L’ Arxiu General de la UJI

compactusL’Arxiu General us dóna la benvinguda a aquest blog on esperem compartir amb vosaltres novetats, notícies, experiències, recomanacions i idees al voltant del nostre patrimoni documental, el de la Universitat, i  la gestió documental.

L’Arxiu, a més d’organitzar, preservar i posar al vostre abast documentació amb valor històric,  és el servei responsable de dissenyar i desenvolupar el sistema de gestió documental de la universitat, amb la finalitat de gestionar de forma eficaç la documentació actual, electrònica i en paper, com a evidència del desenvolupament de les seves funcions.

Tant si eres PAS de la universitat com si eres estudiant o investigador pots trobar a l’Arxiu allò que necessites per al teu treball. David, Cristina i Lidón estem a la teua disposició per ajudar-te en les teues cerques documentals, en les transferències de documents des de les unitats administratives a l’arxiu, en com organitzar el teu correu electrònic…

Les nostres principals línies de treball són:

• Desenvolupar el sistema de gestió documental a la Universitat, també en l’entorn electrònic.
  • Oferir nous serveis als usuaris, tant investigadors com PAS.
  • Cooperar amb altres arxius universitaris a través de la Conferència d’Arxivers Universitaris (CAU)
  • Cooperar amb institucions de la província en l’àmbit arxivístic i de digitalització del patrimoni documental.

Per ajudar-te en les teves investigacions, pots vindre a consultar els documents de les institucions educatives que van precedir la Jaume I: l’antiga Escola de Magisteri, el Col.legi Universitari de Castelló i altres fons que han arribat per donació. En posteriors blogs anirem comentant què pots trobar en cadascun d’ells.

També oferim suport a la docència a través de visites guiades i sessions de formació específiques o la tutorització d’alumnes en pràctiques.

L’Arxiu General s’integra dins el servei de la Biblioteca de la Universitat Jaume I, juntament amb altres centres de documentació i serveis. Aquesta sinèrgia entre tots els serveis que gestionem informació ens permet donar-vos als usuaris, un més ràpid i efectiu accés a la informació que necessiteu per als vostres treballs, a l’hora que, ens permet racionalitzar millor els recursos de què disposem i aplicar les actuacions necessàries a cada tipus d’informació, d’acord amb les seues especificitats de tractament tècnic i de preservació.

En la web pots trobar tota la informació sobre els serveis que t’oferim. Ens trobaràs en la 5ena planta de la Biblioteca o a través del correu: arxiu@uji.es . També ens pots seguir en les xarxes socials de la Biblioteca: facebook, twiter, slideshare.

Per a conéixer més sobre l’Arxiu General:

Lidón París Folch

Arxivera