MENDELEY: nou gestor bibliogràfic a la biblioteca de la UJI

mendeley1

Què és un gestor bibliogràfic?

Un gestor bibliogràfic és una aplicació que permet crear una base de dades personal de referències bibliogràfiques, organitzar-les i treballar amb elles. És molt útil per als investigadors i també per als estudiants que han de preparar treballs acadèmics. Ens permet recopilar referències bibliogràfiques dels documents que necessitem per preparar el nostre treball i també inserta correctament les cites i referències bibliogràfiques en l’estil que seleccionem.

Què és Mendeley?

Mendeley és un gestor bibliogràfic que permet, a més, d’una manera molt senzilla, incorporar els pdf, compartir referències i documents amb altres investigadors i col·laborar en línia.

En 2008 es va llançar la primera versió, que va tenir molt bona acollida. Aquest programa és gratuït i en 2012 comptava ja amb dos milions d’usuaris arreu del món.

Mendeley consta d’una aplicació web i una altra que es descarrega a l’ordinador, Mendeley Desktop. Les dues aplicacions es sincronitzen de manera que les dades es guarden a un servidor de Mendeley i es pot accedir, mitjançant usuari i contrasenya, des de qualsevol equip.

Mendeley Premium

La Universitat Jaume I disposa d’un accés Premium.

Les avantatges de Mendeley Premium respecte a la versió Free són:

-Fins a 5 GB d’espai personal d’emmagatzematge.

-Possibilitat de crear grups privats de fins 25 persones, amb un espai d’emmagatzematge il·limitat.

-Número il·limitat de grups privats.

Com començar a treballar amb Mendeley

A la pàgina web de la biblioteca trobareu l’enllaç “Gestor de referències bibliogràfiques: Mendeley

El primer que cal fer és obrir un compte i descarregar Mendeley Desktop, amb l’adreça de correu electrònic de la universitat, per poder després actualitzar a Premium.

mendeley3

Després podem anar a l’enllaç del gestor Mendeley a la pàgina de la biblioteca per actualitzar el compte a la versió Premium

mendeley4

Us recomanem els vídeo-tutorials que trobareu en aquests enllaços:

És possible migrar les referències des d’altres gestors bibliogràfics a Mendeley. El personal de la biblioteca de la Universitat pot assessorar-vos tant en la migració com en la utilització d’aquest gestor bibliogràfic.