1a Reunió Mesa Negociadora del Conveni Col·lectiu d’Universitats Públiques Valencianes (28 setembre de 2016)

El dimecres 28 de setembre es va reunir per primera vegada la Mesa Negociadora del Conveni Col·lectiu de les Universitats Públiques Valencianes, a la qual assistiren representants de la Conselleria, del Rectorats de les Universitats públiques valencianes i de les organitzacions sindicals .

En aquesta, es va acordar que fora la part sindical la que proposara l’articulat que posteriorment es negociarà en les reunions.

El Secretari autonòmic, Miguel Soler, va informar que en referència al PAS, la Llei de pressupostos de la GVA per al 2017, o la Llei d’acompanyament, contemplaran l’assimilació del PAS a la resta de personal de la Generalitat en termes de retribució de la carrera professional.

En referència al PDI laboral, també va informar que aquest també cobraria quinquennis i sexennis.

Per part sindical, es va presentar un document acordat entre tots els sindicats que recull un guió de temes a negociar que afecten tant a PDI, com a PAS i personal investigador amb vinculació laboral.

Es va debatre la necessitat de crear una figura de professor/a substitut que permetera cobrir les baixes per incapacitat laboral temporal i d’altre tipus que donen lloc al dret de reserva del lloc de treball. En aquest sentit, per part del rectorat de la UPV es van plantejar dubtes respecte de la legalitat d’eixa figura. A aquests dubtes, la nostra companya Vanessa Campos va assenyalar que eixa figura existeix en convenis col·lectius d’altres Comunitats Autònomes que estan ara mateix en vigor, com per exemple Andalusia. STEPV-Iv també va manifestar la seua preocupació pel que fa al professorat ajudant doctor que acaba contracte a partir de l’1 de setembre de 2017 i esperem que la negociació d’aquest Conveni Col·lectiu permeta que el PDI de les Universitats valencianes assolisca, com a mínim, els mateixos drets pel que fa a la seua estabilització i promoció que els que tenen reconeguts per Conveni Col·lectiu el PDI d’altres Comunitats Autònomes.

Respecte del calendari de negociació previst, Miguel Soler va proposar que la propera reunió fora al voltant del 15 de novembre. A la qual cosa STEPV-Iv i la resta d’organitzacions sindicals van demanar major agilitat.
Finalment s’acordà que es convocaria una nova reunió de la Mesa Negociadora 15 dies després que STEPV-Iv i la resta d’organitzacions sindicals remeteren una primera proposta de text articulat sobre l’àmbit d’aplicació del Conveni Col·lectiu i la classificació de les figures de PDI, PAS i personal investigador a les quals serà d’aplicació el conveni.

Seguirem informant.