Reconeixement de triennis d’altres administracions per al professorat laboral no permanent

Des de la nostra organització sindical s’ha estat treballant contra la impossibilitat que n’hi havia fins ara que el personal Ajudant Doctor d’aquesta Universitat poguera percebre els triennis per possibles treballs en l’administració previs al contracte en l’UJI amb la figura esmentada.

Fruit d’això es van presentar dues sol·licituds assessorades pels nostres serveis jurídics encaminades a forçar la reacció de la Universitat. Aquests escrits evidenciaven la injustícia que s’estava cometent amb el nostre personal, en un dret que ja havia generat la suficient jurisprudència perquè no calguera discutir-lo.

Com a part de l’estratègia, a la Mesa de Negociació de dilluns 22 de febrer vam preguntar el motiu per què no estava normalitzat el model de sol·licitud de reconeixement de triennis així com tampoc el de serveis prestats (Annexos II i I que indica la llei 70-1978). Això ho havíem pogut comprovar fent les sol·licituds a què ens hem referit. El cap de servei de RRHH va comentar que estaven treballant per resoldre-ho.

I és que fins aquest moment, la universitat no reconeix al professorat laboral no permanent els serveis prestats en altres administracions públiques, computables per als triennis.

Molts i moltes de vosaltres haureu rebut un correu de RRHH en què s’explica el canvi de postura. Entenem que com a sindicat hem contribuït a fer que es faça justícia, amb una reacció de la Universitat que agraïm, ja que ens estalvia temps de plets i esforç. No sempre l’actitud ha estat la mateixa en aquesta casa. Portem treballant el tema més d’any i mig.

Amb data 23 de febrer, el Consell de Direcció va dictaminar favorablement ampliar aquest reconeixement als serveis prestats en qualsevol administració pública, que es computaran d’acord amb la Llei 70/1978 per al professorat Ajudant Doctor.

No és tot el que volem, perquè entenem que aquest dret també empara al professorat associat, però és un avanç. Seguirem treballant-hi.

Hem preparat un model d’Annex II d’acord a Llei 70/78 que és el que hem fet servir nosaltres i que esperem que vos siga útil.

STEPV demana corregir els errors detectats en l’elaboració dels POD’s individuals per a l’any 2021/22 i endavant

Des de l’entrada en vigor del Pla Bolonya, la forma de calcular la càrrega docent del professorat ha canviat. Ara hem passat a utilitzar el còmput de càrrega lectiva presencial de l’alumne com a mesura de la càrrega docent presencial del professorat, i això és el que hauria de reflectir el POD individual. No s’ha tingut en compte tota la càrrega que representa la docència, que va més enllà de la pura presencialitat i que el nostre sindicat ja va reclamar, i segueix reclamant a la campanya 7,5 hores per  1 crèdit ECTS”.

Però fins i tot, si ens situem en la visió més restrictiva a la que ens aboca la nostra universitat de pura presencialitat, hi ha errades que passem a descriure.

Com tot el professorat sap, en la descripció de cada assignatura tenim un seguit d’activitats entre les quals es destaca l’activitat d’avaluació. Aquesta activitat representa d’entre 4 i 6 hores (posem-ne 5 hores de mitja), del total d’hores de l’assignatura, i així es reconeix als POD del professorat al qui se li assigna eixa activitat. Però, en eixe conter hi ha una errada; l’avaluació no es fa sols una volta cada any per assignatura, tenim dues convocatòries ordinàries i una extraordinària, que prepara el professorat, de les quals l’alumnat pot utilitzar-ne dos (l’extraordinària necessita més condicions). Totes aquestes convocatòries són presencials i part obligatòria per al professorat. Només ens conta al POD una de les tres. Per tant, al professorat no se li reconeix una activitat presencial que estimem en 10 hores (2a ordinària i extraordinària) per cada assignatura on tenim assignada l’avaluació.
Si pensem que la càrrega del professorat tipus de l’UJI és de 24 ECTS (4 assignatures de 6 crèdits), hi ha una errada de 4 crèdits per cada membre del professorat.  De fet, aquestes hores realment haurien d’aparèixer afegides dintre dels crèdits assignats a cada títol de grau.

Aquesta situació ja ha sigut detectada per altres universitats com la Universitat d’Alacant, que en la seua normativa ja ho preveu i descompta per aquestes tasques d’avaluació 2 ECTS al professorat.

Quina és la proposta del STEPV?

Que es reconeguen almenys dos crèdits (la meitat del que es fa) a tot el professorat que estiga a 32 ECTS o 24 ECTs i al professorat Ajudant Doctor.

El professorat a 16 ECTS ja té una gran reducció (si contem les reduccions per sexennis que aplica l’UJI més aquests 2 ECTS encara la majoria del professorat estaria per damunt dels 16).

Queda també pendent el professorat a temps parcial que moltes voltes fa eixa tasca d’avaluació. Per a aquest professorat la nostra proposta és una reducció d’1 ECTS a 1.5 ECTS, depenent si la fa la tasca i si la seua dedicació és de 9 ECTS o 18 ECTS.

 

Contestació del Vicerector d’Ordenació Acadèmica i Professorat a la petició de la representació sindical de l’STEPV de la Universitat Jaume I amb data de 15 de febrer de 2021

STEPV-IV demana a l’UJI signar un conveni amb ANECA que incloga l’avaluació de sexennis per part de la CNEAI a tot el personal laboral.

El passat 14 de gener de 2021 en les converses amb ANECA sobre els criteris d’avaluació de sexennis, a una pregunta sobre la possibilitat d’avaluació de sexennis a Ajudants Doctors, es va contestar que sols es necessitava un conveni entre ANECA i les distintes Universitats. A més a més es va afegir que només es convaliden sexennis prèviament avaluats pel mateix CNEAI. Altres Universitats ja s’han posat en contacte amb ANECA per ultimar detalls i fer possible aquesta avaluació.

Per això, agraint la possibilitat ara oberta d’avaluar sexennis per l’AVAP al personal laboral, creiem que ANECA ens dóna ara la possibilitat i d’una sola vegada tinguem avaluats els trams d’investigació, sols pendents de convalidació, per la mateixa CNEAI.

I per tant demanem a l’UJI la signatura d’un conveni que permeta en properes convocatòries, poder sol·licitar l’avaluació de sexennis d’investigació a la CNEAI.

Sessió telemàtica de la Mesa de Negociació, divendres 22 de gener

Convocatòria per al divendres 22 de gener 2021, a les 10 hores,  per celebrar sessió de Mesa de Negociació, amb el següent ordre del dia:

  1. Lectura i aprovació, si escau, de l’acta de la sessió anterior núm 11/2020 de 4 de desembre de 2020.
  2. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de calendari acadèmic del curs 2021/22.
  3. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de Documentació per a l’Organització del curs 2021/22.
  4. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de la modificació del Document de Carrera Docent i Investigadora.
  5. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de la modificació del Programa de suport a les activitats d’investigació i d’innovació i transferència del PDI.
  6. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta del Programa d’incentius per al PDI de la Universitat Jaume I amb 32 crèdits de dedicació docent inicial.
  7. Torn obert de paraules.

Informació sobre els sexennis d’investigació

El dijous, 14 de gener, va tindre lloc la segona edició de #CONVERSACIONES_CON_ANECA, aquesta vegada dedicada als “Criteris dels sexennis d’investigació “. Podeu veure la sessió completa en aquest enllaç . Us recomanem que busqueu la franja horària del vostre camp d’investigació i visualitzeu la sessió.

De tota manera, segons ha anunciat la directora de l ‘ANECA , tota la informació aportada per les presidències dels diferents comités en aquest acte estarà disponible al web de l’ANECA , inclosos els barems que s’utilitzen per a homogeneïtzar l’aplicació dels criteris oficials i públics dins de cada comissió.

A continuació, us comentem breument la informació general més significativa:

Durant l’any 2021 es desenvoluparan els sexennis d’investigació, de transferència i docent. ANECA  compta amb una nova seu electrònica que s’estrena per a la sol·licitud del sexenni d’investigació 2020. El Ple de l ‘ANECA, que se celebrarà el dia 8 de febrer, renovarà els membres dels differents comités d’avaluació.

Pel que fa als criteris, com ja s’havia dit, enguany es mantenen els mateixos criteris per al sexenni d’investigació de l’any anterior (2019). Però, durant aquest 2021 es pretén revisar els criteris d’aquests, seguint els suggeriments rebuts per part de la comunitat universitària i les que puguen arribar-hi. De fet, s’hi ha anunciat que la revisió dels criteris es farà cada dos anys.

La principal novetat d’enguany és que es contemplen situaciones especials que posibilitan la sol·licitud de la pròrroga de l’últim sexenni viu per un any. Es tracta dels casos de permís de maternitat i paternitat, excedència per cura de familiars (fills / filles menors o familiars de 1r grau dependent), excedència per raó de violència de gènere, excedència per raó de violència terrorista i, excedència temporal per investigció. Aquest reconeixement caldrà demanar-lo a la universitat. En aquest sentit, han informat que estan estudiant la possibilitat d’establir altres mesures, com ara que per al sexenni només calguera presentar 4 aportacions en el cas de trobar-se en alguna de les situacions anteriors. Però, en qualsevol cas, encara estan pendent d ‘d’estudi les possibles modificacions. 

D’altra banda, s’hi ha informat que en els casos d’actuacions que anomenen com a “estratègies de fugida”, quan són detectats s’envia la sol·licitud de sexenni a la comissió adequada, d’acord amb l ‘ àrea de coneixement de la persona sol·licitant i el contingut de les aportacions.

Pel que fa al procediment, cal tindre en compte que només es pot accedir a l’aplicació per sol·licitar el sexenni d’investigació amb la firma digital, el DNI o certificat electrònic i la clau PIN. A més, cal donar-se d’alta la primera vegada que s’hi acceix. També s’hi ha insistit que es guarde la sessió cada 10 minuts, i no cada 20 com indica la plataforma. S’hi aconsella descarregar l’esborrany de sol·licitud en PDF i revisar-la bé abans de signar-la. Finalment, quan s’envia n’obtenim un justificant. Cal tindre en compte que si s’envien diverses sol·licituds, la  CNEAI  només té en compte l’última rebuda.

Per acabar, us recordem que el termini per sol·licitar el sexenni d’investigació finalitza el 31 de gener i que en aquest enllaç trobareu tota la informació de la convocatòria i també l’accés a l’aplicació.

Presentació de reclamacions i demandes individuals per a les persones laboralment en frau de llei

COMUNICAT AL PERSONAL INTERÍ I TEMPORAL

A través d’aquest comunicat ens dirigim a les companyes i companys afiliats i afiliades interines i temporals que porten treballant més de tres anys en la mateixa administració.
Totes les persones afectades sou coneixedores de la Sentència del Tribunal de Justícia Europeu (STJUE) de 19 de març de 2020, i recentment de la Sentència del Jutjat núm. 4 d’Alacant de 8 de juny de 2020, les dues sentències referents a l’abús i estabilitat laboral.

També sabeu que hi ha diferents i diverses interpretacions sobre les mateixes i encara s’està a l’espera del pronunciament de la justícia espanyola respecte a la STJUE i l’ampliació de sentència i possible recurs al Tribunal Superior de Justícia (TSJ) de la Sentència d’Alacant, ja que no és ferma i a més no crea jurisprudència.

Aquestes sentències són positives i ajuden en la nostra reivindicació per la fixesa perquè reconeixen l’abús de la temporalitat, però continuar amb el debat sobre el significat i recorregut d’aquestes sentències ens pot apartar del nostre objectiu. Intersindical Valenciana-STAS sector Local, continua lluitant i actuant en tots els àmbits, (Polítics, administratius i sindicals) per a acabar amb l’abús i la precarietat laboral del personal interí i temporal.

No obstant això, arran d’aquestes sentències consultats els nostres Serveis Jurídics i seguint els seus informes considerem que una altra de les vies possibles que posem a la vostra disposició és la presentació de reclamacions i demandes individuals per a les persones laboralment en frau de llei.

Us advertim que el camí no serà ni ràpid ni senzill, però podem i hem d’actuar per a visibilitzar en tots els estaments l’abús de la temporalitat per la incompetència de les Administracions Públiques i lluitar tant al carrer com en els Tribunals per la dignitat, estabilitat i fixesa laboral.

Cada persona afiliada interessada a presentar reclamació i/o demanda, haurà de reunir la següent documentació i requisits perquè els nostres Serveis Jurídics inicien el procés:

  • Estar més de 3 anys treballant en la mateixa Administració.
  • Justificant d’haver superat un procés selectiu per al lloc que ocupa (convocatòria i notes)
  • Acreditar si després del nomenament o contracte, hi ha hagut alguna convocatòria d’oposicions per al lloc que s’ocupa.
  • Certificat de Serveis Prestats (Personal funcionari interí)
  • Vida laboral (Personal laboral temporal)
  • Contracte laboral o nomenament
  • Tres últimes nòmines

La persona sol·licitant facilitarà aquesta documentació les seues dades i l’ordre d’encàrrec a la delegada o delegat sindical per a l’inici de la seua tramitació.
Us recordem que per a iniciar la demanda és necessari estar més d’un any afiliada o afiliat a la IntersindicalSTAS. En cas de portar menys temps s’haurà d’abonar la quota anual o la diferència fins al moment de l’alta.

Una vegada iniciada la reclamació/demanda si no hi ha resposta positiva el procés seguirà fins a la sentència definitiva. El procés judicial en cas de desestimació comporta costes processals que anirien a càrrec de la persona demandant.

Aquest és un pas endavant en la justa reclamació pels drets del personal temporal.

*Informació facilitada per STAS INTERSINDICAL VALENCIA