STEPV rebutja l’acord sobre l’inici del curs 2020/2021 i insta al diàleg

STEPV rebutja l’acord sobre l’inici del curs 2020/2021 al qual han arribat la Consellera d’Universitats i les rectores i els rectors de les universitats públiques valencianes. El motiu és la falta de diàleg amb la representació de treballadores i treballadors.

La crisi de la COVID-19 ha sacsejat les condicions laborals del personal de les universitats públiques valencianes. Mentre rectorats i administracions es dedicaven a donar instruccions vagues o, directament, a amagar el cap sota terrael personal ha posat les hores, els ordinadors i les connexions a la xarxa, la creativitat i la manera de conciliar per atendre menors a casa, majors i dependents alhora que es treballa.

Sota les esquenes sobrecarregades del PDI, PAS i PI s’ha eixit amb dignitat del canvi més radical i instantani que la universitat ha patit en la seua història en la forma d’impartir docència, d’investigar, de transferir coneixement a la societat i de gestionar les universitats públiques.

És per això que no podem entendre que rectorats i conselleria no escolten a la representació del personal de les universitats per planificar l’inici del curs següent, més quan la Conselleria ha creat un Fòrum de Diàleg en l’àmbit de les universitats públiques (DOGV 14.03.2019), que en el seu any d’història no ha sigut convocat, tot i que, almenys, ha de reunir-se dues vegades a l’any.

Des d’STEPV, hem instat a la Conselleria a rectificar i a convocar el Fòrum i a convidar a participar, també, a les organitzacions i delegacions estudiantils, per tal de valorar el que ha passat, analitzar les errades, identificar els encerts i construir un projecte que garantisca una educació superior de qualitat en el País Valencià, fins i tot, en situacions extraordinàries.

Des del sindicat demanem a aquesta Conselleria: més fets, més diàleg i més compliment de compromisos