Recursos electrònics a la Biblioteca UJI

Si al post del passat mes de setembre, quan començava el curs, us vam donar unes quantes píndoles per fer un bon ús de les nostres instal·lacions i també dels serveis més elementals, ara en aquest, us presentarem diferents recursos electrònics accessibles per als membres de la comunitat universitària, des de la web de la biblioteca

Per començar, us heu de familiaritzar amb el nostre catàleg en línia, com a cercador dels recursos de la Biblioteca UJI, on podeu trobar: llibres, llibres electrònics, revistes, articles, bibliografia recomanada, fonoteca, repositori i molt més, en una sola cerca.

Si us identifiqueu amb el vostre usuari i contrasenya, podreu veure tots els vostres préstecs, fer renovacions i reserves. Guardar les cerques que us interessen i crear llistes de favorits. També podreu accedir al text complet dels recursos electrònics subscrits per l’UJI i exportar referències a diferents gestors bibliogràfics, per exemple a Mendeley, que permet a l’usuari crear una base de dades de referències bibliogràfiques per la seua utilització personal.

A més, si continueu navegant per la nostra web també tindreu accés a catàlegs d’altres biblioteques, tant nacionals com internacionals.

Cal que sapigueu que ara podeu accedir als recursos electrònics des de qualsevol ubicació, dins i fora del campus, mitjançant  el nou sistema OpenAthens i d’aquesta manera només es necessita autenticar-se una vegada amb les vostres credencials corporatives per accedir a la biblioteca digital de l’UJI.

Us presentem també Col·leccions digitals temàtiques (accessibles des de la nostra web) per tal de cercar bibliografia, segons els vostres interessos.

Al catàleg de la Biblioteca disposem de més de 80.000 títols de revistes electròniques, moltes d’elles agrupades en plataformes i portals, segons la temàtica, que pot ser especialitzada o multidisciplinària.  Però si el que busqueu són llibres electrònics podeu accedir a més de 400.000 per diferents portals i als quals estem subscrits.

Per altra banda, també disposem de bases de dades agrupades per àmbits temàtics o disciplines, on trobareu revistes a text complet, ​​actes de congressos, llibres electrònics, documents, ressenyes bibliogràfiques, resums d’articles, vídeos en línia, etc.

Per facilitar el vostre treball d’estudi o investigació, us oferim una selecció d’eines i recursos externs d’informació en accés obert d’altres institucions. On descobrireu llibres, materials docents, imatges, audiovisuals, etc.

Respecte als treballs acadèmics, les tesis doctorals llegides a la Universitat Jaume I estan dipositades en la Biblioteca, i es poden localitzar en el nostre catàleg; i també us facilitem recursos on consultar les tesis publicades en altres universitats nacionals i internacionals.  Quant als treballs final de grau i treballs final de màster també es conserven a la Biblioteca, tant en suport paper com en suport electrònic.

Així com, la possibilitat d’accedir a sumaris de revistes especialitzades, que a través de Dialnet, que és un portal bibliogràfic d’àmbit multidisciplinari que recopila i facilita l’accés, tant als sumaris, com a alguns articles de revista en obert, tesis doctorals, llibres, etc.

Però el recurs digital per excel·lència de la nostra Biblioteca i de la nostra Universitat, no és més el Repositori UJI i que no és poca cosa.Es tracta d’un repositori institucional, on es dipositen els treballs derivats de la producció científica o acadèmica de la institució. El seu objectiu essencial és augmentar la visibilitat de la producció científica dels nostres investigadors. Aquest repositori arxiva, organitza, preserva i difon en accés obert els documents electrònics, de qualsevol classe, creats pels membres de la comunitat universitària com a resultat de la seua activitat acadèmica, docent, investigadora i institucional. També es contribueix en el repositori, a la preservació dels documents digitals allí dipositats, sobre la província de Castelló, així com recursos d’informació d’altres institucions.