Reconeixement de triennis d’altres administracions per al professorat laboral no permanent

Des de la nostra organització sindical s’ha estat treballant contra la impossibilitat que n’hi havia fins ara que el personal Ajudant Doctor d’aquesta Universitat poguera percebre els triennis per possibles treballs en l’administració previs al contracte en l’UJI amb la figura esmentada.

Fruit d’això es van presentar dues sol·licituds assessorades pels nostres serveis jurídics encaminades a forçar la reacció de la Universitat. Aquests escrits evidenciaven la injustícia que s’estava cometent amb el nostre personal, en un dret que ja havia generat la suficient jurisprudència perquè no calguera discutir-lo.

Com a part de l’estratègia, a la Mesa de Negociació de dilluns 22 de febrer vam preguntar el motiu per què no estava normalitzat el model de sol·licitud de reconeixement de triennis així com tampoc el de serveis prestats (Annexos II i I que indica la llei 70-1978). Això ho havíem pogut comprovar fent les sol·licituds a què ens hem referit. El cap de servei de RRHH va comentar que estaven treballant per resoldre-ho.

I és que fins aquest moment, la universitat no reconeix al professorat laboral no permanent els serveis prestats en altres administracions públiques, computables per als triennis.

Molts i moltes de vosaltres haureu rebut un correu de RRHH en què s’explica el canvi de postura. Entenem que com a sindicat hem contribuït a fer que es faça justícia, amb una reacció de la Universitat que agraïm, ja que ens estalvia temps de plets i esforç. No sempre l’actitud ha estat la mateixa en aquesta casa. Portem treballant el tema més d’any i mig.

Amb data 23 de febrer, el Consell de Direcció va dictaminar favorablement ampliar aquest reconeixement als serveis prestats en qualsevol administració pública, que es computaran d’acord amb la Llei 70/1978 per al professorat Ajudant Doctor.

No és tot el que volem, perquè entenem que aquest dret també empara al professorat associat, però és un avanç. Seguirem treballant-hi.

Hem preparat un model d’Annex II d’acord a Llei 70/78 que és el que hem fet servir nosaltres i que esperem que vos siga útil.