Una reforma per a l’estudiantat

Hui en dia, és bastant freqüent que l’alumnat anem a la biblioteca de la Universitat Jaume I per a prestar els llibres i manuals que farem servir a classe. La situació econòmica actual o simplement, el fet de no voler adquirir un llibre que farem servir sols uns pocs mesos, són les principals raons que justifiquen que no comprem tan sovint aquells llibres que ens demanen en cada assignatura i per això fem ús del servei de préstec de la biblioteca.

2013_21

Un dels principals problemes és que molt sovint els 5 llibres que ens deixaven com a màxim traure en préstec i que sols es podien traure per un període màxim d’un mes, podien resultar insuficients per a molts estudiants i estudiantes. I sí, parle en passat perquè aquesta realitat, per fi, ha canviat. Aquest mes de febrer es va aprovar en la Comissió de Documentació (la que tracta els assumptes de la Biblioteca de l’UJI) i la passada setmana es va ratificar al Consell de Govern, una modificació del Reglament de la Biblioteca que permet traure un màxim de 7 llibres (en lloc dels 5 anteriors) per un període màxim de 2 mesos (en lloc del mes anterior), renovables cada 15 dies si no hi ha reserves d’altres usuaris. Es tracta d’una modificació que hem impulsat l’estudiantat, per a fer que la norma s’adequara a una realitat i que requeria millorar les condicions que l’alumnat tenia com a usuari de la #BiblioUJI.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

A més, també s’ha permès que l’estudiantat siga beneficiari d’una beca de col·laboració o participe en el Programa Estudia i Investiga,  qui tinga la condició d’estudiant de màster, pel que fa al préstec de llibres. A causa de la necessitat d’aquestes persones de poder fer ús d’un major nombre de llibres de la biblioteca, com a conseqüència de la tasca d’investigació que realitzen. Per últim, també ha quedat garantit en el Reglament, que la renovació dels llibres prestats es puga fer plenament per vies telemàtiques o electròniques i així evitar desplaçaments innecessaris a la biblioteca.

En definitiva, una reforma del Reglament de la Biblioteca feta per a l’estudiantat, per això, no us ho penseu més i feu-ne ús!

Jaime Clemente Martínez

Representant de l’estudiantat de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques en la Comissió de Documentació de l’UJI.