Intersindical Valenciana organitza una jornada a Castelló sobre Salut Mental amb motiu de la setmana internacional de la Diversitat Funcional

Intersindical Valenciana reivindica la importància de la Salut Mental al País Valencià amb la III Jornada de Diversitat i Inclusió: salut mental. Reptes i propostes de futur al País Valencià

Dijous 2 de desembre de 2021
Hora: 10h a 14h
Lloc: Paranimf de la Universitat Jaume I (UJI), Castelló de la Plana
Per a inscriure’s i obtindre tota la informació, faça clic en aquest enllaç

La Consellera de Sanitat Universal i Salut Pública Ana Barceló, el Secretari Autonòmic d’Igualtat i Diversitat de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives Rubén Sancho, la Diputada per Castelló al Congrés Marisa Saavedra (Unides Podem), la rectora de la Universitat Jaume I Eva Alcón Soler, i la representant de Intersindical Valenciana Beatriu Cardona i Prats, participen el dijous dia 2 de desembre en una jornada sobre Salut Mental al País Valencià que tindrà com a eix fonamental, els reptes i propostes de futur en un dels sectors socials més oblidats i estigmatitzats.

Al costat dels alts càrrecs de l’administració valenciana, participarà el sindicat d’educació STEPV, el sindicat d’administracions públiques i serveis socials STAS i el sindicat de salut Intersindical Salut amb l’objectiu d’abordar una problemàtica comuna des de diferents camps, en aquest cas des de la salut, des del social i des de l’educatiu.
Així mateix en la jornada participarà el sector associatiu, les federacions que vetllen pels drets de les persones amb afectacions de salut mental i plataformes de familiars.

La jornada també aspira a fer visible, en primera persona, les demandes i experiències vitals de persones empoderades amb afectacions de salut mental. Durant un dels “conversatoris” de la jornada, escoltarem les seves paraules i tindrem l’oportunitat de dialogar amb elles i ells.

Un tema específic que es tractarà en la jornada serà la “salut mental infantojuvenil”, un conversatori en el qual participen experts provinents del camp de la psicologia, la sociologia i l’educació.

En definitiva, des de la Intersindical Valenciana pretenem fer una crida a la societat de Castelló en particular i a la societat del País Valencià en general perquè facen seves aquestes preocupacions sobre la salut mental, una de les qüestions més oblidades pel sistema, i situar-la en el centre del debat públic i sobretot de les polítiques públiques que donen suport a la inclusió i la diversitat.