Novetats del RD Llei 15/2020

STEPV informa de les modificacions més rellevants del Reial decret 15/2020, de 21 d’abril, de mesures urgents complementàries per donar suport a l’economia i l’ocupació.

Disponibilitat excepcional dels plans de pensions

L’article 23 regula la disponibilitat excepcional dels plans de pensions en situacions derivades de la crisi ocasionada per la COVID-19. En podran fer ús les persones afectats per:

  • Un ERTO
  • Suspensió apertura al públic d’establiments
  • Cessament d’activitat

Inspecció de Treball i Seguretat social

La disposició addicional segona indica que se suspenen els terminis en l’àmbit d’actuació de la Inspecció de Treball i Seguretat Social, excepte per a aquelles actuacions o requeriments i ordres de paralització derivats o vinculats a la COVID.

Convocatòries públiques en l’àmbit universitari

La disposició addicional novena regula les ajudes amb càrrec a finançament de convocatòries públiques en l’àmbit universitari. Els beneficiaris d’ajudes ministerials (estudiantat i professorat) podran sol·licitar la modificació d’aquestes, prèvia justificació, si el fet de dur-les a terme s’ha vist perjudicat per la pandèmia.

L’òrgan convocant de les ajudes finançarà el cost que es derive de les modificacions d’aquestes.

Els òrgans convocants podran dictar les resolucions necessàries per a adaptar les condicions de les convocatòries que podran modificar les condicions, els terminis d’execució i la justificació de les ajudes, i d’altres que puguen afectar el seu desenvolupament.

Contractes predoctorals

La Disposició addicional 14 regula les regles aplicables als contractes predoctorals per a personal investigador en formació, amb finançament que no procedisca de convocatòries d’ajudes de RRHH realitzades per agents de finançament del Sistema Estatal de Ciència, Tecnologia i Innovació en el marc de la Llei 14/2011 (el Reial decret llei 11/2020, de 31 de març, regulava sols aquelles realitzades per agents de finançament del Sistema Estatal de Ciència, Tecnologia i Innovació).

Es podran prorrogar la vigència dels contractes quan es troben dins dels últims dotze mesos de contracte. La pròrroga serà acordada pel temps de durada de l’estat d’alarma, i mentre dure aquest per l’emergència sanitària, en els termes prevists en el Reial decret 463/2020, de 14 de març. Per motius justificats, es podran prorrogar fins a tres mesos addicionals.

En tot cas, la durada total del contracte de treball i de l’eventual prorroga podrà excedir els límits temporals màxims legals.

Les previsions contingudes en aquest apartat podran aplicar-se als contractes predoctorals que finalitzen des del 2 d’abril de 2020.

STEPV informa: La jubilació en Classes Passives no ha canviat

Davant la confusió creada per la publicació el passat 22 d’abril del Reial Decret Llei 15/2020 (i en concret les disposicions addicionals 5, 6, 7 i 8), STEPV vol aclarir que en cap moment es desprén que les condicions de jubilació en classes passives per al funcionariat de carrera d’abans de l’1 de gener de 2011 es modifiquen o alteren.

Les disposicions addicionals sols fan referència a prestacions ja reconegudes per actes de terrorisme, VIH, actes de guerra, etc., les quals seran abonades, des de l’entrada en vigor d’aquest RDL per la Seguretat Social.

El que es modifica és la gestió, que es transfereix a la Seguretat Social. No afecta, per tant, al dret substantiu, sinó a la tramitació. El règim de Classes Passives -encara que des de 2011 es troba en extinció- no canvia, però sí l’òrgan de gestió i resolució que serà a partir d’ara Seguretat Social.

STEPV continua exigint que es mantinguen les condicions de jubilació de Classes Passives no només per al funcionariat de carrera anterior a 2011, sinó per a tot el conjunt de professorat i continuarà treballant perquè siga així.

STEPV DAVANT LA FINALITZACIÓ DEL CURS ACADÈMIC UNIVERSITARI

La pandèmia de la COVID-19 està posant a prova les institucions de la nostra societat, situant-les al límit de les seues capacitats, en primer lloc la sanitat pública, però també l’educació, els serveis socials, el sistema públic de pensions; és a dir, els quatre pilars de l’estat del benestar.
Aquesta crisi sanitària, de conseqüències imprevisibles, està sotmetent al propi sistema i per suposat a les persones que s’enfronten a la pandèmia en primera línia, a situacions d’estrès per a les quals no estàvem preparades i sense els recursos necessaris. És indignant que des de certs posicionaments polítics ara es demanen responsabilitats, quan han sigut ells els artífexs de la tempesta perfecta, i els responsables de la precarietat que hui patim: els que socialitzaren les pèrdues de la banca privada, els que implantaren les retallades pressupostàries, amb acomiadaments massius en serveis com sanitat, investigació, educació o serveis socials, els que privatitzaren els serveis públics convertint-los en un negoci lucratiu per a uns pocs; en fi, els responsables de les polítiques neoliberals que hem patit.

Pel que fa a les universitats públiques, des de l’STEPV compartim l’objectiu de salvar el curs acadèmic. Som plenament conscients que cal fer un gran esforç per evitar la paralització de les línies d’investigació, per garantir la continuïtat de les tasques administratives i mantindre, dins del possible, el funcionament de les institucions universitàries.

El personal docent i investigador, el personal d’administració i serveis i el personal investigador han hagut d’adaptar el mètode de treball a la modalitat telemàtica, per a la qual cosa han hagut de familiaritzar-se amb noves eines de treball, etc. El personal ha hagut d’aprendre a treballar d’una altra manera en un temps rècord.

S’està exigint molt a la plantilla. A la sobrecàrrega de treball, de vegades, se suma la incertesa. Pel que fa a la docència i a l’avaluació no presencial, s’està treballant a contrarellotge per adaptar les metodologies i els criteris i donar-los transparència en un temps rècord, amb l’elaboració de les fitxes addenda de cada assignatura, exigides per l’ANECA i l’AVAP. I tota aquesta feina s’està realitzant amb els mitjans materials personals de casa i sense limitacions. A més, es tracta d’una tasca complicada que ha de proporcionar garanties que s’està avaluant realment l’estudiantat matriculat i no terceres persones.

El confinament de les treballadores i treballadors de les universitats, el tancament dels centres escolars i dels centres de la tercera edat, fa necessàries més que mai mesures de conciliació. No pot ser que el calendari de reunions a les universitats incloguen diumenges i festius. S’ha de pensar en la conciliació de la vida personal, familiar i laboral, així com en el dret al descans.

STEPV lluitarà per la continuïtat dels contractes el curs vinent, del personal sense vinculació permanent. Per al nostre sindicat és una prioritat l’estabilitat laboral de totes les treballadores i treballadors, tant al sector privat com a les administracions públiques.

Una altra qüestió no menys important per a STEPV és la tornada al lloc de treball, cal aclarir com es produirà la incorporació al treball presencial, un assumpte que ha de ser negociat amb la representació sindical.

No volem finalitzar l’escrit sense agrair el sacrifici personal i la dedicació extraordinària de la plantilla de PDI, PAS i PI a causa de la sobrecàrrega que estan patint en aquesta etapa, sovint sense el suport que caldria tindre en moments com aquest. No oblidem el personal del sector públic de les universitats, fundacions i altres centres de titularitat pròpia, com tampoc el treball personal de les empreses externes, que han garantit que l’accés a les dependències de les universitats es fera en les condicions adequades.

 

STEPV PER LA DEFENSA D’UNES CONDICIONS LABORALS DIGNES I PER UN TREBALL SALUDABLE.

                                    Dimecres, 15 d’abril de 2020            Secretariat Nacional d’Universitats de l’STEPV

Sessió telemàtica de la Mesa Negociadora, dilluns 20 d’abril a les 10 h

Convocatòria per al dilluns 20 d’abril, a les 10:00 h, per celebrar sessió de la Mesa Negociadora. La reunió serà telemàtica.

1r.- Lectura i aprovació si escau de l’acta de la sessió anterior (Doc 1).
2n.-  Anàlisi, discussió i informe  de la proposta d’Oferta Pública d’Ocupació del personal docent i investigador per a l’any 2020 (Doc 2).
3r.- Anàlisi, discussió i informe  de la proposta de Modificació de la Normativa de Concursos de selecció d’concajudants, de professorat ajudant doctor i associat de la Universitat Jaume I de Castelló (Doc 3).
4t.- Torn obert de paraules.

Informe i conclusions sobre la sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (19 de març de 2020)

En aquest enllaç trobareu l’informe elaborat pels serveis jurídics del sindicat amb motiu de la sentència emesa pel Tribunal Superior de Justícia Europeu el 19 de març de 2020.

Hem fet una síntesi del contingut, així com extret el que efectivament conté i diu la Sentència i la seua possible repercussió.

És una valoració que pretén ser objectiva del contingut real de la sentència. Al final de l’anàlisi exposem les conclusions a les quals ha arribat el Sindicat.

Esperem que siga del vostre interés.

Crisi Coronavirus

Aquest cap de setmana hem rebut, des de la universitat, les mesures extraordinàries que la Rectora Eva Alcón i l’equip de direcció ha establert per a fer front al COVID19.

Aquestes mesures estàn lligades a les mesures que ha establert el govern espanyol i poden canviar en funció del desenvolupament de la crisi.

Entenem que aquesta declaració d’alerta ens obligarà, a la universitat i als sindicats, a establir els serveis mínims de la universitat així com de  les fundacions, instituts universitaris i les contractes de treball extern (neteja, cafeteries, manteniment…)

Continueu pendents dels canals oficials d’ informació i protegir-vos.

Per altra banda davant la present situació extraordinària, i com a mesura organitzativa i temporal, el Secretariat Nacional d’STEPV ha acordat el teletreball per als permanents de les seus, tot atenent les recomanacions del Ministeri de Treball.

A partir del dilluns 16 de març canalitzarem l’atenció al PAS i PDI per mitjans telefònics i telemàtics.

Pots contactar amb nosaltres mitjançant el correu-e stepv@uji.es o el telèfon 645 969 059.

Us recordem els webs del  Ministeri de Sanitat, el Ministeri de Treball i l’INVASSAT on podeu trovar informació actualitzada i mesures preventives.

Podeu seguir les novetats també pels canals telemàtics del sindicat:

Twitter: @STEPV_Iv
Facebook: STEPV
Telegram: @STEPVinforma
Instagram: stepv_iv
correu-e: stepv@intersindical.org
web: https://stepv.intersindical.org/

Gràcies per la vostra comprensió i paciència.

Molt d’ànim davant d’aquesta pandèmia. Ara, més que mai, SALUT!

Sessió de la Mesa Negociadora, dilluns 9 de març a les 9.30 h

Convocatòria per al dilluns 9 de març, a les 09:30, a la Sala de reunions del gabinet del rectorat, 3ª planta, per celebrar sessió de la Mesa Negociadora, amb el següent ordre del dia:

1r.- Lectura i aprovació si escau de l’acta de la sessió anterior (Doc 1)
2n.- Anàlisi, discussió i informe de la proposta de barems específics per a concursos de professorat associat, ajudant, ajudants doctors i professorat contractat doctor interí (Doc 2)
3r.- Anàlisi, discussió i informe de la proposta de la convocatòria de places de Professorat Contractat Doctor amb caràcter interí i de la corresponent modificació de la RLT del PDI. ( Doc 3)
4t.- Torn obert de paraules.

Sessió de la Mesa Negociadora, dilluns 17 de febrer, a les 12:00

Convocatòria per al dilluns 17 de febrer, a les 12:00, a la Sala de Juntes de l’edifici rectorat, 3ª planta, per celebrar sessió de la Mesa Negociadora, amb el següent ordre del dia:

1r.- Lectura i aprovació si escau de l’acta de la sessió anterior
2n.- Anàlisi, discussió i informe de la proposta de la convocatòria d’una plaça de Professorat Contractat Doctor per a estabilització d’investigadors Ramon i Cajal (Oferta Pública d’Ocupació de l’any 2019) i de la corresponent modificació de la RLT del PDI. (s’adjunta com Doc 2).
3r.- Anàlisi, discussió i informe de la proposta de la modificació del Document de Carrera Docent i Investigadora. (s’adjunta com Doc 3)
4t.- Torn obert de paraules.

 

Reunió Mesa Tècnica sobre temes de PAS-PDI, divendres 14 de febrer a les 9.30h

Convocatòria per al divendres 14 de febrer 2020, a les 09:30, a la Sala de reunions del gabinet del rectorat, per celebrar sessió de Mesa Tècnica sobre temes de PAS-PDI, amb el següent ordre del dia:

1.- Presentació i comentaris sobre els següents documents, que s’adjunten:
Indemnitzacions per raó de servei.
Instruccions OTS (òrgans tècnics de selecció).
2.- Informació borsa a temps parcial.
3.- Torn obert de paraules.

Reunió Mesa Tècnica sobre temes de PAS, dimarts 28 de gener

Convocatòria de reunió per al dimarts 28 de gener 2020, a les 09:30, a la Sala de premsa de l’edifici del rectorat, per celebrar sessió de Mesa Tècnica sobre temes de PAS, amb el següent ordre del dia:

1.- Problemàtica en cas de visites mèdiques fora de la ciutat de Castelló i el seu entorn.
2.- Informació sobre el fitxatge horari del personal investigador
3.- Equivalència del C1 de Valencià en proves selectives
4.- Adequació gestió horària per permanents sindicals a TP
5.- Gaudir vacances després IT
6.- Torn obert de paraules.