STEPV demana corregir els errors detectats en l’elaboració dels POD’s individuals per a l’any 2021/22 i endavant

Des de l’entrada en vigor del Pla Bolonya, la forma de calcular la càrrega docent del professorat ha canviat. Ara hem passat a utilitzar el còmput de càrrega lectiva presencial de l’alumne com a mesura de la càrrega docent presencial del professorat, i això és el que hauria de reflectir el POD individual. No s’ha tingut en compte tota la càrrega que representa la docència, que va més enllà de la pura presencialitat i que el nostre sindicat ja va reclamar, i segueix reclamant a la campanya 7,5 hores per  1 crèdit ECTS”.

Però fins i tot, si ens situem en la visió més restrictiva a la que ens aboca la nostra universitat de pura presencialitat, hi ha errades que passem a descriure.

Com tot el professorat sap, en la descripció de cada assignatura tenim un seguit d’activitats entre les quals es destaca l’activitat d’avaluació. Aquesta activitat representa d’entre 4 i 6 hores (posem-ne 5 hores de mitja), del total d’hores de l’assignatura, i així es reconeix als POD del professorat al qui se li assigna eixa activitat. Però, en eixe conter hi ha una errada; l’avaluació no es fa sols una volta cada any per assignatura, tenim dues convocatòries ordinàries i una extraordinària, que prepara el professorat, de les quals l’alumnat pot utilitzar-ne dos (l’extraordinària necessita més condicions). Totes aquestes convocatòries són presencials i part obligatòria per al professorat. Només ens conta al POD una de les tres. Per tant, al professorat no se li reconeix una activitat presencial que estimem en 10 hores (2a ordinària i extraordinària) per cada assignatura on tenim assignada l’avaluació.
Si pensem que la càrrega del professorat tipus de l’UJI és de 24 ECTS (4 assignatures de 6 crèdits), hi ha una errada de 4 crèdits per cada membre del professorat.  De fet, aquestes hores realment haurien d’aparèixer afegides dintre dels crèdits assignats a cada títol de grau.

Aquesta situació ja ha sigut detectada per altres universitats com la Universitat d’Alacant, que en la seua normativa ja ho preveu i descompta per aquestes tasques d’avaluació 2 ECTS al professorat.

Quina és la proposta del STEPV?

Que es reconeguen almenys dos crèdits (la meitat del que es fa) a tot el professorat que estiga a 32 ECTS o 24 ECTs i al professorat Ajudant Doctor.

El professorat a 16 ECTS ja té una gran reducció (si contem les reduccions per sexennis que aplica l’UJI més aquests 2 ECTS encara la majoria del professorat estaria per damunt dels 16).

Queda també pendent el professorat a temps parcial que moltes voltes fa eixa tasca d’avaluació. Per a aquest professorat la nostra proposta és una reducció d’1 ECTS a 1.5 ECTS, depenent si la fa la tasca i si la seua dedicació és de 9 ECTS o 18 ECTS.

Contestació del Vicerector d’Ordenació Acadèmica i Professorat a la petició de la representació sindical de l’STEPV de la Universitat Jaume I amb data de 15 de febrer de 2021