Per la llibertat d’expressió, el dret a la manifestació i l’autonomia universitària. Absolució encausats UJI! Comunicat conjunt

Les organitzacions signants volem manifestar el nostre rebuig a l’actuació policial en el transcurs de la protesta pacífica davant la visita del rei Felip VI.

El fet que les persones que protestaven davant la visita, no pogueren exercir el seu dret de fer-ho, en el mateix lloc on altres grups van donar el seu suport, ja resulta una anomalia democràtica.

Les persones que manifestaven el seu rebuig, malgrat de no violentar el perímetre de seguretat i respectar totes les mesures, van ser envoltades per part de la PN mentre es desplaçaven pel campus, i van impedir que unes altres s’afegiren al grup manifestant.

Davant el manteniment de la protesta pacifica, la PN va optar per expulsar del campus a les manifestants i a aquelles que donaven el seu suport.

En el transcurs d’aquesta anòmala expulsió del campus, dues persones van resultar detingudes, 50 identificades i una desena, ferides.

Volem fer constar que les forces policials en cap moment van necessitar utilitzar les defenses més agressives, ni d’autoprotecció, com els cascos i les viseres, que no les van traure en cap moment, davant l’actitud pacifica de les manifestants.

Davant tots aquests fets, demanem la lliure absolució de les persones encausades.

La universitat és un lloc de llibertat, debat i convivència i aquests fets, atempten contra els principis fonamentals que representa.

Per la llibertat d’expressió, el dret a la manifestació i l’autonomia universitària, ABSOLUCIÓ JA!
CCOO PV CN
Intersindical Valenciana