Davant el judici oral que s’està celebrant en el TJUE sobre l’abús de la temporalitat

STEPV està fent el seguiment d’aquest judici que ha de determinar si declarar fixe un interí estatutari de Sanitat a Madrid s’ajusta o no a les exigències de la normativa europea, en concret a la Directiva 1999/70/CE sobre el treball temporal.

En funció del que determine el TJUE s’obrirà una possibilitat real perquè el personal interí de les administracions públiques, inclòs el personal de les universitats públiques valencianes, puga optar a ser personal fixe.

Fins ara, la resposta del govern espanyol a la qualificació d’Europa de frau de llei en la concatenació de contractes per aquest personal havia estat la convocatòria massiva d’oposicions en l’anomenat acord d’estabilització (que estabilitza les places però no les persones) signat en març de 2017 entre l’exministre Montoro i CCOO, UGT i CSIF.
Pel que sembla, el TJUE ha verbalitzat que aquest acord d’estabilització no és la resposta correcta de l’Estat per acabar amb el frau de llei, ja que no garanteix al personal temporal la seua consolidació ni impedeix que no es puga tornar a repetir la situació de frau de llei.

Davant aquesta situació, el sindicat vol manifestar que:

• Esperarem a que es produïsca la sentència definitiva en aquest judici per a dur endavant les accions legals escaients, adreçades a assegurar la continuïtat en els seus llocs de treball de tot el personal interí al servei de les universitats públiques valencianes.
  • Davant la imminència de la sentència demanem, a les esmentades universitats, que siguen prudents a l’hora de la convocatòria dels processos selectius que estan negociant-se per tal de no generar més problemes en aquest tema.
  • Així mateix, recomanem que no es presenten demandes abans del cessament sense conèixer la sentència del TJUE ja que ens podrien dur a una situació sense marxa enrere vist que, fins ara, les sentències actuals del TJUE no són clares i les del Tribunal Suprem presenten contradiccions. Per tant, no tenim garanties que prosperen reclamacions o demandes en el moment present.

El Sindicat anirà informant a mesura que avancen els esdeveniments i no dubtarà a l’hora de posar en marxa la via judicial per la consolidació del personal interí en el moment en què contraste que hi ha garanties per dur a terme una acció jurídica amb un mínim d’èxit.