STEPV guanya la 1ª sentència favorable al cobrament de la Carrera Professional del personal interí i temporal

Es tracta de la Sentència 153/18 del Jutjat del Contenciós-administratiu núm. 2 de Castelló, del setze d’abril del dos mil divuit, d’un interí de la Universitat Jaume I al qual li han dut el cas els serveis jurídics de STEPV. La dita sentència estima el recurs contenciós-administratiu interposat per un funcionari interí de l’UJI, contra la resolució dictada en data onze de setembre del dos mil disset pel rector de la Universitat Jaume I de Castelló.

L’UJI va ser la primera universitat a contestar, desestimant les reclamacions presentades pel PAS interí i temporal, i després desestimant els recursos de reposició presentats. STEPV va posar els seus serveis jurídics a disposició de les persones interessades a recórrer a la via del contenciós-administratiu. Aquesta és la primera de les sentències que hi ha hagut a l’UJI, i la primera que s’ha guanyat a les universitats públiques valencianes.

La sentència entén que queda suficientment demostrada la situació d’interí de llarga durada del demandant, i per tant té dret a percebre el complement retributiu de carrera professional. En la sentència es diu expressament que, a la quantitat que ha de percebre l’interessat se sumaran els interessos meritats des de la data de la seua reclamació en via administrativa. La sentència, a més, condemna a costes a l’UJI.

Val a dir que l’UJI no ha recorregut, sinó que reconeix les pretensions formulades pel demandant de la sentència i és d’esperar que aquest any el personal interí començarà a cobrar la carrera professional.

STEPV ha defensat des del primer moment, i en tots els àmbits, el principi «a igual treball igual salari» i, en conseqüència, el dret del PAS funcionari interí i laboral temporal al cobrament d’aquest concepte retributiu.

La sentència guanyada pel nostre sindicat aplanarà el camí a què aquest col·lectiu deixe de ser discriminat.

Més informació: