Celebració del Dia del Llibre 2022

El passat dia 28 d’abril vam commemorar com és habitual a la Biblioteca, el Dia Internacional del Llibre en la seua edició núm. 24.

La celebració del Dia del Llibre és una iniciativa que la Biblioteca  duu a terme des de l’any 1998 amb la finalitat de fomentar la lectura i promoció de la indústria editorial i amb la col·laboració del Vicerectorat d’Investigació i Transferència i el Vicerectorat de Cultura i Relacions Institucionals; i que se celebra un any més programant diverses activitats al voltant dels llibres.

Aquest any i aquesta edició l’hem festejada començant la jornada al matí, amb la visita a les instal·lacions de la Biblioteca i seguidament amb la presentació de les noves adquisicions bibliogràfiques sol·licitades per la comunitat universitària; ampliant així el fons per al temps d’oci o temps lliure. Situat aquest fons a la primera planta de la Biblioteca.

Concretament, s’han adquirit 152 obres en format paper de les quals 127 són novel·les, a més de 10 llibres infantils i juvenils, tres pel·lícules en DVD, una guia de viatge i 11 còmics. Del total adquirit, un 16% són títols en valencià i, 16 són novel·les en format digital, quatre d’aquestes en valencià.

Fruit de les adquisicions realitzades al llarg de les diferents campanyes del Dia del Llibre, la Biblioteca disposa actualment d’un ampli fons de material per al temps lliure, i que compta amb 8.408 títols: 6.164 títols de novel·la, a més de llibre d’assaig, poesia, teatre i literatura infantil i juvenil; 844 guies, 1.074 pel·lícules en DVD i 193 còmics, així com 133 novel·les en format digital.

A la vesprada i per primera vegada a les instal·lacions de la Biblioteca (1a planta) vam oferir la conferència «Els llibres que estimava Shakespeare» impartida per Vicent Montalt, professor del Departament de Traducció i Comunicació, estudiós i traductor de l’obra de Shakespeare, amb la col·laboració de Miguel Teruel, professor del Departament de Filologia Anglesa de la Universitat de València. Seguidament, va haver-hi un col·loqui amb la participació de l’alumnat.

L’endemà, el divendres 29 d’abril a les 19 hores, al Menador espai cultural durem a terme una altra conferència «Leonardo da Vinci y Miguel Ángel: el gran desafío que los enfrentó en Florencia», impartida per l’escriptor i economista Alejandro Corral.