Informació sobre els sexennis d’investigació

El dijous, 14 de gener, va tindre lloc la segona edició de #CONVERSACIONES_CON_ANECA, aquesta vegada dedicada als “Criteris dels sexennis d’investigació “. Podeu veure la sessió completa en aquest enllaç . Us recomanem que busqueu la franja horària del vostre camp d’investigació i visualitzeu la sessió.

De tota manera, segons ha anunciat la directora de l ‘ANECA , tota la informació aportada per les presidències dels diferents comités en aquest acte estarà disponible al web de l’ANECA , inclosos els barems que s’utilitzen per a homogeneïtzar l’aplicació dels criteris oficials i públics dins de cada comissió.

A continuació, us comentem breument la informació general més significativa:

Durant l’any 2021 es desenvoluparan els sexennis d’investigació, de transferència i docent. ANECA  compta amb una nova seu electrònica que s’estrena per a la sol·licitud del sexenni d’investigació 2020. El Ple de l ‘ANECA, que se celebrarà el dia 8 de febrer, renovarà els membres dels differents comités d’avaluació.

Pel que fa als criteris, com ja s’havia dit, enguany es mantenen els mateixos criteris per al sexenni d’investigació de l’any anterior (2019). Però, durant aquest 2021 es pretén revisar els criteris d’aquests, seguint els suggeriments rebuts per part de la comunitat universitària i les que puguen arribar-hi. De fet, s’hi ha anunciat que la revisió dels criteris es farà cada dos anys.

La principal novetat d’enguany és que es contemplen situaciones especials que posibilitan la sol·licitud de la pròrroga de l’últim sexenni viu per un any. Es tracta dels casos de permís de maternitat i paternitat, excedència per cura de familiars (fills / filles menors o familiars de 1r grau dependent), excedència per raó de violència de gènere, excedència per raó de violència terrorista i, excedència temporal per investigció. Aquest reconeixement caldrà demanar-lo a la universitat. En aquest sentit, han informat que estan estudiant la possibilitat d’establir altres mesures, com ara que per al sexenni només calguera presentar 4 aportacions en el cas de trobar-se en alguna de les situacions anteriors. Però, en qualsevol cas, encara estan pendent d ‘d’estudi les possibles modificacions. 

D’altra banda, s’hi ha informat que en els casos d’actuacions que anomenen com a “estratègies de fugida”, quan són detectats s’envia la sol·licitud de sexenni a la comissió adequada, d’acord amb l ‘ àrea de coneixement de la persona sol·licitant i el contingut de les aportacions.

Pel que fa al procediment, cal tindre en compte que només es pot accedir a l’aplicació per sol·licitar el sexenni d’investigació amb la firma digital, el DNI o certificat electrònic i la clau PIN. A més, cal donar-se d’alta la primera vegada que s’hi acceix. També s’hi ha insistit que es guarde la sessió cada 10 minuts, i no cada 20 com indica la plataforma. S’hi aconsella descarregar l’esborrany de sol·licitud en PDF i revisar-la bé abans de signar-la. Finalment, quan s’envia n’obtenim un justificant. Cal tindre en compte que si s’envien diverses sol·licituds, la  CNEAI  només té en compte l’última rebuda.

Per acabar, us recordem que el termini per sol·licitar el sexenni d’investigació finalitza el 31 de gener i que en aquest enllaç trobareu tota la informació de la convocatòria i també l’accés a l’aplicació.

Presentació de reclamacions i demandes individuals per a les persones laboralment en frau de llei

COMUNICAT AL PERSONAL INTERÍ I TEMPORAL

A través d’aquest comunicat ens dirigim a les companyes i companys afiliats i afiliades interines i temporals que porten treballant més de tres anys en la mateixa administració.
Totes les persones afectades sou coneixedores de la Sentència del Tribunal de Justícia Europeu (STJUE) de 19 de març de 2020, i recentment de la Sentència del Jutjat núm. 4 d’Alacant de 8 de juny de 2020, les dues sentències referents a l’abús i estabilitat laboral.

També sabeu que hi ha diferents i diverses interpretacions sobre les mateixes i encara s’està a l’espera del pronunciament de la justícia espanyola respecte a la STJUE i l’ampliació de sentència i possible recurs al Tribunal Superior de Justícia (TSJ) de la Sentència d’Alacant, ja que no és ferma i a més no crea jurisprudència.

Aquestes sentències són positives i ajuden en la nostra reivindicació per la fixesa perquè reconeixen l’abús de la temporalitat, però continuar amb el debat sobre el significat i recorregut d’aquestes sentències ens pot apartar del nostre objectiu. Intersindical Valenciana-STAS sector Local, continua lluitant i actuant en tots els àmbits, (Polítics, administratius i sindicals) per a acabar amb l’abús i la precarietat laboral del personal interí i temporal.

No obstant això, arran d’aquestes sentències consultats els nostres Serveis Jurídics i seguint els seus informes considerem que una altra de les vies possibles que posem a la vostra disposició és la presentació de reclamacions i demandes individuals per a les persones laboralment en frau de llei.

Us advertim que el camí no serà ni ràpid ni senzill, però podem i hem d’actuar per a visibilitzar en tots els estaments l’abús de la temporalitat per la incompetència de les Administracions Públiques i lluitar tant al carrer com en els Tribunals per la dignitat, estabilitat i fixesa laboral.

Cada persona afiliada interessada a presentar reclamació i/o demanda, haurà de reunir la següent documentació i requisits perquè els nostres Serveis Jurídics inicien el procés:

  • Estar més de 3 anys treballant en la mateixa Administració.
  • Justificant d’haver superat un procés selectiu per al lloc que ocupa (convocatòria i notes)
  • Acreditar si després del nomenament o contracte, hi ha hagut alguna convocatòria d’oposicions per al lloc que s’ocupa.
  • Certificat de Serveis Prestats (Personal funcionari interí)
  • Vida laboral (Personal laboral temporal)
  • Contracte laboral o nomenament
  • Tres últimes nòmines

La persona sol·licitant facilitarà aquesta documentació les seues dades i l’ordre d’encàrrec a la delegada o delegat sindical per a l’inici de la seua tramitació.
Us recordem que per a iniciar la demanda és necessari estar més d’un any afiliada o afiliat a la IntersindicalSTAS. En cas de portar menys temps s’haurà d’abonar la quota anual o la diferència fins al moment de l’alta.

Una vegada iniciada la reclamació/demanda si no hi ha resposta positiva el procés seguirà fins a la sentència definitiva. El procés judicial en cas de desestimació comporta costes processals que anirien a càrrec de la persona demandant.

Aquest és un pas endavant en la justa reclamació pels drets del personal temporal.

*Informació facilitada per STAS INTERSINDICAL VALENCIA

Constituït el Fòrum de Diàleg de les universitats, sense solucions

L’11 de gener, s’ha constituït el Fòrum de Diàleg d’Universitat, un espai (suposadament) de debat entre el govern autonòmic, les universitats públiques valencianes i els sindicats més representatius en aquestes universitats.

Les conclusions de la reunió han quedat molt lluny de les expectatives generades, hi destaquem:

  • Els informes sobre la situació COVID i els pressupostos de la secretaria autonòmica d’universitats i investigació, on ens han detallat les nombroses reunions mantingudes amb rectorats i representants dels estudiants, així com els diners consignats a les universitats per fer front per l’alerta sanitària. Des d’STEPV s’han demanat els informes per poder estudiar-los i s’ha exigit la participació de les organitzacions sindicals en la presa de decisions i elaboració dels plans de contingència davant l’actual pandèmia, com a representants legals de treballadores i treballadors que estan en primera línia, i com disposa la normativa estatal.
  • El fracàs de la Conselleria en no aconseguir l’aplicació del Conveni Col·lectiu. La pròpia Consellera Pascual ha demanat als ministeris d’universitat i d’hisenda una excepció del límit de la massa salarial per poder aplicar-lo, però no ho ha conseguit. Des d’STEPV, hem tornat a demanar alternatives, ja que no és intel·ligent continuar xocant contra un mur, i cal solucions que permeten que el nostre conveni s’aplique. Des de la Conselleria ens han demanat que els fem arribar qualsevol iniciativa en aquest sentit i la Conselleria d’Administracions Públiques també s’ha oferit a col·laborar en cercar alternatives legals.
  • La intenció de modificar el decret de retribucions addicionals del PDI. Ens han informat que Conselleria i Universitats estan treballant en un esborrany, però s’ha evidenciat que les diverses universitats tenen necessitats diferents i que les seues posicions estan allunyades. STEPV ha presentat un informe que evidencia que les retribucions del professorat universitari són prou inferiors a les del personal A1 de la GVA. Les retribucions associades al lloc de treball (Salari i complements de destí i específic) deixen un dèficit de 19.407,12 € en el cas del professorat ajudant; 15.645,32 € en el de l’ajudant doctor; 9.597,56 € en el del contractat doctor; 4.769,10 € en el del titular d’universitat; i només el professorat catedràtic d’universitat té unes retribucions superiors a les del personal A1 de la GVA, 4.281,48 €, tot i que els requisits d’accés són prou més exigents en el cas del professorat.

I, pel que fa a les retribucions associades a mèrits i progressió professional, la carrera professional del personal d’administració és prou més avantatjosa que els quinquennis i sexennis, perquè es progressa amb menys avaluacions (en 25 anys per guanyar el mateix el personal al servei de la GVA hauria de passar 4 avaluacions, per 9 que hauria de passar el professorat, 5 de quinquennis i 4 de sexennis) i amb requisits molt més assequibles.

  • Per això, STEPV reclama que les retribucions addicionals compensen la inferior retribució, i que siguen finançades per la GVA, com ho fa en el cas de la carrera professional del PAS. I, per descomptat, la negociació de les condicions econòmiques del professorat amb les organitzacions sindicals.
  • Pel que fa al pla plurianual de finançament, ens han informat que les reunions del grup d’experts han començat i que es vol que el nou pla entre en el curs 2022-23. Des de les universitats s’ha demanat que el text estiga acordat el més aviat possible per fer una bona transició. La part negativa és la intenció del Govern del Botànic de fer aquest pla a cost zero, simplement redistribuint els diners des d’universitats amb dificultats econòmiques a universitats amb greus dificultats econòmiques, la qual cosa STEPV la considera un menyspreu a l’educació pública superior.
  • STEPV també ha reclamat un reglament de funcionament en considerar que el plantejat per a la reunió de hui no fomentava el diàleg, i semblava més una classe magistral i un torn de preguntes.
  • Totes les organitzacions sindicals hem reclamat la conversió d’aquest fòrum en una mesa de negociació sectorial, objectiu que la nova llei de funció pública pot aconseguir.

Després de 2 anys, finalment s’ha constituït el fòrum de diàleg. Confiem que ara hi haja una continuïtat i que la Conselleria fomente la participació dels sindicats, oblidats fins ara. També desitgem un diàleg constructiu i col·laboratiu entre totes les parts, millor en una mesa negociadora, per enfortir el sistema valencià d’educació pública universitària.

Expectatives davant la convocatòria del Fòrum de Diàleg d’Universitat

Massa temps ja sense conveni col·lectiu, sense millores retributives, sense finançament adequat

Després de més de dos anys, per fi la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital ha convocado el Fòrum de Diàleg d’Universitat per al dilluns 11 de gener . Com ja ha advertit el Sindicat en diverses ocasions, aquest fòrum, plantejat per la Conselleria com un peculiar espai de debat, “no és l’àmbit que pertoca per a negociar les condicions laborals, una funció que corresponde en exclusiva a la Mesa Sectorial d ‘universitats ”.

La convocatòria pretén aborda temes com ara el Conveni Col·lectiu d’Universitat, les retribucions addicionals del personal universitari docent i l’avantprojecte de llei del personal universitari docent i investigador.

STEPV exigeix ​​deixar de ser l’únic territori de l’estat sense conveni col·lectiu per a les treballadores i els treballadors de la institució universitària. En febrer de 2020 la consellera ens va informar de la impossibilitat legal d’aplicar el Conveni per la limitació de l’augment de massa salarial del 0,3% existente en els Pressupostos Generals de l’Estat, però es va comprometre a demanar als ministeris d’Universitat i d’Hisenda una excepció per poder aplicar allò acordat al nostre territori. Confiem que la Consellera ens anuncie que ja ho pot aplicar, o bé que ha implementat algun plan B o C, com li hem demanat en repetides ocasions, encara que ella s’hi havia excusat darrerament en el nou Estatut del PDI, que ara ja sabem fallit.Esperem, doncs, que dilluns ens comunique com pensa fer realitat el Conveni col·lectiu de les universitats públiques valencianes, la gran promesa electoral del Botànic en relació a la universitat.

D’altra banda, des del Sindicat demanem que s’equiparen les retribucions de totes les universitats públiques valencianes a l’alça i també una millora d’aquestes . Cal un nou decret de retribucions del Personal Docent i Investigador de les universitats valencianes, perquè el Decret 174/2002 és insostenible.

Pel que fa al finançament, exigim un finançament adequat per a les universitats per tal de poder afrontar les desespeses necessàries, especialment les de personal. No podem accept la decisió de la Conselleria de no augmentar la quantitat dedicada al finançament de les universitats públiques valencianes, i menys encara el plantejament de redistribució, que només farà que empitjorar el finançament d’unes universitats per a millorar el d’unes altres. A més, volem denunciar que l’anunci a la premsa sobre l’avanç de més de 60 milions del deute històric amb les universitats és un engany, ja que justament és això “un deute” i, per tant, no s’avança res sinó que es retorna.

També cal que la Conselleria tinga un pla de contingència, no només per qüestions sanitàries sinó també per motius metereològics, així com que cada universitat en tinga. Finalment, de s d’STEPV tornem a manifestar la nostra preocupació per la manca d’una política d’universitat del Govern de la Generalitat.

Convocatòria ordinària de la Mesa Negociadora, divendres 4 de desembre de 2020

Convocatòria ordinària de la Mesa Negociadora via google-meet, per al pròxim divendres, 4 de desembre a les 12:30 hores, amb el següent ordre del dia:

  1. Lectura i aprovació, si escau, de l’acta de la sessió anterior núm 10/2020 de 20 de novembre de 2020.
  2. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de la convocatòria d’una plaça de professorat ajudant doctor, proposta de perfils i de la modificació de l’RLT del PDI.
  3. Informe sobre la Resolució per a la progressió en la carrera professional per a 2021.
  4. Informe sobre el Calendari laboral del PAS 2021.
  5. Informe sobre les millores retributives PAS Universitat Jaume I amb càrrec al 0,3% de la massa salarial, amb la conseqüent modificació de la RLT del PAS
  6. Torn obert de paraules.

Sessió telemàtica de la Mesa de Negociació, divendres 20 de novembre

Convocatòria de Mesa de Negociació el pròxim divendres, 20 de novembre a les 10 hores, amb el següent ordre del dia:

  1. Lectura i aprovació, si escau, de l’acta de la sessió anterior núm 9/2020 de 3 de novembre de 2020.
  2. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de la relació de sol·licituds de transformacions i promocions de places de professorat corresponent a la segona convocatòria ordinària de l’any 2020 d’acord amb els criteris del DCDI.
  3. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de canvis de dedicació docent del professorat ajudant doctor.
  4. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de la proposta de contractació d’una plaça de professor/a visitant (PV) en l’àrea d’Anàlisi Geogràfica Regional.
  5. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de la convocatòria de places de professorat dels cossos docents universitaris, proposta de perfils i de la composició de les comissions de concursos d’accés.
  6. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de modificació de la RLT del PDI.
  7. Informe sobre el professorat associat de l’UJI .
  8. Informe Oferta d’Ocupació Pública del PAS per a l’any 2020.
  9. Torn obert de paraules.

RESUM

Mesa Tècnica sobre temes de PAS, dijous 12 de novembre a les 13 h

Convocatòria per al dijous 12 de novembre 2020, a les 13 h, per celebrar sessió de Mesa Tècnica sobre temes de PAS a la saleta de gerència 244, amb el següents punts d´interés:

1- Control del segon examen de l’oposició de administratius
2- Altres temes al voltant de l’aplicació dels quadrants horaris
3- Resultat de l’oposició de promoció del Servei d’ Esports
4- Línies de la Oferta d’ocupació de 2020 en vista a la pròxima mesa negociadora
5- Torn obert de paraula

Intervencions dels representants de STEPV a la sessió extraordinària número 7 del Claustre

Punt 8 de l’ordre del dia: Informe i deliberació sobre les Línies de govern:

La situació actual amb la pandèmia, que pareix que encara ens acompanyarà molts mesos, condiciona, com no pot ser d’altra manera, totes les actuacions de la vida universitària, començant per aquelles directament relacionades amb la seguretat i la salut de totes les persones que conviuen al nostre campus.

S’ha treballat molt en aquest àmbit i tots hem col·laborat en major o menor mesura, tant PAS com PDI hem passat a treballar a distància en molt poc de temps, aprenent a utilitzar noves eines de treball en línia.

Volem aprofitar per a enviar un missatge d’ànims i reconeixement a totes les companyes i companys de la universitat, que des dels seus llocs de treball, de PAS i PDI, i independentment de la seua condició contractual, han realitzat un sobreesforç per tal de fer possible totes les tasques de la universitat, en el temps del confinament i en el moment actual.

No obstant això, encara queda feina. Hem de ser flexibles, previsors i anar més enllà, i tindre plantejats uns altres escenaris, com ja ha dit la Rectora, que es poden fer realitat en qualsevol moment, per tal de canviar en cas de necessitat, considerant que l’objectiu primordial és preservar la seguretat i salut de tota la comunitat universitària.

També d’aquesta situació hem aprés que els espais i els llocs de treball han d’adaptar-se als nous requeriments i a les noves eines (vídeo reunions, formació en línia…) en cada servei amb les seues particularitats i tenint en compte la realitat del treball a desenvolupar.

L’adequació dels nous espais a l’Àgora i d’altres que hauran de ser redissenyats, pensem que han de fer-se tenint en compte -a més de l’opinió de les treballadores i treballadors que els han d’ocupar- la crisi d’alerta sanitària i que, malauradament, sembla que s’allargarà fins que no es trobe una solució mèdica.

Així mateix, la creació d’espais permanents que permeten la realització de reunions mixtes, virtuals-presencials, també haurà de tenir-se en compte.

De la mateixa manera, pensem que el manteniment de la presencialitat, amb les limitacions imposades, ha de provocar un reforç de la plantilla, tant en l’àmbit docent, com de personal de suport a la docència, com és el personal de tallers i laboratoris docents fonamentalment.
I que aquest reforçament puga permetre el reconeixement de les experiències adquirides i l’adequada promoció sense actuacions discutibles que creen malestar en la plantilla per tal de poder mantenir i millorar, si cal, l’actual nivell d’eficiència i eficàcia que l’excel·lència requereix.

L’actual procés de consolidació posa en dubte la professionalitat i el treball ben fet des de fa molts anys de molts i moltes professionals d’aquesta universitat. Amb el retard de les proves per la pandèmia i la recent sentència del Tribunal Europeu de Justícia, la incertesa, preocupació i indefensió d’aquest col·lectiu és insuportable, afectant greument a la seua salut i a la seu productivitat. Demanem sensibilitat a la situació i precaució a l’hora de posar data a les proves, en espera de successos futurs.

Per això, no volem que s’oblide que encara hi ha companys en situació precària que s’ha d’abordar, donat que, mitjançant el procediment d’estabilització ja encetat (i que es desenvoluparà en una situació adversa) només s’estabilitzarà una part de la plantilla interina. Continue reading Intervencions dels representants de STEPV a la sessió extraordinària número 7 del Claustre