Celebració del Dia del Llibre 2020

La celebració del Dia del Llibre és una iniciativa que la Biblioteca  duu a terme des de l’any 1998 amb la finalitat de fomentar la lectura i la promoció de la indústria editorial i el passat dia 23 d’abril celebrarem com és habitual, la festivitat de Sant Jordi i el Dia Internacional del Llibre en la seua edició núm. 22. Aquest any i aquesta edició l’hem celebrada d’una manera ben diferent donat les circumstàncies que estem vivint amb l’estat d’alarma provocat  per la pandèmia de la COVID-19.  Des de casa però igualment amb molta  il·lusió i alegria, com els altres anys; però informant-vos de tot mitjançant les nostres xarxes socials (Facebook, Instagram i Twitter).

L’obertura de l’acte va ser amb una tertúlia  literària en línia a càrrec de  l’escriptora i professora de Llengua Espanyola i Literatura Creativa de l’UJI, Rosario Raro; prèvia presentació de l’acte per part de la  Rectora Eva Alcón. En aquesta tertúlia també van participar el   vicerector d’Investigació i Transferència, Jesús Lancis; la vicerectora de Relacions Institucionals i Cultura, Carmen Lázaro,  i el director de la Biblioteca, Vicent Falomir.

Des del Servei de Biblioteca presentàrem  les noves adquisicions  en format digital per al dia del llibre, ampliant així el fons per al temps d’oci de la Plataforma Digital de Préstec de Llibres Electrònics de la Universitat Jaume I. Aquesta plataforma conté una col·lecció de més de 6.700 títols de llibres-e i audiollibres en castellà, valencià i anglés, que anem augmentant contínuament. També en el seu fons s’inclouen les obres publicades per l’UNE, l’associació de les editorials i serveis de publicacions de les universitats espanyoles i centres d’investigació.

Una altra novetat va ser la presentació d’una aplicació que es diu BUVAL i està disponible al Google Play i a l’Apple Store, d’on us podeu descarregar aquesta aplicació per llegir els llibres al mòbil i a la tauleta. Aquesta aplicació us permet accedir a la plataforma de préstec de llibres electrònics de la Universitat Jaume I. Podreu navegar pel catàleg i descarregar-vos els llibres que us interessen o posar-vos en llista d’espera.

També amb motiu del Dia del Llibre 2020 iniciarem el 4t. Club de Lectura Virtual, pensat com un espai de tertúlia i debat on compartir comentaris, reflexions i punts de vista sobre una mateixa obra. El Club de Lectura Virtual és un club obert a un màxim de 27 participants i tindrà una periodicitat d’un mes.

Enguany hem volgut que els nostres usuaris i usuàries decidiren l’obra a llegir i la biblioteca ha proposat els tres títols següents: La gran fortuna d’Olivia Manning, Mis últimos 10 minutos y 38 segundos en este extraño mundo d’Elif Shafak i Las mujeres de Winchester de Tracy Chevalier. Finalment, l’obra més votada ser: “Mis últimos 10 minutos y 38 segundos en este extraño mundo” de l’autora Elif Shafak; i la data d’inici va ser el mateix dijous 23 d’abril.

A més la biblioteca ofereix també accés a la base de dades multidisciplinària Digitalia amb una gran col·lecció de llibres i revistes electròniques d’editorials espanyoles i llatinoamericanes que pots consultar. Actualment conté 30.577 llibres electrònics i 5.486 números de revistes-e que corresponen a 185 títols. Es poden trobar publicacions sobre Viatges, Esport, Temps d’oci, Família i Benestar, Salut, autoajuda i 4.018 llibres de narrativa.

Pel que fa a les novetats bibliogràfiques en format de paper, que s’han adquirit a petició de la comunitat universitària, enguany la Biblioteca de l’UJI ha adquirit un total de 126 publicacions (95 de literatura, 17 de literatura juvenil, 8 guies de viatge i 6 còmics). També s’han adquirit per augmentar el fons de la nostra videoteca 8 pel·lícules, a més de  61 títols en format digital. Actualment, la Biblioteca disposa d’un ampli fons de material per al temps lliure, fruit de les adquisicions realitzades al llarg d’aquests anys de celebració del Dia Internacional del Llibre, i que està format per 7.946 títols (5.796 títols de novel·la, assaig, poesia i teatre; 841 guies; 1.069 pel·lícules en DVD; 179 còmics, i 61 títols en format digital).