Documental 12.19, Temps de silenci

El documental “12.19 Temps de Silenci” gira al voltant del tancament de Radiotelevisió Valenciana però, més en concret, detalla com s’exercia el control polític sobre els continguts de la cadena amb exemples clau com el cas Gürtel o l’accident de metro de València, com es van malbaratar milions d’euros de diners públics i la raó per la qual s’han tolerat aquestes pràctiques al País Valencià. En definitiva, tracta d’esbrinar com aquesta televisió i ràdio públiques van convertir-se en un exemple de malbaratament i manipulació informativa.

Per a dur a terme aquest treball, els seus autors Vicente Sanz i Jesús Moreno, ex treballadors de la cadena, compten amb la col·laboració i testimonis de professionals del món de la comunicació, polítics i teòrics. Entre ells es troben el periodista Iñaki Gabilondo, l’exjutge de l’Audiència Nacional, Baltasar Garzón, la presidenta de l’Associació de Víctimes del Metro, Beatriz Garrote, diversos extreballadors d’RTVV com Maribel Vilaplana, Frederic Ferri o Lola Bañón, dos ex directors generals de la corporació, Rosa Vidal i José López Jaraba i el sociòleg Sami Nair.

El reportatge, el nom del qual prové de l’hora exacta en la que es van apagar les emissions d’RTVV, és un treball produït per Emeeme Producciones i ha comptat amb la participació de Televisió de Catalunya. Va ser vist per primera volta el passat 28 d’octubre de 2014 en un acte commemoratiu per recordar el primer aniversari del tancament i ha sigut emès per TV3 al programa 30 minuts.

imatge video rtvv 2