Dia del llibre 2023 a la Biblioteca UJI

El passat divendres 21 d’abril celebrarem a la Biblioteca UJI com és costum, el Dia del Llibre, amb nombrosos actes i activitats al voltant d’aquesta data assenyalada  i dels llibres; organitzat tot per la Biblioteca de la Universitat Jaume I, el Vicerectorat d’Investigació i el Vicerectorat de Cultura, Llengües i Societat.

Eixe mateix divendres al matí hi hagué visites guiades per les instal·lacions de la biblioteca, per tal de donar a conéixer als usuaris/es el nostre fons i després, cap al migdia presentarem les noves adquisicions bibliogràfiques sol·licitades per la comunitat universitària i que aniran a augmentar la secció de Temps Lliure que tenim a la primera planta de la Biblioteca.

Després dels parlaments fets per Vicent Falomir, director de la biblioteca, Jesús Lancis, vicerector de Recerca i Transferència i Eva Alcón, rectora de la Universitat Jaume I i; aprofitant que aquest any se celebra l’aparició del primer volum d’Els pobles valencians parlen els uns dels altres, de Manuel Sanchis Guarner, es va fer una lectura pública d’algun dels textos d’aquest autor.

Aquest any en la seua XXV edició, s’han adquirit un total de 127 obres en format paper (86 novel·les, 11 llibres infantils i juvenils, tres pel·lícules en DVD, 9 guies de viatge, 12 còmics i dues obres de poesia i teatre), i en format digital 14 novel·les.

Això vol dir que, al fons de la Biblioteca en la secció de Temps Lliure, hi ha un total de 6.263 títols de novel·la, assaig, poesia, teatre i literatura infantil i juvenil; 853 guies de viatge; 1.077 pel·lícules en DVD i més de 200 còmics, així com prop de 150 novel·les en format digital; a l’abast de tota la comunitat universitària i que us permetrà gaudir d’una molt bona estona d’esbarjo.

També dintre de les activitats programades per al del Dia del Llibre, es va realitzar  un col·loqui amb l’autora Eugenia Rico sota el títol «Aunque seamos malditas (en la literatura)», eixe mateix divendres dia 21 d’abril. El divendres següent, 28 d’abril,  vam tindre l’oportunitat d’escoltar a la pintora i escriptora Paula Bonet amb una xerrada que portava per títol, «La anguila. La palabra pintada». Totes dues activitats es van dur a terme al Menador espai cultural.