Ja podeu consultar el Calendari Laboral 2021 i descarregar o imprimir el PDF.
Aprovat pel Consell de Govern del dia 10 de desembre de 2020.
Modificat l’1 de setembre de 2021.
Convocatòria per al divendres 22 de gener 2021, a les 10 hores, per celebrar sessió de Mesa de Negociació, amb el següent ordre del dia:
El dijous, 14 de gener, va tindre lloc la segona edició de #CONVERSACIONES_CON_ANECA, aquesta vegada dedicada als “Criteris dels sexennis d’investigació “. Podeu veure la sessió completa en aquest enllaç . Us recomanem que busqueu la franja horària del vostre camp d’investigació i visualitzeu la sessió.
De tota manera, segons ha anunciat la directora de l ‘ANECA , tota la informació aportada per les presidències dels diferents comités en aquest acte estarà disponible al web de l’ANECA , inclosos els barems que s’utilitzen per a homogeneïtzar l’aplicació dels criteris oficials i públics dins de cada comissió.
A continuació, us comentem breument la informació general més significativa:
Durant l’any 2021 es desenvoluparan els sexennis d’investigació, de transferència i docent. ANECA compta amb una nova seu electrònica que s’estrena per a la sol·licitud del sexenni d’investigació 2020. El Ple de l ‘ANECA, que se celebrarà el dia 8 de febrer, renovarà els membres dels differents comités d’avaluació.
Pel que fa als criteris, com ja s’havia dit, enguany es mantenen els mateixos criteris per al sexenni d’investigació de l’any anterior (2019). Però, durant aquest 2021 es pretén revisar els criteris d’aquests, seguint els suggeriments rebuts per part de la comunitat universitària i les que puguen arribar-hi. De fet, s’hi ha anunciat que la revisió dels criteris es farà cada dos anys.
La principal novetat d’enguany és que es contemplen situaciones especials que posibilitan la sol·licitud de la pròrroga de l’últim sexenni viu per un any. Es tracta dels casos de permís de maternitat i paternitat, excedència per cura de familiars (fills / filles menors o familiars de 1r grau dependent), excedència per raó de violència de gènere, excedència per raó de violència terrorista i, excedència temporal per investigció. Aquest reconeixement caldrà demanar-lo a la universitat. En aquest sentit, han informat que estan estudiant la possibilitat d’establir altres mesures, com ara que per al sexenni només calguera presentar 4 aportacions en el cas de trobar-se en alguna de les situacions anteriors. Però, en qualsevol cas, encara estan pendent d ‘d’estudi les possibles modificacions.
D’altra banda, s’hi ha informat que en els casos d’actuacions que anomenen com a “estratègies de fugida”, quan són detectats s’envia la sol·licitud de sexenni a la comissió adequada, d’acord amb l ‘ àrea de coneixement de la persona sol·licitant i el contingut de les aportacions.
Pel que fa al procediment, cal tindre en compte que només es pot accedir a l’aplicació per sol·licitar el sexenni d’investigació amb la firma digital, el DNI o certificat electrònic i la clau PIN. A més, cal donar-se d’alta la primera vegada que s’hi acceix. També s’hi ha insistit que es guarde la sessió cada 10 minuts, i no cada 20 com indica la plataforma. S’hi aconsella descarregar l’esborrany de sol·licitud en PDF i revisar-la bé abans de signar-la. Finalment, quan s’envia n’obtenim un justificant. Cal tindre en compte que si s’envien diverses sol·licituds, la CNEAI només té en compte l’última rebuda.
Per acabar, us recordem que el termini per sol·licitar el sexenni d’investigació finalitza el 31 de gener i que en aquest enllaç trobareu tota la informació de la convocatòria i també l’accés a l’aplicació.
A través d’aquest comunicat ens dirigim a les companyes i companys afiliats i afiliades interines i temporals que porten treballant més de tres anys en la mateixa administració.
Totes les persones afectades sou coneixedores de la Sentència del Tribunal de Justícia Europeu (STJUE) de 19 de març de 2020, i recentment de la Sentència del Jutjat núm. 4 d’Alacant de 8 de juny de 2020, les dues sentències referents a l’abús i estabilitat laboral.
També sabeu que hi ha diferents i diverses interpretacions sobre les mateixes i encara s’està a l’espera del pronunciament de la justícia espanyola respecte a la STJUE i l’ampliació de sentència i possible recurs al Tribunal Superior de Justícia (TSJ) de la Sentència d’Alacant, ja que no és ferma i a més no crea jurisprudència.
Aquestes sentències són positives i ajuden en la nostra reivindicació per la fixesa perquè reconeixen l’abús de la temporalitat, però continuar amb el debat sobre el significat i recorregut d’aquestes sentències ens pot apartar del nostre objectiu. Intersindical Valenciana-STAS sector Local, continua lluitant i actuant en tots els àmbits, (Polítics, administratius i sindicals) per a acabar amb l’abús i la precarietat laboral del personal interí i temporal.
No obstant això, arran d’aquestes sentències consultats els nostres Serveis Jurídics i seguint els seus informes considerem que una altra de les vies possibles que posem a la vostra disposició és la presentació de reclamacions i demandes individuals per a les persones laboralment en frau de llei.
Us advertim que el camí no serà ni ràpid ni senzill, però podem i hem d’actuar per a visibilitzar en tots els estaments l’abús de la temporalitat per la incompetència de les Administracions Públiques i lluitar tant al carrer com en els Tribunals per la dignitat, estabilitat i fixesa laboral.
Cada persona afiliada interessada a presentar reclamació i/o demanda, haurà de reunir la següent documentació i requisits perquè els nostres Serveis Jurídics inicien el procés:
La persona sol·licitant facilitarà aquesta documentació les seues dades i l’ordre d’encàrrec a la delegada o delegat sindical per a l’inici de la seua tramitació.
Us recordem que per a iniciar la demanda és necessari estar més d’un any afiliada o afiliat a la IntersindicalSTAS. En cas de portar menys temps s’haurà d’abonar la quota anual o la diferència fins al moment de l’alta.
Una vegada iniciada la reclamació/demanda si no hi ha resposta positiva el procés seguirà fins a la sentència definitiva. El procés judicial en cas de desestimació comporta costes processals que anirien a càrrec de la persona demandant.
Aquest és un pas endavant en la justa reclamació pels drets del personal temporal.
*Informació facilitada per STAS INTERSINDICAL VALENCIA
Les conclusions de la reunió han quedat molt lluny de les expectatives generades, hi destaquem:
I, pel que fa a les retribucions associades a mèrits i progressió professional, la carrera professional del personal d’administració és prou més avantatjosa que els quinquennis i sexennis, perquè es progressa amb menys avaluacions (en 25 anys per guanyar el mateix el personal al servei de la GVA hauria de passar 4 avaluacions, per 9 que hauria de passar el professorat, 5 de quinquennis i 4 de sexennis) i amb requisits molt més assequibles.
Després de 2 anys, finalment s’ha constituït el fòrum de diàleg. Confiem que ara hi haja una continuïtat i que la Conselleria fomente la participació dels sindicats, oblidats fins ara. També desitgem un diàleg constructiu i col·laboratiu entre totes les parts, millor en una mesa negociadora, per enfortir el sistema valencià d’educació pública universitària.
Després de més de dos anys, per fi la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital ha convocado el Fòrum de Diàleg d’Universitat per al dilluns 11 de gener . Com ja ha advertit el Sindicat en diverses ocasions, aquest fòrum, plantejat per la Conselleria com un peculiar espai de debat, “no és l’àmbit que pertoca per a negociar les condicions laborals, una funció que corresponde en exclusiva a la Mesa Sectorial d ‘universitats ”.
La convocatòria pretén aborda temes com ara el Conveni Col·lectiu d’Universitat, les retribucions addicionals del personal universitari docent i l’avantprojecte de llei del personal universitari docent i investigador.
STEPV exigeix deixar de ser l’únic territori de l’estat sense conveni col·lectiu per a les treballadores i els treballadors de la institució universitària. En febrer de 2020 la consellera ens va informar de la impossibilitat legal d’aplicar el Conveni per la limitació de l’augment de massa salarial del 0,3% existente en els Pressupostos Generals de l’Estat, però es va comprometre a demanar als ministeris d’Universitat i d’Hisenda una excepció per poder aplicar allò acordat al nostre territori. Confiem que la Consellera ens anuncie que ja ho pot aplicar, o bé que ha implementat algun plan B o C, com li hem demanat en repetides ocasions, encara que ella s’hi havia excusat darrerament en el nou Estatut del PDI, que ara ja sabem fallit.Esperem, doncs, que dilluns ens comunique com pensa fer realitat el Conveni col·lectiu de les universitats públiques valencianes, la gran promesa electoral del Botànic en relació a la universitat.
D’altra banda, des del Sindicat demanem que s’equiparen les retribucions de totes les universitats públiques valencianes a l’alça i també una millora d’aquestes . Cal un nou decret de retribucions del Personal Docent i Investigador de les universitats valencianes, perquè el Decret 174/2002 és insostenible.
Pel que fa al finançament, exigim un finançament adequat per a les universitats per tal de poder afrontar les desespeses necessàries, especialment les de personal. No podem accept la decisió de la Conselleria de no augmentar la quantitat dedicada al finançament de les universitats públiques valencianes, i menys encara el plantejament de redistribució, que només farà que empitjorar el finançament d’unes universitats per a millorar el d’unes altres. A més, volem denunciar que l’anunci a la premsa sobre l’avanç de més de 60 milions del deute històric amb les universitats és un engany, ja que justament és això “un deute” i, per tant, no s’avança res sinó que es retorna.
També cal que la Conselleria tinga un pla de contingència, no només per qüestions sanitàries sinó també per motius metereològics, així com que cada universitat en tinga. Finalment, de s d’STEPV tornem a manifestar la nostra preocupació per la manca d’una política d’universitat del Govern de la Generalitat.
Convocatòria ordinària de la Mesa Negociadora via google-meet, per al pròxim divendres, 4 de desembre a les 12:30 hores, amb el següent ordre del dia:
Convocatòria per al dijous 25 de novembre 2020, a les 13 h, per celebrar sessió de Mesa Tècnica sobre temes de PAS, amb el següents punts d´interés:
Convocatòria de Mesa de Negociació el pròxim divendres, 20 de novembre a les 10 hores, amb el següent ordre del dia: