Expectatives davant la convocatòria del Fòrum de Diàleg d’Universitat

Massa temps ja sense conveni col·lectiu, sense millores retributives, sense finançament adequat

Després de més de dos anys, per fi la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital ha convocado el Fòrum de Diàleg d’Universitat per al dilluns 11 de gener . Com ja ha advertit el Sindicat en diverses ocasions, aquest fòrum, plantejat per la Conselleria com un peculiar espai de debat, “no és l’àmbit que pertoca per a negociar les condicions laborals, una funció que corresponde en exclusiva a la Mesa Sectorial d ‘universitats ”.

La convocatòria pretén aborda temes com ara el Conveni Col·lectiu d’Universitat, les retribucions addicionals del personal universitari docent i l’avantprojecte de llei del personal universitari docent i investigador.

STEPV exigeix ​​deixar de ser l’únic territori de l’estat sense conveni col·lectiu per a les treballadores i els treballadors de la institució universitària. En febrer de 2020 la consellera ens va informar de la impossibilitat legal d’aplicar el Conveni per la limitació de l’augment de massa salarial del 0,3% existente en els Pressupostos Generals de l’Estat, però es va comprometre a demanar als ministeris d’Universitat i d’Hisenda una excepció per poder aplicar allò acordat al nostre territori. Confiem que la Consellera ens anuncie que ja ho pot aplicar, o bé que ha implementat algun plan B o C, com li hem demanat en repetides ocasions, encara que ella s’hi havia excusat darrerament en el nou Estatut del PDI, que ara ja sabem fallit.Esperem, doncs, que dilluns ens comunique com pensa fer realitat el Conveni col·lectiu de les universitats públiques valencianes, la gran promesa electoral del Botànic en relació a la universitat.

D’altra banda, des del Sindicat demanem que s’equiparen les retribucions de totes les universitats públiques valencianes a l’alça i també una millora d’aquestes . Cal un nou decret de retribucions del Personal Docent i Investigador de les universitats valencianes, perquè el Decret 174/2002 és insostenible.

Pel que fa al finançament, exigim un finançament adequat per a les universitats per tal de poder afrontar les desespeses necessàries, especialment les de personal. No podem accept la decisió de la Conselleria de no augmentar la quantitat dedicada al finançament de les universitats públiques valencianes, i menys encara el plantejament de redistribució, que només farà que empitjorar el finançament d’unes universitats per a millorar el d’unes altres. A més, volem denunciar que l’anunci a la premsa sobre l’avanç de més de 60 milions del deute històric amb les universitats és un engany, ja que justament és això “un deute” i, per tant, no s’avança res sinó que es retorna.

També cal que la Conselleria tinga un pla de contingència, no només per qüestions sanitàries sinó també per motius metereològics, així com que cada universitat en tinga. Finalment, de s d’STEPV tornem a manifestar la nostra preocupació per la manca d’una política d’universitat del Govern de la Generalitat.

Convocatòria ordinària de la Mesa Negociadora, divendres 4 de desembre de 2020

Convocatòria ordinària de la Mesa Negociadora via google-meet, per al pròxim divendres, 4 de desembre a les 12:30 hores, amb el següent ordre del dia:

  1. Lectura i aprovació, si escau, de l’acta de la sessió anterior núm 10/2020 de 20 de novembre de 2020.
  2. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de la convocatòria d’una plaça de professorat ajudant doctor, proposta de perfils i de la modificació de l’RLT del PDI.
  3. Informe sobre la Resolució per a la progressió en la carrera professional per a 2021.
  4. Informe sobre el Calendari laboral del PAS 2021.
  5. Informe sobre les millores retributives PAS Universitat Jaume I amb càrrec al 0,3% de la massa salarial, amb la conseqüent modificació de la RLT del PAS
  6. Torn obert de paraules.

Sessió telemàtica de la Mesa de Negociació, divendres 20 de novembre

Convocatòria de Mesa de Negociació el pròxim divendres, 20 de novembre a les 10 hores, amb el següent ordre del dia:

  1. Lectura i aprovació, si escau, de l’acta de la sessió anterior núm 9/2020 de 3 de novembre de 2020.
  2. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de la relació de sol·licituds de transformacions i promocions de places de professorat corresponent a la segona convocatòria ordinària de l’any 2020 d’acord amb els criteris del DCDI.
  3. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de canvis de dedicació docent del professorat ajudant doctor.
  4. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de la proposta de contractació d’una plaça de professor/a visitant (PV) en l’àrea d’Anàlisi Geogràfica Regional.
  5. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de la convocatòria de places de professorat dels cossos docents universitaris, proposta de perfils i de la composició de les comissions de concursos d’accés.
  6. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de modificació de la RLT del PDI.
  7. Informe sobre el professorat associat de l’UJI .
  8. Informe Oferta d’Ocupació Pública del PAS per a l’any 2020.
  9. Torn obert de paraules.

RESUM

Mesa Tècnica sobre temes de PAS, dijous 12 de novembre a les 13 h

Convocatòria per al dijous 12 de novembre 2020, a les 13 h, per celebrar sessió de Mesa Tècnica sobre temes de PAS a la saleta de gerència 244, amb el següents punts d´interés:

1- Control del segon examen de l’oposició de administratius
2- Altres temes al voltant de l’aplicació dels quadrants horaris
3- Resultat de l’oposició de promoció del Servei d’ Esports
4- Línies de la Oferta d’ocupació de 2020 en vista a la pròxima mesa negociadora
5- Torn obert de paraula

Intervencions dels representants de STEPV a la sessió extraordinària número 7 del Claustre

Punt 8 de l’ordre del dia: Informe i deliberació sobre les Línies de govern:

La situació actual amb la pandèmia, que pareix que encara ens acompanyarà molts mesos, condiciona, com no pot ser d’altra manera, totes les actuacions de la vida universitària, començant per aquelles directament relacionades amb la seguretat i la salut de totes les persones que conviuen al nostre campus.

S’ha treballat molt en aquest àmbit i tots hem col·laborat en major o menor mesura, tant PAS com PDI hem passat a treballar a distància en molt poc de temps, aprenent a utilitzar noves eines de treball en línia.

Volem aprofitar per a enviar un missatge d’ànims i reconeixement a totes les companyes i companys de la universitat, que des dels seus llocs de treball, de PAS i PDI, i independentment de la seua condició contractual, han realitzat un sobreesforç per tal de fer possible totes les tasques de la universitat, en el temps del confinament i en el moment actual.

No obstant això, encara queda feina. Hem de ser flexibles, previsors i anar més enllà, i tindre plantejats uns altres escenaris, com ja ha dit la Rectora, que es poden fer realitat en qualsevol moment, per tal de canviar en cas de necessitat, considerant que l’objectiu primordial és preservar la seguretat i salut de tota la comunitat universitària.

També d’aquesta situació hem aprés que els espais i els llocs de treball han d’adaptar-se als nous requeriments i a les noves eines (vídeo reunions, formació en línia…) en cada servei amb les seues particularitats i tenint en compte la realitat del treball a desenvolupar.

L’adequació dels nous espais a l’Àgora i d’altres que hauran de ser redissenyats, pensem que han de fer-se tenint en compte -a més de l’opinió de les treballadores i treballadors que els han d’ocupar- la crisi d’alerta sanitària i que, malauradament, sembla que s’allargarà fins que no es trobe una solució mèdica.

Així mateix, la creació d’espais permanents que permeten la realització de reunions mixtes, virtuals-presencials, també haurà de tenir-se en compte.

De la mateixa manera, pensem que el manteniment de la presencialitat, amb les limitacions imposades, ha de provocar un reforç de la plantilla, tant en l’àmbit docent, com de personal de suport a la docència, com és el personal de tallers i laboratoris docents fonamentalment.
I que aquest reforçament puga permetre el reconeixement de les experiències adquirides i l’adequada promoció sense actuacions discutibles que creen malestar en la plantilla per tal de poder mantenir i millorar, si cal, l’actual nivell d’eficiència i eficàcia que l’excel·lència requereix.

L’actual procés de consolidació posa en dubte la professionalitat i el treball ben fet des de fa molts anys de molts i moltes professionals d’aquesta universitat. Amb el retard de les proves per la pandèmia i la recent sentència del Tribunal Europeu de Justícia, la incertesa, preocupació i indefensió d’aquest col·lectiu és insuportable, afectant greument a la seua salut i a la seu productivitat. Demanem sensibilitat a la situació i precaució a l’hora de posar data a les proves, en espera de successos futurs.

Per això, no volem que s’oblide que encara hi ha companys en situació precària que s’ha d’abordar, donat que, mitjançant el procediment d’estabilització ja encetat (i que es desenvoluparà en una situació adversa) només s’estabilitzarà una part de la plantilla interina. Continue reading Intervencions dels representants de STEPV a la sessió extraordinària número 7 del Claustre

Novetas acreditació ANECA

L’ANECA ha publicat una nova normativa que entrarà en vigor el pròxim 1 de novembre i que modifica la que existia fins ara, però només en els aspectes de presentació de les sol·licituds i de la documentació adient. La resta de normativa vigent (requisits, Comissions, termini de resolució, recursos administratius, etc.) continua sense canvis.

Així, doncs, a partir de l’1 de novembre, totes les sol·licituds d’acreditació de professorat es presentaran per via telemàtica a través de l’aplicació informàtica d’ACADEMIA

Les principals novetats són les següents:

Es pujarà directament a l’aplicació:

a) Tota la documentació acreditativa dels mèrits (obligatoris, complementaris i, en el cas de les càtedres, específics)

  • Les quatre aportacions més rellevants
  • Certificat de docència impartida
  • Avaluacions de l’activitat docent
  • Certificat de càrrecs unipersonals

b) La presentació de sol·licituds es farà necessàriament amb la sol·licitud signada amb el DNI/Firma electrònica. En el cas de persones estrangeres, hauran de demanar el NIE/Certificat electrònic per a la signatura de la sol·licitud.

c) Una vegada s’haja signat la sol·licitud (i tancat el procediment) s’ha d’enviar en el termini màxim de 20 dies pel Registre Electrònic Comú (REC):

  • La sol·licitud
  • El full de serveis
  • La declaració de veracitat
  • Tots els mèrits que vulguen aportar-se i no s’hagen pujat en la pròpia plataforma ANECA
  • El nomenament de Professor Titular (en el cas de la sol·licitud a Càtedra)

S’ha de tindre en compte que el màxim de documents que està permés enviar és de 5, per la qual cosa si es necessita adjuntar més, s’hauran de compilar diversos documents en un únic PDF. A més, el màxim de pes que admet el sistema és de 15 MB (si pesa 15-30 MB s’haurà d’adjuntar a una altra sol·licitud i enviar igualment pel REC; si el pes supera els 30 MB s’ha d’enviar un correu explicant el cas a solicitudesacreditacion@aneca.es i esperar a rebre instruccions).