Nota de Premsa enviada als mitjans per part de la Plataforma de Professorat Associat de l’UJI

La Plataforma de Professorat Associat de l’UJI i els sindicats convocants de la vaga reclamen una millora en les condicions dels col·lectiu

A les 12h prop de cent persones, professors i professores associats de la Universitat Jaume I, s’han concentrat davant la Llotja del Cànem, seu de la Universitat a Castelló, per a reivindicar els seus drets laborals. La Plataforma valora que un 80% del professorat associat a seguit la vaga i al voltant de 4000 estudiants s’han vist afectats, la qual cosa representa un terç de l’alumnat de grau de la Universitat.

El col·lectiu d’associats demana, a més d’una millora salarial, la dignificació i reconeixement de les tasques docents i d’investigació, estabilitat en els contractes i més representació en els òrgans de la Universitat.

Abans de la concentració, han presentat per registre de la Conselleria d’Educació aquestes reivindicacions, dirigides a la direcció general d’universitats.

Actualment s’està negociant el conveni col·lectiu del personal laboral de les universitats públiques valencianes.

Plataforma de Professorat Associat de la Universitat Jaume I

Recull de premsa vaga 29 de gener de 2019:

⇒ La Plataforma de Profesorado Asociado de la Universitat Jaume I cifra en un 80% el seguimiento de la huelga hoy (castelloninformacion.com, 29/01/2019)

⇒ Profesores asociados de la UJI hacen visible su problema (Levante-EMV, 29/10/2019)

⇒ El professorat associat de l’UJI inicia la primera jornada de vaga (À Punt, 29/01/2019)

⇒ Los profesores asociados de la Universidad de Castellón protestan por su “discriminación” (El Mundo, 29/01/2019)

⇒ El professorat associat de Castelló xifra en un 80% el seguiment de la vaga contra un sou de cinc euros l’hora (Directa.cat, 30/01/2019)

⇒ El 52% de los docentes de la UJI “cobra menos de 5 euros la hora” (El Mundo Castellón al Día, 30/01/2019)

⇒ Los profesores asociados de la UJI reclaman mejoras en sus condiciones laborales (Levante de Castelló, 30/01/2019)

⇒ Pincha la huelga de asociados de la UJI con un seguimiento mínimo (Mediterráneo, 30/01/2019)

⇒ Prop de cent professors i professores associats de l’UJI es concentren davant la Llotja del Cànem (stepv.intersindical.org, 30/01/2019)

⇒ La “precariedad” afecta al 90% de docentes de Salud (El Mundo Castellón al Día, 31/01/2019)