IV edició del Dia del Llibre Valencià

El pròxim dia 20 de novembre celebrarem la quarta edició del Dia del Llibre Valencià a la Universitat Jaume I, aquesta efemèride va ser instituïda per la Generalitat Valenciana l’any 2000 i que té el seu origen en la commemoració de la publicació de la primera edició l’any 1490 de la novel·la de cavalleries de Joanot Martorell, convertida en emblema del segle d’or valencià, el Tirant lo Blanc.

La celebració del dia del Llibre Valencià, és un bon motiu per gaudir de la nostra literatura, escrita en la nostra llengua i per conéixer els nostres escriptors: des de Carles Salvador i Manuel Sanchis Guarner a Enric Valor; de Josep Pla, Joan Fuster, Vicent Andrés Estellés a Bernat Artola. I també per descobrir els clàssics de la nostra literatura: Ausiàs March, Sor Isabel de Villena, Joan Timoneda, Jaume Roig, Jordi de Sant Jordi, Ramon Llull. I per conéixer també els escriptors més actuals com el vila-realenc Vicent Usó, a Josep Lozano, Josep Millo, Vicent Ortega o Joan Francesc Mira. El vinarossenc Joan Elies Adell o a Vicent Pitarch. També el borrianenc Josep Palomero, Carme Miquel, Isabel-Clara Simó i molts més!

Generalment la biblioteca amb la col·laboració del Servei de Llengües i Terminologia i del Voluntariat Lingüístic de la Universitat Jaume I, el Col·lectiu Universitari Jaume I per la Llengua i la Cultura (CULC) i l’Associació Cívica Tirant lo Blanc té costum organitzar activitats relacionades amb el món del llibre valencià, la lectura i la biblioteca.

Foto d’arxiu

A més una de les activitats més valorades pels nostres usuaris i usuàries és l’adquisició de llibres per al temps d’oci, escrits en llengua valenciana o bé publicats per editorials valencianes en qualsevol llengua. Per a la seua adquisició posarem en marxa altra vegada, la campanya «Tria llibres valencians i en valencià» amb l’objectiu de fomentar la lectura de llibres en la llengua pròpia i la promoció de la indústria editorial valenciana; amb un formulari electrònic que ja teniu disponible per fer les vostres peticions i que romandrà actiu fins el diumenge 8 de novembre.

Foto d’arxiu

Amb aquesta finalitat, la Biblioteca destina una part del seu pressupost a l’adquisició de bibliografia i convida els membres de la comunitat universitària a fer propostes de compra de: novel·la, poesia, teatre, contes, còmics, guies de viatges i pel·lícules en valencià o publicades per editorials valencianes com ara: Edicions Bromera, Edicions Tres i Quatre, Sembra Llibres, Editorial Afers, Llibres de la Drassana, etc. A més aquest any també podeu demanar llibres en format digital per ampliar el nostre fons de llibres electrònics.

També és tradició a la nostra biblioteca amb motiu d’aquesta data, incorporar al fons obres d’autors i autores de Castelló publicats per editorials castellonenques com Acen Editorial, Unaria Ediciones, Onada Edicions i La Pajarita Roja Editores, entre d’altres.