Novetats del RD Llei 15/2020

STEPV informa de les modificacions més rellevants del Reial decret 15/2020, de 21 d’abril, de mesures urgents complementàries per donar suport a l’economia i l’ocupació.

Disponibilitat excepcional dels plans de pensions

L’article 23 regula la disponibilitat excepcional dels plans de pensions en situacions derivades de la crisi ocasionada per la COVID-19. En podran fer ús les persones afectats per:

• Un ERTO
  • Suspensió apertura al públic d’establiments
  • Cessament d’activitat

Inspecció de Treball i Seguretat social

La disposició addicional segona indica que se suspenen els terminis en l’àmbit d’actuació de la Inspecció de Treball i Seguretat Social, excepte per a aquelles actuacions o requeriments i ordres de paralització derivats o vinculats a la COVID.

Convocatòries públiques en l’àmbit universitari

La disposició addicional novena regula les ajudes amb càrrec a finançament de convocatòries públiques en l’àmbit universitari. Els beneficiaris d’ajudes ministerials (estudiantat i professorat) podran sol·licitar la modificació d’aquestes, prèvia justificació, si el fet de dur-les a terme s’ha vist perjudicat per la pandèmia.

L’òrgan convocant de les ajudes finançarà el cost que es derive de les modificacions d’aquestes.

Els òrgans convocants podran dictar les resolucions necessàries per a adaptar les condicions de les convocatòries que podran modificar les condicions, els terminis d’execució i la justificació de les ajudes, i d’altres que puguen afectar el seu desenvolupament.

Contractes predoctorals

La Disposició addicional 14 regula les regles aplicables als contractes predoctorals per a personal investigador en formació, amb finançament que no procedisca de convocatòries d’ajudes de RRHH realitzades per agents de finançament del Sistema Estatal de Ciència, Tecnologia i Innovació en el marc de la Llei 14/2011 (el Reial decret llei 11/2020, de 31 de març, regulava sols aquelles realitzades per agents de finançament del Sistema Estatal de Ciència, Tecnologia i Innovació).

Es podran prorrogar la vigència dels contractes quan es troben dins dels últims dotze mesos de contracte. La pròrroga serà acordada pel temps de durada de l’estat d’alarma, i mentre dure aquest per l’emergència sanitària, en els termes prevists en el Reial decret 463/2020, de 14 de març. Per motius justificats, es podran prorrogar fins a tres mesos addicionals.

En tot cas, la durada total del contracte de treball i de l’eventual prorroga podrà excedir els límits temporals màxims legals.

Les previsions contingudes en aquest apartat podran aplicar-se als contractes predoctorals que finalitzen des del 2 d’abril de 2020.