Quadre amb la comparativa d’horaris, festes, vacances i permisos del PAS de les universitats valencianes

A continuació, podem vore la informació i diferencies en quant a horaris, festes, vacances i permisos que pot gaudir el personal d’administració i serveis de les Universitats Valencianes: la Universitat Politècnica de València, la Universitat de València, la Universitat d’Alacant i a Universitat Jaume I de Castelló. Els greuges comparatius que més crida l’atenció a l’UJI des de fa uns 4 anys (per gener 2012) quan es va implantar la política de retallades:

Per una banda, la inclusió dels dies de recuperació de treball en detriment de la retallada de dies lliures de vacances. En nom d’aquest permís que ben és cert ens dona flexibilitat laboral, són igualment hores de treball que després o abans has de fer, pel que al cap i la fi és el mateix còmput horari i treball, ens han retallat molts dels permisos extraordinaris que abans gaudíem com:

• A les festes locals de la Magdalena (solíem tindré a banda del dia de festa local, dilluns, 1 dia més lliure, o bé dimarts o bé divendres segons anys. Ara ja NO.
  • A la Setmana Santa (teníem dos torns de 4 dies lliures a banda dels dies de festes de la Comunitat). Ara ja NO.
  • A Nadal (teníem dos torns de 4 dies lliures a banda dels dies de festa, 24, 25, 31 de desembre i 1 i 6 de gener). Ara ja NO.
  • Dia oficial de començament del curs acadèmic (Acte oficial de inauguració del curs). Ara ja NO.
  • Aniversari de l’UJI (Acte oficial). Ara ja NO.

Per un altra banda, l’obligació en un percentatge superior al 70% a gaudir de les vacances anuals en el períodes quan tanca l’UJI, tres setmanes durant els mes d’agost i uns dies a Nadal, pel que fa que d’un total de 22 dies hàbils de vacances anuals nomes pugam elegir 7 a la nostra conveniència. Abans podíem agafar-les en juny, juliol, agost o inclús en altres períodes sempre que no perjudicara el ritme laboral del servei on es treballara. Quan en la empresa privada se parla de al menys donar llibertat al treballador en un 50% de l’elecció dels períodes de vacances, a l’UJI, institució pública que diu promoure els drets, la llibertat i el reconeixement de la individualitat no ens dona només un petit marge d’elecció de les nostres vacances anuals. A la UV quan una persona es obligada a canviar les vacances per necessitat del Servei es disposa de 5 dies hàbils addicionals.

Finalment, tant a la setmana de Magdalena, com a la Setmana Santa com a Nadal i en l’estiu (del 15 de juny al 15 de setembre) gaudíem de reducció horària, 1 hora al dia. Ara ja NO.

En conclusió, ens han llevat 11 dies lliures, reduccions horàries, llibertat d’elecció de vacances, entre d’altres que eren drets consolidats que ja havíem aconseguit amb esforç continuat i acció sindical, no vos pareix que aquesta nova política ha revertit en la pèrdua de massa drets laborals i una gran injustícia?

condicionshoraripas

Pots descarregar-te el PDF amb tota la informació punxant ací