest 2016 ja es puga demanar l’avaluació de la recerca per a tot aquest personal.

Si la Universitat Jaume I no signa un acord amb l’AVAP amb aquesta finalitat i fa una convocatòria a l’estil de la Universitat d’Alacant, ens deixa en inferioritat d’oportunitats no sols davant d’altres candidats d’altres autonomies, sinó també davant candidats amb trajectòries investigadores acreditades per l’AVAP.

Avaluació de Sexennis Ja :
principalment a Ajudants Doctors, PIC’s, Juan de la Cierva, Ramón y Cajal i Associats entre d’altres.

¹ AQU Catalunya. Avaluació. DOGC. Núm. 7029 – 31.12.2015.
² ACPUA. Agencia de Calidad y Prospectiva Universitaria de Aragón. (BOA 29-3-2016).
³ Al Butlletí Oficial de la Universitat d’Alacant (BOUA) del 14 del 12 de 2015 podeu trobar la convocatòria per l’avaluació del personal contractat per temps determinat. Tambè la secció sindical de l’STEPV te copies de les convocatòries de 2014 i 2015.