Sessió telemàtica de la Mesa de Negociació, dilluns 15 de març

Convocatòria per al dilluns 15 de març 2020, a les 10 h,  per celebrar sessió de Mesa de Negociació, amb el següent ordre del dia:

  1. Aprovació, si escau, de l’acta de la sessió anterior núm 02/2021 de 22 de febrer de 2021
  2. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de la convocatòria de places de Professorat Contractat Doctor amb caràcter interí amb la corresponent modificació de l’RLT de PDI
  3. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de barems específics per a concursos de professorat associat, ajudant, ajudants doctors i professorat contractat doctor interí
  4. Torn obert de paraules

Reconeixement de triennis d’altres administracions per al professorat laboral no permanent

Des de la nostra organització sindical s’ha estat treballant contra la impossibilitat que n’hi havia fins ara que el personal Ajudant Doctor d’aquesta Universitat poguera percebre els triennis per possibles treballs en l’administració previs al contracte en l’UJI amb la figura esmentada.

Fruit d’això es van presentar dues sol·licituds assessorades pels nostres serveis jurídics encaminades a forçar la reacció de la Universitat. Aquests escrits evidenciaven la injustícia que s’estava cometent amb el nostre personal, en un dret que ja havia generat la suficient jurisprudència perquè no calguera discutir-lo.

Com a part de l’estratègia, a la Mesa de Negociació de dilluns 22 de febrer vam preguntar el motiu per què no estava normalitzat el model de sol·licitud de reconeixement de triennis així com tampoc el de serveis prestats (Annexos II i I que indica la llei 70-1978). Això ho havíem pogut comprovar fent les sol·licituds a què ens hem referit. El cap de servei de RRHH va comentar que estaven treballant per resoldre-ho.

I és que fins aquest moment, la universitat no reconeix al professorat laboral no permanent els serveis prestats en altres administracions públiques, computables per als triennis.

Molts i moltes de vosaltres haureu rebut un correu de RRHH en què s’explica el canvi de postura. Entenem que com a sindicat hem contribuït a fer que es faça justícia, amb una reacció de la Universitat que agraïm, ja que ens estalvia temps de plets i esforç. No sempre l’actitud ha estat la mateixa en aquesta casa. Portem treballant el tema més d’any i mig.

Amb data 23 de febrer, el Consell de Direcció va dictaminar favorablement ampliar aquest reconeixement als serveis prestats en qualsevol administració pública, que es computaran d’acord amb la Llei 70/1978 per al professorat Ajudant Doctor.

No és tot el que volem, perquè entenem que aquest dret també empara al professorat associat, però és un avanç. Seguirem treballant-hi.

Hem preparat un model d’Annex II d’acord a Llei 70/78 que és el que hem fet servir nosaltres i que esperem que vos siga útil.

STEPV demana corregir els errors detectats en l’elaboració dels POD’s individuals per a l’any 2021/22 i endavant

Des de l’entrada en vigor del Pla Bolonya, la forma de calcular la càrrega docent del professorat ha canviat. Ara hem passat a utilitzar el còmput de càrrega lectiva presencial de l’alumne com a mesura de la càrrega docent presencial del professorat, i això és el que hauria de reflectir el POD individual. No s’ha tingut en compte tota la càrrega que representa la docència, que va més enllà de la pura presencialitat i que el nostre sindicat ja va reclamar, i segueix reclamant a la campanya 7,5 hores per  1 crèdit ECTS”.

Però fins i tot, si ens situem en la visió més restrictiva a la que ens aboca la nostra universitat de pura presencialitat, hi ha errades que passem a descriure.

Com tot el professorat sap, en la descripció de cada assignatura tenim un seguit d’activitats entre les quals es destaca l’activitat d’avaluació. Aquesta activitat representa d’entre 4 i 6 hores (posem-ne 5 hores de mitja), del total d’hores de l’assignatura, i així es reconeix als POD del professorat al qui se li assigna eixa activitat. Però, en eixe conter hi ha una errada; l’avaluació no es fa sols una volta cada any per assignatura, tenim dues convocatòries ordinàries i una extraordinària, que prepara el professorat, de les quals l’alumnat pot utilitzar-ne dos (l’extraordinària necessita més condicions). Totes aquestes convocatòries són presencials i part obligatòria per al professorat. Només ens conta al POD una de les tres. Per tant, al professorat no se li reconeix una activitat presencial que estimem en 10 hores (2a ordinària i extraordinària) per cada assignatura on tenim assignada l’avaluació.
Si pensem que la càrrega del professorat tipus de l’UJI és de 24 ECTS (4 assignatures de 6 crèdits), hi ha una errada de 4 crèdits per cada membre del professorat.  De fet, aquestes hores realment haurien d’aparèixer afegides dintre dels crèdits assignats a cada títol de grau.

Aquesta situació ja ha sigut detectada per altres universitats com la Universitat d’Alacant, que en la seua normativa ja ho preveu i descompta per aquestes tasques d’avaluació 2 ECTS al professorat.

Quina és la proposta del STEPV?

Que es reconeguen almenys dos crèdits (la meitat del que es fa) a tot el professorat que estiga a 32 ECTS o 24 ECTs i al professorat Ajudant Doctor.

El professorat a 16 ECTS ja té una gran reducció (si contem les reduccions per sexennis que aplica l’UJI més aquests 2 ECTS encara la majoria del professorat estaria per damunt dels 16).

Queda també pendent el professorat a temps parcial que moltes voltes fa eixa tasca d’avaluació. Per a aquest professorat la nostra proposta és una reducció d’1 ECTS a 1.5 ECTS, depenent si la fa la tasca i si la seua dedicació és de 9 ECTS o 18 ECTS.

 

Contestació del Vicerector d’Ordenació Acadèmica i Professorat a la petició de la representació sindical de l’STEPV de la Universitat Jaume I amb data de 15 de febrer de 2021

STEPV-IV demana a l’UJI signar un conveni amb ANECA que incloga l’avaluació de sexennis per part de la CNEAI a tot el personal laboral.

El passat 14 de gener de 2021 en les converses amb ANECA sobre els criteris d’avaluació de sexennis, a una pregunta sobre la possibilitat d’avaluació de sexennis a Ajudants Doctors, es va contestar que sols es necessitava un conveni entre ANECA i les distintes Universitats. A més a més es va afegir que només es convaliden sexennis prèviament avaluats pel mateix CNEAI. Altres Universitats ja s’han posat en contacte amb ANECA per ultimar detalls i fer possible aquesta avaluació.

Per això, agraint la possibilitat ara oberta d’avaluar sexennis per l’AVAP al personal laboral, creiem que ANECA ens dóna ara la possibilitat i d’una sola vegada tinguem avaluats els trams d’investigació, sols pendents de convalidació, per la mateixa CNEAI.

I per tant demanem a l’UJI la signatura d’un conveni que permeta en properes convocatòries, poder sol·licitar l’avaluació de sexennis d’investigació a la CNEAI.

Sessió telemàtica de la Mesa de Negociació, divendres 22 de gener

Convocatòria per al divendres 22 de gener 2021, a les 10 hores,  per celebrar sessió de Mesa de Negociació, amb el següent ordre del dia:

  1. Lectura i aprovació, si escau, de l’acta de la sessió anterior núm 11/2020 de 4 de desembre de 2020.
  2. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de calendari acadèmic del curs 2021/22.
  3. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de Documentació per a l’Organització del curs 2021/22.
  4. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de la modificació del Document de Carrera Docent i Investigadora.
  5. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de la modificació del Programa de suport a les activitats d’investigació i d’innovació i transferència del PDI.
  6. Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta del Programa d’incentius per al PDI de la Universitat Jaume I amb 32 crèdits de dedicació docent inicial.
  7. Torn obert de paraules.