STEPV-UJI tambè per la declaració de l’emergència climàtica

Davant les evidències científiques que indiquen una degradació planetària sense precedents i en acceleració, causades per les accions humanes, s’ha convocat a escala mundial una setmana reivindicativa d’accions per part de col·lectius socials i la ciutadania que insten a les administracions i autoritats a què declaren l’estat d’emergència Climàtica.

També ací a la Universitat Jaume I, un grup de persones i col·lectius, com el nostre sindicat, han redactat i han fet aplegar una Carta oberta al Consell de Direcció de la Universitat Jaume I perquè declare l’estat d’emergència climàtica.

El dia 27 de setembre s’ha convocat una Vaga Mundial pel Clima, en Castelló la convocatòria de la manifestació és a les 19 h en la Plaça Major.

La convocatòria és una crida internacional a fer vaga d’estudiants i de consum el 27 de setembre. També per realitzar accions durant una setmana (del 20 al 27 de setembre), a més de demanar el seu suport a les organitzacions sindicals i socials.
És una resposta mundial a l’amenaça de la crisi climàtica i les seues conseqüències.

Des de de Intersindical Valenciana cridem a tots/as els treballadors/as a participar activament d’aquesta setmana i a obrir en totes les empreses el debat sobre la situació, les responsabilitats per ella, les solucions exigibles i el paper de la classe obrera en aquesta lluita.

En Castelló les accions proposades a partir de l’Aliança pel clima són: