Celebració del Dia del Llibre 2021

Aquest any la celebració de la 23 edició del Dia del Llibre ha coincidit amb el 30 aniversari de la creació de la Universitat Jaume I.  Així que les  activitats dutes a terme per aquesta commemoració al voltant dels llibres i que té com a finalitat el foment de la lectura i la promoció de la indústria editorial, han estat també més nombroses.

La Biblioteca amb la col·laboració del Vicerectorat d’Investigació, Vicerectorat de Cultura i el Servei d’Activitats Socioculturals (SASC), han organitzat diferents activitats i trobades amb escriptors i escriptores.

Conferències

La primera trobada es va realitzar al Menador Espai cultural, amb l’escriptor i professor de l’UJI,  Santiago Posteguillo i la conferència portava per títol: “Novelas de Roma con nombre de mujer”. D’ell podeu trobar al catàleg de la Biblioteca tots els seus llibres, tant els acadèmics com els de novel·la històrica. Per descomptat també trobareu el seu llibre  Yo, Julia pel qual va rebre el Premi Planeta el 2018. Aquesta conferència va tindre un èxit rotund i es va aconseguir un aforament complet al cap de pocs dies d’obrir la inscripció, donat que aquest estava limitat per la Covid-19.

També a la sala d’actes del Menador Espai cultural va tindre lloc la conferència del Dia del Llibre, el mateix divendres 23 d’abril, amb la participació de Sebastián Roa: “El viaje del héroe ¿válido para la ficción histórica?”. Destacat autor també de novel·les històriques i reconegut amb diversos premis literaris, tant de novel·la com de relat. L’acte va ser presentat pel  director de la Biblioteca, Vicent Falomir i a més l’autor va estar molt ben acompanyat per la vicerectora de cultura i relacions institucionals Carmen Lázaro, la vicedirectora de la Biblioteca Paloma Garrido, la cap d’adquisicions Ester Agut, i altres companyes i companys de la Biblioteca.

Va tancar aquest cicle de conferències realitzades al Menador Espai Cultural, la xerrada de Rosario Raro: “La literatura del nosotros en la ficción basada en hechos reales”. Guanyadora també de diferents premis literaris, a més de ser finalista del Premi Planeta 2015 amb la seua novel·la Volver a Canfranc i professora de Llengua Espanyola i Escriptura Creativa en la Universitat Jaume. També al Paranimf es va fer la presentació del llibre Irreductibles, que commemora els 15 anys d’aquest taller d’Escriptura Creativa de l’UJI.

Cal dir que totes aquestes conferències, donades les circumstàncies que patim amb la Covid-19 tenien l’aforament limitat, però que es van poder seguir en directe a través del canal de YouTube de la Universitat Jaume I.

Activitats

Quant a les activitats fetes al voltant del dia de Sant Jordi destaquem l’exposició de panells amb composicions fetes amb títols de llibres, situada al Menador Espai Cultural i titulada “Bibliopuzles”. També un nou Club de lectura virtual amb la novel·la El secreto de la modelo extraviada d’Eduardo Mendoza. Amb l’objectiu de crear un espai de tertúlia i debat on compartir comentaris, reflexions i punts de vista sobre aquesta obra.

Com cada any la Biblioteca destina una part del seu pressupost a l’adquisició de bibliografia per al temps d’oci i el dia 23 vam presentar  totes aquestes noves adquisicions bibliogràfiques a la nostra web i a les xarxes socials.

Adquisicions bibliogràfiques

Pel que fa a les novetats bibliogràfiques en format de paper, que s’han adquirit a petició de la comunitat universitària, enguany la Biblioteca de l’UJI ha adquirit un total de 143 publicacions (117 de literatura, 15 de literatura infantil i juvenil, 4 de poesia, 2 guies de viatge i 5 còmics). També s’han adquirit per augmentar el fons de la nostra videoteca 2 pel·lícules en DVD, a més de  25 títols en format digital. Actualment, la Biblioteca disposa d’un ampli fons de material per al temps lliure, fruit de les adquisicions realitzades al llarg d’aquests anys de celebració del Dia Internacional del Llibre, i que està format per 8.240 títols (6.030 títols de novel·la, assaig, poesia i teatre; 843 guies; 1.071 pel·lícules en DVD; 188 còmics, i 108 títols de novel·la en format digital).