Biblioteca UJI: tornada a les classes

Encara no coneixes la biblioteca?

Ja de tornada de les vacances, segur que encara hi ha usuaris que caminen una mica despistats per la biblioteca. I més si aquest és el primer curs que esteu a l’UJI. Per això, hem preparat un post que segur us ajudarà a orientar-vos per la biblioteca i treure profit dels serveis que ofereix.

Per on començar?

És bàsic que conegues la Web de la Biblioteca UJI  on trobaràs com està organitzada la biblioteca, els seus fons, principals serveis i què ens fa falta per a fer ús d’ells. Però cal que tingueu en compte que molts serveis encara estan tancats per la Covid-19. Així i tot ara et contarem les coses més bàsiques que deus saber.

INFORMACIÓ I SERVEIS

Horari:

De dilluns a divendres de 8 a 22 h. Els dissabtes de 9 a 14 h.

Sales de lectura:

A partir del 15 de setembre no caldrà que els usuaris/ies utilitzen la cita prèvia per accedir a la biblioteca. Hi haurà entrada lliure per poder accedir a les sales de lectura. També es podrà accedir a les prestatgeries per consultar els llibres de la nostra col·lecció. Això si, continuarà sent obligatori l’ús de la mascareta en tot moment, dintre de la biblioteca i en la mesura del possible es guardarà la distància de seguretat establerta en la normativa de prevenció contra la COVID-19.

Consulta del catàleg:

En la pàgina d’inici del web trobareu el catàleg en línia que permet buscar en quasi tots els recursos d’informació. Les recerques es poden realitzar per: paraula clau, autor, títol, matèria, ISBN/ISSN i signatura.

Préstec a domicili:

Una volta hages trobat al catàleg el llibre que estaves buscant i vols fer un préstec a domicili, els usuaris interessats hauran de realitzar la reserva dels exemplars en el catàleg de la biblioteca. Rebràs un correu per dir-te quan pots vindre a recollir-lo. Com que ja es pot anar a les prestatgeries per buscar llibres, també pots prestar-los a les màquines d’autopréstec o al taulell del préstec de l’entrada on t’atendran presencialment.

Condicions de préstec:

Estudiants de grau, estudiants d’intercanvi, o membres de Sauji. Fins a 7 documents durant 15 dies, renovables quatre vegades sempre que no estiguen reservats per altres usuaris.

Estudiants de màster i doctorat; estudiants amb beca de col·laboració en departaments o que forme part del programa Estudia i Investiga a l’UJI; professors i investigadors invitats a l’UJI; personal jubilat i sénior de l’UJI. Fins a 10 documents durant 15 dies, renovables quatre vegades sempre que no estiguen reservats per altres usuaris.

Devolucions:

Els usuaris han de tornar els documents quan finalitza el període de préstec. Les devolucions dels exemplars s’efectuaran en el taulell de préstec, registrant la devolució dels mateixos en les màquines d’autopréstec i dipositant-los en la bústia de devolucions o deixant-los directament en la bústia de devolucions.

Mentre dure el retard en les devolucions no es poden traure altres documents en préstec, i a partir de la devolució fora de termini s’apliquen 2 dies de bloqueig del servei de préstec per cada dia de retard i per cada exemplar tornat fora de termini.

Préstec Interbibliotecari:

Si el document que busques no està a la biblioteca, bé siga llibre o article de revista, el pots sol·licitar mitjançant el SOD (Secció d’Obtenció de Documents).

Recursos electrònics:

A la Biblioteca tenim a la vostra disposició una plataforma digital per al préstec de llibres electrònics tant de temps lliure com de textos acadèmics d’universitats i centres d’investigació. Inclou una col·lecció de més de 4.000 títols de llibres i audiollibres en castellà, valencià i anglés que serveixen de suport a la docència i l’aprenentatge del nostre estudiantat. També al catàleg de la biblioteca podeu buscar llibres electrònics, per autor, títol o matèria i acoteu per la faceta «disponible en línia», i revistes electròniques.

Altres recursos als quals podeu accedir des de la web de la Biblioteca són a Bases de dades, eines i recursos externs, i al Repositori UJI, que és l’espai digital per a la investigació en Castelló i sobre Castelló, un portal multidisciplinari que mostra la producció científica, acadèmica, institucional i docent de l’UJI.

Bibliografia recomanada:

Es tracta d’un conjunt de documents, en els que s’inclouen llibres, revistes, recursos electrònics, etc. I que són els que recomana el professorat durant aquest curs acadèmic, per a cadascuna de les assignatures que estan a la guia docent del SIA (Sistema d’Iformació Acadèmica) de les diferents titulacions de grau que s’imparteixen a la nostra Universitat. La Bibliografia recomanada la podeu trobar a través del catàleg tant per al préstec com per a la consulta en línia.

Com a novetat per a aquest curs, teniu a la vostra disposició a la planta 1a bloc A, una cabina preparada per a fer autogravacions i una altra per poder realitzar videoconferències

Algun dubte més?

Doncs si és així, no deixeu de preguntar davant qualsevol dubte que us pugua sorgir. Podeu dirigir-vos als taulells d’informació de la biblioteca, per correu electrònic a biblioteca@uji.es o fer ús dels diversos canals que la Biblioteca UJI té per a oferir informació sobre els seus serveis, horaris d’obertura, tipus de préstecs, etc. Com són:

Web de la Biblioteca UJI

Benvingudes i benvinguts a la Biblioteca de la Universitat Jaume I.