Convocatòria per al dijous 12 de novembre 2020, a les 13 h, per celebrar sessió de Mesa Tècnica sobre temes de PAS a la saleta de gerència 244, amb el següents punts d´interés:
Intervencions dels representants de STEPV a la sessió extraordinària número 7 del Claustre
Punt 8 de l’ordre del dia: Informe i deliberació sobre les Línies de govern:
La situació actual amb la pandèmia, que pareix que encara ens acompanyarà molts mesos, condiciona, com no pot ser d’altra manera, totes les actuacions de la vida universitària, començant per aquelles directament relacionades amb la seguretat i la salut de totes les persones que conviuen al nostre campus.
S’ha treballat molt en aquest àmbit i tots hem col·laborat en major o menor mesura, tant PAS com PDI hem passat a treballar a distància en molt poc de temps, aprenent a utilitzar noves eines de treball en línia.
Volem aprofitar per a enviar un missatge d’ànims i reconeixement a totes les companyes i companys de la universitat, que des dels seus llocs de treball, de PAS i PDI, i independentment de la seua condició contractual, han realitzat un sobreesforç per tal de fer possible totes les tasques de la universitat, en el temps del confinament i en el moment actual.
No obstant això, encara queda feina. Hem de ser flexibles, previsors i anar més enllà, i tindre plantejats uns altres escenaris, com ja ha dit la Rectora, que es poden fer realitat en qualsevol moment, per tal de canviar en cas de necessitat, considerant que l’objectiu primordial és preservar la seguretat i salut de tota la comunitat universitària.
També d’aquesta situació hem aprés que els espais i els llocs de treball han d’adaptar-se als nous requeriments i a les noves eines (vídeo reunions, formació en línia…) en cada servei amb les seues particularitats i tenint en compte la realitat del treball a desenvolupar.
L’adequació dels nous espais a l’Àgora i d’altres que hauran de ser redissenyats, pensem que han de fer-se tenint en compte -a més de l’opinió de les treballadores i treballadors que els han d’ocupar- la crisi d’alerta sanitària i que, malauradament, sembla que s’allargarà fins que no es trobe una solució mèdica.
Així mateix, la creació d’espais permanents que permeten la realització de reunions mixtes, virtuals-presencials, també haurà de tenir-se en compte.
De la mateixa manera, pensem que el manteniment de la presencialitat, amb les limitacions imposades, ha de provocar un reforç de la plantilla, tant en l’àmbit docent, com de personal de suport a la docència, com és el personal de tallers i laboratoris docents fonamentalment.
I que aquest reforçament puga permetre el reconeixement de les experiències adquirides i l’adequada promoció sense actuacions discutibles que creen malestar en la plantilla per tal de poder mantenir i millorar, si cal, l’actual nivell d’eficiència i eficàcia que l’excel·lència requereix.
L’actual procés de consolidació posa en dubte la professionalitat i el treball ben fet des de fa molts anys de molts i moltes professionals d’aquesta universitat. Amb el retard de les proves per la pandèmia i la recent sentència del Tribunal Europeu de Justícia, la incertesa, preocupació i indefensió d’aquest col·lectiu és insuportable, afectant greument a la seua salut i a la seu productivitat. Demanem sensibilitat a la situació i precaució a l’hora de posar data a les proves, en espera de successos futurs.
Per això, no volem que s’oblide que encara hi ha companys en situació precària que s’ha d’abordar, donat que, mitjançant el procediment d’estabilització ja encetat (i que es desenvoluparà en una situació adversa) només s’estabilitzarà una part de la plantilla interina. Continue reading Intervencions dels representants de STEPV a la sessió extraordinària número 7 del Claustre
Sessió telemàtica de la Mesa de Negociació, dimarts 3 de novembre a les 12 h
Convocatòria per al dimarts 3 de novembre 2020, a les 12 h, per celebrar sessió de Mesa de Negociació, amb el següent ordre del dia:
1.- Lectura i aprovació si escau de l’acta de la sessió anterior (Doc 1).
2.- Anàlisi, discussió i propostes sobre les actuacions en resposta de la COVID-19 en la UJI.
3.- Torn obert de paraules.
Mesa Tècnica sobre temes de PAS, dijous 29 d’octubre a les 13 h
Convocatòria per al dijous 29 d’octubre 2020, a les 13 h, per celebrar sessió de Mesa Tècnica sobre temes de PAS, amb el següent ordre del dia:
1- Normativa UJI relacionada amb el “teletreball“.
2- Torn obert de paraula
Novetas acreditació ANECA
L’ANECA ha publicat una nova normativa que entrarà en vigor el pròxim 1 de novembre i que modifica la que existia fins ara, però només en els aspectes de presentació de les sol·licituds i de la documentació adient. La resta de normativa vigent (requisits, Comissions, termini de resolució, recursos administratius, etc.) continua sense canvis.
Així, doncs, a partir de l’1 de novembre, totes les sol·licituds d’acreditació de professorat es presentaran per via telemàtica a través de l’aplicació informàtica d’ACADEMIA
Les principals novetats són les següents:
Es pujarà directament a l’aplicació:
a) Tota la documentació acreditativa dels mèrits (obligatoris, complementaris i, en el cas de les càtedres, específics)
- Les quatre aportacions més rellevants
- Certificat de docència impartida
- Avaluacions de l’activitat docent
- Certificat de càrrecs unipersonals
b) La presentació de sol·licituds es farà necessàriament amb la sol·licitud signada amb el DNI/Firma electrònica. En el cas de persones estrangeres, hauran de demanar el NIE/Certificat electrònic per a la signatura de la sol·licitud.
c) Una vegada s’haja signat la sol·licitud (i tancat el procediment) s’ha d’enviar en el termini màxim de 20 dies pel Registre Electrònic Comú (REC):
- La sol·licitud
- El full de serveis
- La declaració de veracitat
- Tots els mèrits que vulguen aportar-se i no s’hagen pujat en la pròpia plataforma ANECA
- El nomenament de Professor Titular (en el cas de la sol·licitud a Càtedra)
S’ha de tindre en compte que el màxim de documents que està permés enviar és de 5, per la qual cosa si es necessita adjuntar més, s’hauran de compilar diversos documents en un únic PDF. A més, el màxim de pes que admet el sistema és de 15 MB (si pesa 15-30 MB s’haurà d’adjuntar a una altra sol·licitud i enviar igualment pel REC; si el pes supera els 30 MB s’ha d’enviar un correu explicant el cas a solicitudesacreditacion@aneca.es i esperar a rebre instruccions).
Sessió telemàtica de la Mesa de Negociació, dijous 22 d’octubre a les 10 h
Convocatòria per al dijous 22 d’octubre, a les 10 h, per celebrar sessió de la Mesa Negociadora, la reunió serà telemàtica.
1.- Lectura i aprovació si escau de l’acta de la sessió anterior (Doc 1).
2.- Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de barems específics per als concursos de professorat Contractat doctor interí (Doc 2).
3. – Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de la convocatòria de places de Professorat Contractat Doctor amb caràcter interí i de la corresponent modificació de la RLT del PDI. (Doc 3,
Doc 3.1 i Doc 3.2).
4.- Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de concessió de semestres sabàtics per al 2n semestre del curs 2020/21. (Doc 4).
5.- Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de canvi d’adscripció d’àrea de coneixement (Doc 5).
6.- Anàlisi, discussió i informe sobre la proposta de modificació del reglament per al desenvolupament d’accés a cossos de funcionariat docent universitari i dels concursos de selecció de professorat contractat doctor de la UJI (Doc 6).
7.- Torn obert de paraules.
Una reunió amb poques novetats
Primera reunió oficial dels sindicats amb la Consellera d’Universitats. Per a l’STEPV la trobada ha sigut decebedora.
En la primera reunió oficial de la Consellera d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital amb els sindicats més representatius de les Universitats públiques valencianes, des que va prendre possessió del seu càrrec fa més d’un any, la Consellera Pascual s’ha limitat a informar sense profunditat sobre qüestions que afecten al conjunt de les universitats, d’entre les quals destaquem:
1. El conveni col·lectiu o la història que mai no acaba
El conveni col·lectiu de les universitats públiques valencianes s’ha convertit en l’engany d’aquest govern. Com sabem, correspon a l’administració educativa atorgar protecció al personal laboral de les universitats públiques valencianes i som l’únic territori de l’estat que encara no disposa d’un conveni col·lectiu per a les treballadores i els treballadors de la universitat. Ara bé, després d’anys de negociació, comptàvem amb un acord entre les parts, al qual no s’està donant compliment. L’única solució que ens ha aportat la Consellera és la insistència setmanal al Ministeri per demanar que autoritzen l’excepcionalitat per poder pagar l’augment retributiu del conveni, però no s’hi ha plantejat cap alternativa. Fins i tot la Conselleria apunta que potser caldria esperar al nou Estatut del PDI. Des d’STEPV pensem que tot açò és un despropòsit, temps perdut.
2. Pressupost extraordinari per paliar els efectes de la COVID
La Conselleria ha informat que els diners dels Fons europeus Covid-19 destinats a les universitats públiques valencianes es repartiran d’acord amb el nombre d’estudiants de cada universitat: UV 9.712.800 milions, UPV 5.600.000, UJI 2.550.000, UMH 2.500.000 i UA 5.120.000. L’execució de la partida correspon a cada universitat. Així doncs, depén de cada universitat a què destinen els diners, com ara material, neteja, desinfecció, etc.; per tant, cal exigir als rectorats el reforçament de la plantilla docent.
3. Nou pla de Finançament de les universitats públiques: Los juegos del hambre
En relació al finançament, la Conselleria ha comunicat que no hi haurà augment de la quantitat dedicada al finançament de les universitats públiques valencianes, sinó que estan estudiant com repartir els diners disponibles entre les diferents universitats, d’acord amb uns criteris que volen fixar, és a dir, que el pla és empitjorar el finançament d’unes universitats per millorar el de les altres. Així, s’hi ha reactivat la mesa de treball sobre el finançament, amb experts i responsables d’Universitats i d’Hisenda de la Generalitat Valenciana, que s’ha reunit el 21 de setembre i a partir d’ara ho farà cada 10 dies. En qualsevol cas, no s’hi preveu la seua implementació fins als pressupostos de 2022.
Pel que fa al pressupost de la Ciència, investigació i innovació, la Conselleria s’hi ha mostrat optimista ja que seran finançades amb els fons europeus que es rebran: Benvingut Mr. Marshall.
4. Mesures per a incentivar la investigació i la transferència del coneixement
La Conselleria ha informat que enguany les convocatòries es retardaran una miqueta respecte al curs passat, que la seu d’excel·lència científica internacional de la Generalitat estarà a la ciutat de Castelló de la Plana i que els contractes predoctorals s’estendran a 4 anys, però aquest fet no s’aplicarà amb retroactivitat.
5. El Fòrum de Diàleg d’Universitat
La Consellera ens ha informat de la seua intenció de “reactivar” el Fòrum de Diàleg que mai no ha arribat a activar, una iniciativa que pretén ser una alternativa a la Mesa Negociadora sectorial, que STEPV i la resta de sindicats reclamem per tal de poder negociar les condicions laborals dels treballadors i les treballadores de les universitats públiques valencianes.
Des d’STEPV qualifiquem la reunió com a insuficient i decebedora. La poca informació facilitada en la reunió, en alguns casos ja coneguda abans per la premsa, ens fa dubtar de la utilitat d’aquesta Conselleria. Calen més coses que insistència i bona voluntat.
Mesa Tècnica sobre temes de PAS, dimarts 22 de setembre a les 12 h
Convocatòria per al dimarts 22 de setembre 2020, a les 12 h, a la Sala de reunions RS0244SR, ubicada en la segona planta de l’edifici de colorins, per celebrar sessió de Mesa Tècnica sobre temes de PAS, amb el següent ordre del dia:
1- Informació sobre esgotament de borses
2- Torn obert de paraula
La universitat que volem davant l’inici del curs
La universitat pública valenciana que volem davant l’inici del curs és una universitat segura sanitàriament i laboralment per a tota la comunitat universitària: estudiantat, personal investigador, professorat i personal d’administració i serveis, així com la resta de treballadores i treballadors que desenvolupen la seua feina en les universitats.
El sindicat participa de manera activa, mitjançant les persones delegades de prevenció, que formen part dels Comités de Seguretat i Salut en la posada en marxa dels protocols i mesures de seguretat i salut que siguen necessaris. Complir aquestes mesures és la primera barrera contra l’expansió de la pandèmia. Si ens protegim nosaltres, també protegim la resta de persones. És un acte solidari.
Per altra banda, des del punt de vista laboral, hi ha una sèrie d’aspectes que es deriven de la pandèmia:
- Tota l’experiència acumulada per la situació de confinament respecte del teletreball no pot ser obviada pels rectorats i ha de ser motiu de negociació en totes les universitats.
- La tornada al 100% de les plantilles i 100% de presencialitat ha de negociar-se: s’han de preveure alternatives, en aquesta situació d’alerta sanitària. També s’ha de tindre en compte el personal vulnerable, la conciliació familiar… El contrari no és prendre cap mesura, sinó que sembla més una negació de la realitat.
- Aquesta crisi sanitària i laboral no pot ser a cost zero, i el finançament covid també ha de servir per reforçar plantilles universitàries, sobretot docents i de personal en seguretat i salut.
- Finalment, l’actual situació no ha de ser excusa per a no portar endavant les millores salarials i laborals promeses, tant amb la signatura del Conveni col·lectiu del personal laboral (amb efectes retroactius a 1 de gener de 2019) com l’increment salarial de tot el personal de 2020.
No dubtes en exposar qualsevol necessitat o situació que tingues en la nova normalitat a les seccions d’STEPV-Iv de cada universitat, t’atendrem i informarem en aquestes moments tan convulsos.
Mesa Tècnica sobre temes de PAS, divendres 4 de setembre a les 12:15 h
Convocatòria per al divendres 4 de setembre 2020, a les 12:15 h, a la Sala de reunions RS0244SR, ubicada en la segona planta de l’edifici de colorins, per celebrar sessió de Mesa Tècnica sobre temes de PAS, amb el següent ordre del dia:
1.- Casuístiques oposició escala administrativa a realitzar el 28 setembre
2.- Torn obert de paraules.