Jornada de solidaritat amb Palestina i exposició fotogràfica

Us fem arribar aquesta informació que ens ha compartit el col·lectiu UJI per Palestina i us animem a participar en la jornada de solidaritat amb la població palestina.

El col·lectiu UJI per Palestina (ujixpalestina@gmail.com), integrat en la “Red Universitaria por Palestina” (https://www.redxpalestina.org) que agrupa quasi 50 universitats de tot l’estat, amb el suport de l’IUDESP, de l’IIDL, i del grup de recerca DESiRES organitza, per al proper dijous 16 de maig a l’Àgora a partir de les 11.00 del matí, una jornada de solidaritat amb la població palestina. Ens sumem, així, a la veu global del món universitari que exigeix la fi de les massacres que està perpetrant l’exèrcit israelià a Gaza.

A més, des de dilluns podeu visitar una exposició fotogràfica a l’entrada de la Facultat de Ciències Humanes i Socials sobre la situació a Palestina.

Amb aquesta jornada, en la qual es duran a terme diferents activitats, entre les que destaca l’actuació de Xavi Sarrià, cantant del grup Obrint Pas, volem visibilitzar la solidaritat de la comunitat universitària de l’UJI amb el poble palestí per la situació crítica tant de la Palestina històrica com de la franja de Gaza després de més de 75 anys d’ocupació. Al llarg dels set últims mesos, l’exèrcit israelià ha perpetrat atacs continus que han assassinat quasi 35.000 persones, incloent-hi 9.670 dones i 14.685 xiquets i xiquetes (més que en totes les guerres del món dels últims quatre anys). Els atacs i bombardejos constants sobre una població civil reclosa en un espai molt reduït i densament poblat, privada d’alimentació, accés a l’aigua potable i amb la destrucció sistemàtica de tota la infraestructura de salut, sanitaria, energètica, hídrica i educativa (totes les universitats de Gaza han estat bombardejades), ha estat qualificada de genocidi per les Nacions Unides, i encara s’està agreujant els últims dies com a conseqüència de la invasió de Rafah. A més, la població es troba en una situació de col·lapse humanitari pel bloqueig israelià de l’ajuda internacional.

També pretenem mostrar el suport de l’UJI a totes les protestes estudiantils que s’organitzen arreu del món i que, en alguns casos, reben violentes repressions policials per demanar pau i justícia.

T’esperem!