Resum de la comunicació: «L’ideal de servei com a quinta essència: la funció de l’interés superior del client en els estudis d’interpretació»

Mediha Ohranovi?, Universitat de Graz, Graz, Àustria

L’ideal de servei constitueix un element central de la denominada teoria de trets en la sociologia de les professions. L’ideal de servei és omnipresent en els models propostos en aquest marc i es presenta en interacció amb altres atributs de les professions: a) el coneixement, b) les associacions professionals i el codi ètic, c) la jurisdicció, l’autonomia i l’autoregulació. Aquest treball se centra en la funció de la característica de «l’ideal de servei» en els models de professionalització que s’han adaptat i adoptat en els estudis d’interpretació. Amb l’objectiu de provar la hipòtesi, es va dur a terme una anàlisi de contingut dels estudis publicats en l’àmbit dels estudis d’interpretació a fi d’esbrinar fins a quin punt cobreixen temes relacionats amb les quatre característiques centrals de les professions mencionades anteriorment, incloent-hi l’ideal de servei. L’anàlisi va posar de manifest que, encara que totes aquestes característiques estan presents en la literatura que tracta la professionalització de la interpretació, a cap d’elles se li atribueix una importància particular. Així, es planteja la qüestió de si la incursió dels estudis d’interpretació en la sociologia de les professions ha desatés la interacció complexa entre els diferents elements i la funció de l’ideal de servei com a part fonamental de la professionalització.

Paraules clau: interpretació; estudis de traducció; professionalització; sociologia de les professions; ideal de servei; interés superior del client

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *