Comencem un nou curs a la Biblioteca UJI!

Aquesta setmana comença un nou curs a la Universitat Jaume I i molts de vosaltres serà la primera vegada que veniu al campus i també a la Biblioteca UJI. Per això mateix us volem donar en aquest post informació útil i pràctica, per poder fer un bon ús de les nostres instal·lacions i també dels serveis més elementals, que us podem oferir d’ara endavant, fins que acabeu els vostres estudis universitaris.

Quin és l’horari de la biblioteca?

La biblioteca romandrà oberta de dilluns a divendres de 8:00  a 22:00 h i els dissabtes de 9:00 a 14:00 h. En els períodes d’exàmens la biblioteca està oberta amb un horari especial de 24 h i la data d’inici d’aquest horari de període d’exàmens s’anunciarà amb antelació en la secció «Notícies» del web de la Biblioteca i a les nostres xarxes socials.

Com contactar amb la Biblioteca de l’UJI?

Per a informació general telefoneu-nos als números (+34) 964 728 761 o (+34) 964 728 762. També podeu adreçar-nos un correu electrònic a: biblioteca@uji.es. Per a una informació més personalitzada, podeu consultar al directori de la Biblioteca.

Quins són els espais de la Biblioteca UJI i com està distribuïda  la col·lecció?

La biblioteca de la Universitat, única per a tot el campus, es troba distribuïda en dos edificis bessons (bloc A i bloc B) comunicats per un passadís central i on es troba tota la col·lecció bibliogràfica que pugueu necessitar per als vostres estudis de grau.  Amb una superfície de 14.000 m2 distribuïts en set plantes, disposa de més de 2.000 llocs de lectura, 100 cabines d’estudi i quasi 700.000 volums.

No està permés menjar en cap lloc de l’interior de la biblioteca (sales de lectura, cabines, escales, etc.). Els usuaris hauran d’utilitzar les instal·lacions disponibles en l’Àgora per a tal efecte.

Com puc accedir a la biblioteca i què em fa falta per poder prestar?

En període normal, l’accés a la biblioteca és lliure per a totes les persones que vulguen visitar-la, independentment si pertanyen o no a la comunitat universitària. No obstant això, durant l’horari especial en període d’exàmens, l’accés a les instal·lacions de la biblioteca es restringirà als membres de la comunitat universitària UJI, SAUJI i estudiants d’altres universitats públiques espanyoles. És necessari portar el carnet UJI (suport físic o digital) per poder entrar en aquests períodes especials; o el carnet d’altres universitats públiques per a poder entrar durant el període especial d’exàmens. També és imprescindible el carnet universitari per poder efectuar qualsevol préstec, si eres membre de la comunitat universitària UJI. Aquest carnet és personal i intransferible. No es pot fer ús dels serveis de la Biblioteca UJI amb el carnet d’una altra persona.

Com puc trobar un llibre?

Per a localitzar un llibre cal consultar el catàleg de la biblioteca o l’App Biblioteca UJI. Si teniu dubtes, dirigiu-vos al punt d’informació del taulell de préstec en la primera planta o als punts d’informació de les sales.

On es troben els llibres de…?

Els llibres estan col·locats per matèries en les prestatgeries de les diferents plantes. La relació de les matèries que hi ha en cada planta es pot consultar als fulls informatius disponibles als punts d’informació i al taulell de préstec o als panells informatius situats a l’entrada de cada sala. També es pot consultar aquesta informació en el web de la Biblioteca i en l’App Biblioteca UJI.

Què és la bibliografia recomanada?

La bibliografia recomanada són tots aquells documents, tant digitals com físics, seleccionats pel professorat per al desenvolupament de les seues assignatures i que podeu trobar a través del catàleg tant per al préstec, com per a la consulta en línia.

Quants documents puc tindre en préstec i durant quant de temps?

Estudiants de grau, estudiants d’intercanvi, o els que procedint d’altres universitats cursen estudis a l’UJI i els membres de SAUJI; poden prestar fins a 7 documents durant quinze dies, renovables quatre vegades, sempre que no estiguen reservats per altres usuaris.

Com puc saber quins documents tinc en préstec i quan els he de tornar?

És necessari accedir al compte d’usuari de la biblioteca clicant en l’apartat identificar-se  situat en la part superior de la pantalla del catàleg de la biblioteca per a consultar els documents que teniu en préstec o reservats. Seguiu les instruccions d’aquest vídeo.

Què són les cabines de treball en grup?

Es tracta d’uns compartiments o cabines que hi ha distribuïdes per tota la biblioteca per a fer treballs en grup, per tal de no molestar en sala a qui està estudiant als llocs individuals i la seua capacitat és de 2 a 6 persones. El préstec és per hores i és necessari presentar almenys dos carnets de l’UJI, perquè el seu ús és com a mínim per a dues persones. També contem amb una sala d’autogravació i una altra per a fer videoconferències, preparades per a eixos menesters i que també es presten per hores.

Què és la formació d’usuaris?

És un servei que vol donar resposta a les necessitats dels usuaris per aconseguir el màxim rendiment de les noves eines i nous recursos d’informació. S’organitzen per a grups o de manera individualitzada i són una sèrie d’activitats, com visites guiades i tallers de formació «a la carta».