Convocatòria de Mesa Tècnica temes PAS, divendres 12 de maig

Convocatòria de Mesa Tècnica del PAS per al pròxim divendres dia 12 de maig a les 12 hores  amb el següent ordre del dia:

  1. Informació sobre la creació de dues borses de treball.
  2. Presentació de l’informe de la comissió de laboratoris.
  3. Anàlisi de l’escrit enviat pels sindicats el 4 de maig de 2023 demanant que es faça un concurs de mèrtis entre les persones funcionàries abans de la presa de possessió.

RESUM 

Tornem a demanar la retirada de la Medalla d’Or de l’UJI a Rafael Montero

Retall premsa

Arran de les notícies aparegudes en premsa sobre la condemna d’una de les persones distingides amb la Medalla de la Universitat Jaume I, Rafael Montero Gomis, derivada de la causa contra la Confederación de Empresarios de Castellón (CEC) per irregularitats en la gestió de les subvencions per a plans de formació, instem a la Universitat Jaume I a prendre les mesures oportunes.

La Resolució 36/IX aprovada per les Corts el 15 d’octubre de 2015,  insta a retirar les mencions honorífiques on figure el nom de persones condemnades per corrupció, delictes contra la hisenda pública i la seguretat social o per delictes contra l’administració.

En conseqüència des d’STEPV sol·licitem que es facen les gestions pertinents per a la retirada de la medalla de la Universitat Jaume I a Rafael Montero Gomis.

Convocatòria de Mesa Negociadora, dimarts 18 d´abril

Convocatòria ordinària de Mesa Negociadora, el dimarts 18 d´abril a les 12 h amb el següent ordre del dia:

  1. Informe del President
  2. Anàlisis, discussió i informe sobre la proposta d’Oferta Pública d’Ocupació del personal docent i investigador per a l’any 2023.
  3. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de la convocatòria de places de titular d’Universitat i contractat doctor per a estabilització d’investigadors amb acreditació R3 i de la corresponent modificació de la RLT del PDI.
  4. Torn obert de paraules

Convocatòria de Mesa Tècnica temes PAS, dimecres 8 de març

Convocatòria de Mesa Tècnica del PAS per al pròxim dimecres dia 8 de març a les 9.30 hores  amb el següent ordre del dia:

  1. Informació referent a la sentència relativa a la reducció de jornada per cura de fills menors de 12 anys.
  2. Informació sobre l’informe de l’ Assessoria Jurídica respecte a la qüestió sobre la negociació del comité d’empresa en una mesa específica.
  3. Informació per convocar la Comissió de Seguiment i Avaluació del Teletreball que vam quedar pendents en la reunió del dia 9 de febrer: Programa de teletreball de la Unitat de Diversitat i Discapacitat.

Inspecció de Treball dona la raó a STEPV: les Universitats han d’assumir la quota patronal de les convocatòries Margarita Salas i María Zambrano

Inspecció de Treball atén favorablement la denúncia presentada per STEPV contra les 5 Universitats Públiques Valencianes, el passat 28 de juny, i considera que l’actuació d’aquestes en els contractes Margarita Salas i María Zambrano vulneren la normativa de la Seguretat Social

Les universitats públiques valencianes van publicar aquestes ajudes, destinades a la “formació de joves doctors i doctores i l’atracció de talent internacional”, poc abans d’acabar el curs 2020-2021. En les convocatòries reflectien que la quota patronal havia de ser assumida per la persona beneficiària.

En entendre que la quota patronal no forma part de la nòmina de la persona treballadora, amb la qual cosa no pot imputar-se a l’ajuda, STEPV va presentar denúncia davant la Inspecció de Treball contra les 5 universitats públiques valencianes.

Ara, en la resposta a la denúncia presentada, ens comuniquen que la pràctica de la Universitat de València i la Universitat Politècnica «resulta il·legal» i que, per part d’Inspecció de Treball, s’ha procedit a practicar Actes d’infracció i alçar les pertinents Actes de liquidació.

En el text de l’informe realitzat per la Inspecció de Treball i Seguretat Social es reconeix que l’actuació empresarial ha produït un evident i injust perjudici econòmic en el professorat-doctor afectat. Aquest fet ha provocat una merma retributiva en les quantitats que tenien dret a percebre, així com també una infracotització en les seues bases de cotització, cosa que repercuteix negativament tant en la Seguretat Social com en el personal treballador beneficiari de les ajudes.

El Sindicat insta a totes les persones afectades de la Universitat de València i la Universitat Politècnica de València, així com també de la resta d’universitats, que es posen en contacte amb els nostres Serveis jurídics per tal de procedir a la reclamació individual de les quantitats a percebre.

STEPV convoca una assemblea telemàtica informativa per al dimarts 7 de març a les 17,30 hores a l’enllaç següent: https://meet.goto.com/425526717 (Codi d’accés: 425-526-717)

Secció Sindical de la Universitat Jaume I:
Tel.: 964 728 812
Correu electrònic: stepv@uji.es

Secció Sindical de la Universitat de València:
Mòbil: 678 464 466 Correu electrònic: stepv@uv.es

Secció Sindical de la Universitat Politècnica de València:
Mòbil: 673 938 132 / 649 606 361 Correu electrònic: stepv@upvnet.upv.es

Secció Sindical de la Universitat d’Alacant i Universitat Miguel Hernández:
Tel.: 965 909 512 Correu electrònic: stepv@ua.es

Valoració de la mesa negociadora de 20 de febrer sobre el calendari laboral

Dilluns 20 de febrer, s’ha aprovat el nou document del calendari laboral del PAS, amb la nostra abstenció i el vot a favor dels altres sindicats i l’empresa.

Avui ens hem abstés per que no volem donar per tancada la negociació de la adaptació a 35 hores del nostre horari laboral. I pensem que podem tindre marge per a millorar.

Aquesta és una nova concepció del calendari laboral, que amb l’excusa de la tornada a les 35 hores restringeix la flexibilitat i l’autonomia dels treballadors i les treballadores a l’hora d’organitzar-se el temps de treball diari i al llarg de l’any. L’Equip de Govern vol que la universitat estiga oberta de 8 a 22h per a poder atendre les necessitats de les persones usuàries. Volen tenir la Universitat oberta dos torns, però només amb una plantilla.

Entenem que el canvi a 35 hores segurament no es pot fer de colp, però mantenir conceptes anacrònics per a justificar en alguns llocs l’obligació de fer la vesprada no pot ser argument per no avançar en qüestions importants per a totes.

En la negociació només s’han pogut polir alguns serrells, però no s’han abordat qüestions de fons: no s’ha pogut avançar en aconseguir un calendari laboral que contribuïsca a la sostenibilitat i a la conciliació en un context econòmic i social on aquestes són qüestions claus. Per exemple, no s’ha tingut en compte la possibilitat del teletreball i tampoc el reajustament dels horaris de tancament d’alguns serveis. Tampoc s’ha tingut en compte les fluctuacions de treball al llarg del curs dins un mateix lloc ni les diferències entre llocs en contingut del treball (per exemple, no tot el món té la mateixa dedicació en atenció al públic). La casa proposa tancar l´agost i Magdalena per estalvi energètic, però desestima tancar abans de les 22 hores amb l´estalvi que això suposaria, a més a més de permetre una millor gestió dels torns de treball.

Considerem que la rigidesa en el nou plantejament del calendari pot provocar problemes en la càrrega de treball de moltes persones en diferents serveis, que no és homogènia al llarg del curs.

Vam presentar en totes les meses tècniques propostes realistes, fruit de les inquietuds i la col·laboració de molts de vosaltres, per tal de millorar la proposta de la casa: com fer una borsa dels dies de Pasqua, Nadal i Magdalena que es poguera gastar segons les necessitats. deixar flexibilitat en la vesprada mentre es mantinga l’obligatorietat de fer-la o mantindre la cortesia 15’ com estava inicialment. Malauradament la casa no les ha acceptat, i algunes ni tan sols s’han pogut negociar.

A més, tal com com es planteja la casa la presencialitat en les vesprades, ens obligaria a tindre una plantilla duplicada, i això és inviable.

Queden obertes, doncs, qüestions clau per negociar: el model d’universitat presencial de 8 a 22 h. (comprensible però inviable amb la plantilla actual) i la revisió de la RLT i del contingut dels llocs de treball. Aquestes qüestions s’hauran de tractar, no només en Mesa Negociadora, si no també en el Clasutre i amb l’Equip de Govern i la Rectora.

És per això que pensem que cada vegada és més necessària la negociació de la RLT on cal negociar unes condicions laborals i un catàleg de funcions més estable en el temps que el mateix calendari laboral.

Convocatòria de Mesa Negociadora, dilluns 20 de febrer

Convocatòria ordinària de Mesa Negociadora, el dilluns 20 de febrer a les 10 h amb el següent ordre del dia:

  1. Informe del President.
  2. Anàlisis, discussió i informe sobre la proposta de la convocatòria de places de professorat dels cossos docents universitaris, proposta de perfils i de la composició de les comissions de concursos d’accés amb la corresponent modificació de l’RLT de PDI.
  3. Anàlisis, discussió i informe sobre la proposta de la convocatòria de places de titular d’Universitat i contractat doctor per a estabilització d’investigadors amb acreditació I3 i de la corresponent modificació de la RLT del PDI.
  4. Anàlisis, discussió i informe sobre la proposta de canvi d’adscripció d’àrea de coneixement.
  5. Anàlisis, discussió i informe sobre la proposta de canvis de dedicació docent de professorat ajudant doctor.
  6. Anàlisis, discussió i informe sobre la proposta de Reglament per a la contractació de personal investigador i personal tècnic o gestor de suport en tasques d’investigació i innovació de la Universitat Jaume I de Castelló.
  7. Anàlisis, discussió i informe sobre la proposta del Calendari Laboral del PAS per a l’any 2023.
  8. Torn obert de paraules