Mesures COVID a la Biblioteca per al començament del nou curs

El pròxim dilluns dia 28 de setembre comença el nou curs 2020/2021 a l’UJI i dintre de la nova normalitat, la Universitat ha establert un protocol d’actuació de cara al començament del curs universitari, amb directrius, recomanacions i mesures de prevenció enfront de la COVID-19. Aquest document ha estat desenvolupat coordinadament per les cinc Universitats públiques valencianes, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, i la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital.

A la Biblioteca per tal d’adaptar el nostre espai a aquestes circumstàncies també hem establert unes mesures i recomanacions, com són:

• Nou horari: De dilluns a divendres de 08:00 a 14:00 h i de 15:00 a 20:00 h; així es farà una desinfecció total dels llocs de lectura per al torn de la vesprada.
  • Romandrà oberta la sala de lectura de la planta 1a bloc B, només per a la  comunitat universitària amb un aforament limitat de la seua capacitat màxima permesa. Atés a aquesta restricció de l’aforament permés, s’ha de realitzar la reserva de l’espai mitjançant un formulari diferenciant el torn del matí i el de la vesprada.

– Reserva espai en horari de matí

– Reserva espai en horari de vesprada

A mesura que augmente la demanda d’espai per a l’estudi anirem obrint més sales, si les circumstàncies sanitàries ho permeten.

• A l’entrada de la Biblioteca caldrà que els usuaris s’identifiquen al guarda de seguretat perquè verifique la reserva de l’espai.
  • No està permés l’accés a cap prestatgeria per agafar llibres, donat que la manipulació d’aquests, només està permesa al personal de la biblioteca per qüestions higièniques i sanitàries. A més els llibres retornats a la Biblioteca romandran en quarantena durant un període de 48 h abans de ser col·locats de nou a les prestatgeries.
  • El préstec de llibres a domicili es realitza enviant un correu a biblioteca@uji.es demanant el préstec que normalment es contesta el mateix dia donant-li data i hora per a l’endemà. Nosaltres preparem el llibre i el deixem ja prestat i l’usuari el recull ensenyant el carnet des de l’altre costat de la mampara.
  • Les devolucions funcionen igual, amb cita prèvia a biblioteca@uji.es i si algú té problemes amb la data i hora adjudicades tant per al préstec, com per la devolució; pot contestar al mateix correu demanant el canvi.
  • Les cabines d’estudi en grup no es prestaran i romandran tancades perquè és obvi que en elles no es pot guardar la distància interpersonal obligatòria.
  • La Docimoteca també romandrà tancada per tant no es poden fer consultes de material, ni correccions. Sí que es poden fer préstecs i devolucions mitjançant el correu biblioteca@uji.es igual que el préstec general.
  • No hi haurà accés als ordinadors de la Mediateca, ni tampoc als de la segona planta.

A més s’haurà d’atendre a totes les mesures d’higiene, prevenció i seguretat, com ara la utilització de la mascareta, el gel higiènic que hi ha a l’entrada de la Biblioteca i la distància recomanada entre persones, marcada a les taules d’estudi individual de la sala. Recordeu que l’ús de la mascareta és obligatori, encara que estigues assegut a la teua taula d’estudi.

Aprofitem l’ocasió per a donar-vos la benvinguda al nou curs i a la Biblioteca; i si teniu algun dubte o pregunta que fer-nos, estarem encantats de respondre-vos, tant si us dirigiu a nosaltres per telèfon o al correu biblioteca@uji.es.