La Biblioteca de l’UJI, membre associat del CSUC

Biblioteca UJI

Atès que a hores d’ara cap biblioteca pot ser totalment autosuficient, les biblioteques universitàries en aquest cas, recorrem a la cooperació bibliotecària com a fórmula per a satisfer les necessitats dels nostres usuaris, a més de traure major i millor rendiment dels recursos i dels serveis.

Des de l’any 1998 la biblioteca de l’UJI, forma part com membre associat del CSUC, millorant  així els serveis prestats als nostres usuaris.

El Consorci de Serveis Universitàries de Catalunya (CSUC)-anteriorment CBUC (Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya), va  ser creat a finals de 1996 i la seua principal finalitat és gestionar projectes cooperatius entre les diferents biblioteques universitàries en llengua catalana. A més de les biblioteques catalanes i la nostra, també formen part com associats, la biblioteca de la Universitat d’Andorra i la de les Illes Balears.

Aquests projectes cooperatius van des de la catalogació compartida dels registres bibliogràfics a altres projectes relacionats amb l’ús de tecnologies de la informació. Però els veritables avantatges, dels quals poden gaudir els usuaris són els  programes cooperatius en préstec interbibliotecari.

El “préstec interbibliotecari” és un tipus de préstec especial, que es realitza entre biblioteques consorciades i que ens permet tenir al nostre abast, materials documentals  que no es troben a la nostra biblioteca.

Des de la SOD, Secció d’Obtenció de Documents, a la primera planta de la biblioteca, podeu accedir a les col·leccions de les biblioteques membres del CSUC mitjançant el programa de la “Maleta viatgera” i el Préstec “in situ”.

Maleta viatgera. És un programa basat en la contractació d’un servei de missatgeria per a portar cada dia els documents sol·licitats pels usuaris de les biblioteques del CSUC. Qualsevol membre de la nostra comunitat universitària pot utilitzar aquest servei i demanar llibres o articles a  altres biblioteques que tinguen el seu fons al CCUC (Catàleg col·lectiu de les Universitats de Catalunya).

Préstec “in situ”. Aquest programa permet traure documents d’una altra biblioteca del CSUC, sense haver d’utilitzar el préstec interbibliotecari i tornar-los en el temps acordat a la biblioteca de l’UJI.

Aquest servei està pensat per a investigadors, professors, estudiants de tercer cicle i personal d’administració que es troba desplaçat a qualsevol universitat  consorciada del CSUC.