Resultats de l’enquesta de satisfacció amb el Calendari Laboral 2023

Us presentem ací els resultats de l’enquesta de satisfacció amb el Calendari Laboral 2023. Com ja vam explicar, l’objectiu d’aquesta és conéixer l’opinió del PAS sobre el nou calendari laboral, per tal de traslladar-la a la gerència de la universitat. A continuació es fa un breu resum dels resultats, per apartats considerats en el qüestionari, i més endavant podeu trobar l’enllaç a l’informe complet i el qüestionari.

Aplicació i comunicació del Calendari Laboral

El Personal d’Administració i Serveis (PAS) de la Universitat Jaume I (UJI) enquestat considera que les instruccions sobre l’aplicació del Calendari Laboral han estat poc clares i insuficients, ni el canvi de calendari justificat.

Aplicació de gestió horària

L’aplicació de gestió horària és l’element valorat més positivament d’aquesta enquesta, però just amb l’aprovat; la seua vinculació amb el Calendari Laboral és precisament el pitjor valorat. Aquest aspecte és més una qüestió tècnica -l’aplicació informàtica- que de gestió.

Productivitat

Quant a la productivitat, el clima laboral i el compromís amb la Universitat, l’aplicació del Calendari Laboral no hi ha contribuït en absolut de manera positiva, tot el contrari. A més, la percepció és que el nou Calendari Laboral no ha contribuït a cap nivell, ni individual, ni d’unitat o servei, ni en el total de la Universitat, a la productivitat.

Permisos, conciliació i flexibilitat laboral

El PAS de l’UJI valora negativament l’aportació del nou Calendari Laboral a la gestió de vacances, permisos i llicències, així com a la flexibilitat horària i la conciliació. Hi ha una resposta, però, ambivalent, que és la que fa referència a l’angoixa que podria provocar l’aplicació del nou Calendari; pot ser degut a la connotació mòrbida del terme “angoixa”, s’ha rebutjat reconèixer-se en aquest estat.

Sostenibilitat

Quant a l’impacte del Calendari Laboral en l’estalvi energètic i l’eficiència energètica, també es valora de manera negativa, però no tant contundent com en apartats previs. Això podria indicar que el propi PAS no acaba de percebre la relació entre l’organització del treball i qüestions de sostenibilitat. Aquí apareix, pot ser, una necessitat de sensibilització del PAS quant a qüestions relacionades amb la sostenibilitat.

Satisfacció general

Finalment, la resposta als dos ítems que recullen la satisfacció general amb la implantació del nou Calendari Laboral i la millora que aquest podria representar respecte de l’anterior, és totalment negativa. Veient-ho des de l’altre costat, només estan satisfetes o totalment satisfetes amb el nou Calendari Laboral entre el 6 i el 7% de persones enquestades.

Informe de resultats

Questionari